Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура

"Самовидець" оголосив десятку фіналістів

Конкурс художнього репортажу ʺСамовидецьʺ оголосив десятку фіналістів.
Фото: ЛітАкцент

Ще п’ять текстів отримали спецвідзнаки від журі, - передає ЛітАкцент.

До короткого списку 8-го Конкурсу художнього репортажу імені Майка Йогансена ʺСамовидецьʺ на тему ʺЯк ми змінюємосьʺ увійшли (за абеткою):

  • Вікторія Бабій;
  • Галя Василенко;
  • Катерина Зінов‘єва;
  • Христина Коціра;
  • Наталя Куліді;
  • Надія Миколаєнко;
  • Світлана Ославська;
  • Наталія Патрікєєва;
  • Марія Прокопенко;
  • Оксана Расулова.

Також цього року було вирішено відзначити п’ять майстерно написаних репортажів, які не увійшли до десятки фіналістів. Отже, автори, чиї тексти отримали спецвідзнаки від журі:

  • За сміливість у висвітленні замовчуваних тем: Ольга Карі ʺХрестикʺ
  • За актуалізацію соціально значущої проблеми: Марія Ханіна ʺЧому ми не хочемо дітей?ʺ
  • За збереження втраченого: Настя Дзюбак ʺРіздво з дивною граматикоюʺ
  • За широкий горизонт в описуванні локальної історії: Михайло Янишівський ʺСтаніславський Франківський феноменʺ
  • За мистецтво запам’ятовувати імена і відтворювати історії: Анна Романдаш ʺЯк звати біженців?ʺ

Імена трьох переможців стануть відомі на церемонії нагородження, що відбудеться 27 березня в київській книгарні ʺЄʺ (вул. Лисенка, 3) о 18.30.

Автори найкращих текстів отримають винагороди: І місце — 10 000 гривень, ІІ місце — 7 000 гривень, ІІІ місце — 5 000 гривень.

 Цього року на конкурс надійшло 89 робіт.

Репортажі оцінювали й формували десятку Андрій Бондар, Олег Криштопа та Марія Титаренко.

Тема восьмого ʺСамовидцяʺ — ʺЯк ми змінюємосьʺ.

Тема восьмого ʺСамовидцяʺ — на перший погляд досить проста і зрозуміла. Як ми змінюємось? Що змінює нас, а що змінюємо ми, як і на що ми впливаємо? Але так само ця тема є викликом для репортажистів: вона дає можливість описати явища і процеси, які сьогодні відбувається з кожним із нас і з людством загалом. Хто і що є рушієм змін? Чи впливаємо ми на щось і що може змінити одна людина? Чи завжди варто прагнути змін і чи кожен їх потребує? Тут є місце для будь-яких тем і героїв: наука, культура, історія, освіта, війна, різні особисті досвіди.

Олег Криштопа, член журі, репортажист, переможець першого ʺСамовидцяʺ, журналіст, письменник:

— Тема чергового ʺСамовидцяʺ звучить: ʺЯк ми змінюємосяʺ. Ми хотіли почути історії та рефлексії на тему життя у швидкоплинній теперішності. Вийшло ж так, що тексти, надіслані на цьогорічний конкурс, теж змінилися. Репортажі стали ще ʺхудожнішимиʺ. Донести інформацію уже мало — усі намагаються вразити ще й формою. Автори уже зовсім не бояться відвертого гонзо – іноді вони не тихенькі свідки, а активні учасники, чи точніше співучасники подій. Це, втім, не заважає їм уважно спостерігати, тонко відчувати, ще й добре записувати, перетворюючи, здавалося б, звичайні події на повноцінні талановиті оповідання.

Марія Титаренко, член журі, дослідниця нон-фікшн літератури:

—  Непросто писати про те, ʺЯк ми змінюємосьʺ (тема цьогорічного ʺСамовидцяʺ). Адже потрібний час для спостереження. Потрібні герої/місця/речі, які властиво змінились за цей час. Потрібна, врешті, неабияка майстерність, аби все це зафіксувати (випитати, побачити, пережити), а потім переосмислити і вписати у жанр репортажу. Напевно, тому навіть у самих назвах текстів неодноразово фігурує слово ʺжиттяʺ, а в самих текстах часто описуються події тривалістю у цілі життя. Прикметно, що прийдешня збірка нам покаже, як змінюється сам репортаж. Як з’являються герої, теми і прийоми, що їх досі у ʺСамовидцяхʺ не було. Не вірите? Переконайтесь самі, коли вийде збірка.

Андрій Бондар, член журі, письменник, перекладач, публіцист:

— Автори ʺСамовидця-2020ʺ не залишаються осторонь гострих суспільних тем, сміливо описують свій і чужий досвід, демонструють небайдужість і включеність у життя своїх героїв. У кожного з десяти переможців і в багатьох, хто не потрапив до десятки, є простір для творчого росту та розвитку своїх талантів і вмінь. Доволі високий відсоток усіх поданих текстів демонструє досить добре розуміння репортажного жанру, хоч також варто відзначити, що без достатньої міри ʺхудожностіʺ чимало з них не здобули того, на що потенційно могли претендувати. Але це далеко не нова проблема змісту та форми, ʺщоʺ і ʺякʺ, яка долається тільки подальшою творчістю.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ