Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

“Смоленська” підкомісія заявляє про маніпуляції даними з боку Росії

Підкомісія з розслідування Смоленської катастрофи має свідчення маніпулювання Росією окремими даними, що стосуються катастрофи.

Про це під час прес-конференції у Варшаві заявив голова підкомісії Вацлав Берчинський, інформує кореспондент Укрінформу.

“Збираючи дані, ми також намагаємося встановити їх правдивість, тому що багато даних ми отримали, наприклад, з російських, тобто іноземних джерел. Ми вже знайшли підтвердження, що деякі дані було зманіпульовано”, - заявив Берчинський.

Він повідомив, що комісія перебуває на етапі підготовки до проведення досліджень в аеродинамічному тунелі  для відтворення останніх секунд польоту літака президента Лєха Качинського.

За його словами, комісія вже здійснила голосовий аналіз переговорів в кабіні Ту-154М й очікує на медичні дані. 

Берчинський зазначив, що комісія вже заслухала вже понад десять свідків і планує продовжити цю роботу.

Голова комісії зауважив, що комісія не висуває жодних гіпотез щодо причин катастрофи, а намагатиметься від самого початку проаналізувати весь доступний матеріал для встановлення правди.

Міністр національної оборони Польщі Антоній Мацеревич  під час прес-конференції зазначив, що відновлення слідства пов’язано з тим, що попередні російська й польська комісії діяли “непереконливо”  і є свідчення, що вони “фальшували, маніпулювали і, насамперед, не брали до уваги і приховували правду щодо реального перебігу подій”, що підтвердили польські й іноземні експерти.  

Водночас, він зауважив, що комісія не називатиме винних у катастрофі, оскільки це не є її завданням. 

Британський експерт з авіаційних питань Франк Тейлор, який залучений до діяльності комісії, зазначив, що попередній польський звіт, який описує катастрофу, є “невідповідним”. Зокрема, він зауважив, що з супутникових знімків місця катастрофи виникає, що елементи розбитого літака на місці пересувалися.

Урядова комісія, яка діє при міністерстві національної оборони Польщі, розпочала роботу в березні цього року. Причиною її створення глава міноборони РП Антоній Мацеревич тоді назвав появу нових фактів, які вимагають відновлення розслідування смоленської трагедії.

Як відомо, на світанку 10 квітня 2010 року поблизу військового аеродрому "Північний" у Смоленську розбився літак Ту-154М, яким польська державна делегація направлялася на відзначення 70-ї річниці Катинського злочину. В результаті катастрофи загинули всі 96 осіб, які перебували на борту літака: президентське подружжя Леха та Марії Качинських, а також представники політичної, військової, релігійної еліти Польщі, громадські активісти.

Міжнародний авіаційний комітет у Москві, а також польська урядова комісія тодішнього глави МВС РП Єжи Міллера, попри часткові розбіжності у відповідальності сторін, основними причинами катастрофи в 2011 році назвали помилки пілотів президентського літака. Правляча коаліція партії "Право і Справедливість" (PiS), яка вважає ці висновки обох комісій хибними, не виключає, що причиною авіакатастрофи могло стати спрацювання вибухового пристрою на борту літака. При цьому польська сторона натякає, що до авіакатастрофи могли бути причетними росіяни.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ