Слухай онлайн
Cуспільство

Трускавець та Польщу поєднає залізничне сполучення

1/2
Під час зустрічі міністрів інфраструктури України та Польщі Олександра Кубракова та Анджея Адамчика, яка відбулася 22 жовтня у Варшаві, будівництву залізничної гілки з Польщі до Трускавця дали зелене світло

Про це інформує пресслужба Трускавецької міської ради.

Головною причиною, яка спонукала владу Трускавця до лобіювання покращення транспортного сполучення з Польщею, стала переорієнтація туристичних потоків після початку російської агресії на Сході України (2014 рік). Якщо в 2010-2015 роках кількість відпочивальників з Польщі становила у Трускавці від 0,6 до 1,4 тис. осіб (дані планово-економічного відділу ТМР), то в 2016 році ця кількість зросла до 4,2 тис. осіб, в 2017 становила 11,3 тис. осіб, а в 2018 – 20,3 тис. осіб. Піковим став докарантинний 2019 рік, коли кількість поляків, що прибули до Трускавця на оздоровлення, перетнула позначку в 25 тис. чол.

Питання прямого залізничного сполучення Трускавця з містами Польщі Андрій Кульчинський піднімав на всіх рівнях: під час участі у міжнародних економічних форумах в Польщі та Україні, під час зустрічі з міністрами інфраструктури України, керівником «Укрзалізниці», на зустрічі з Президентом України Володимиром Зеленським у вересні 2019 року (Медичний форум в готелі «Міротель»), на інших заходах за участі впливових польських політиків (міністрів, депутатів та керівників сейму та сенату Республіки Польща), в тому числі з міністром інфраструктури Анджеєм Адамчиком.

Трускавець мав і має союзників у питанні прямого залізничного сполучення з Польщею, зокрема через ревіталізацію (відновлення) гілки Нижанковичі-Мальховіце. Це партнери з прикордонних українських та польських регіонів (локальні влади Самбірського району, Старого Самбора, Перемишля, Санока, Жешова, Підкарпатського воєводства), а також дієві громадські організації, зокрема ГО «Міжнародний центр «Європейська інтеграція України». у.

Першим етапом проєкту стане відновлення залізничного сполучення з Польщі до залізничної станції Хирів (Самбірський район). Очікується, що це відбудеться в найближчій перспективі (схема маршруту додається).

Повідомляється, що це буде взаємовигідний для інтересів України та Польщі проєкт, який пожвавить прикордонний рух, розвантажить пункт пропуску «Медика-Шегині», сприятиме економічному розвитку українсько-польського прикордоння.

Для Трускавця цей проєкт окрім покращення логістики та збільшення туристичного потоку з Польщі має й інші плюси. Це зокрема можливість залучення інвестицій з Польщі для розвитку інвестиційного потенціалу нашої громади, а також відновлення притулку для дельтапланеристів на горі Цюхів Діл в с. Орів Трускавецької територіальної громади, котрий існував тут в І половині ХХ ст. Цей головний осередок дельтапланеризму в тодішній Польщі став свого часу визначальною причиною продовження залізничної гілки з Дрогобича до Трускавця в 1909 р.

«Я радий, що моя ініціатива залізничного сполучення між Трускавцем та містами Польщі втілюється в життя. За цією новиною стоїть колосальна постійна робота, проведена нами в останні кілька років. Вона часто була непублічною, невидимою для широкого загалу, проте крок за кроком ми йшли до цієї мети. Такі речі не виникають просто так, на рівному місці, до цього треба йти роками. Тож хочу подякувати всім, хто підтримував мене і хто доклався до того, щоб цей проєкт стартував. Щиро вдячний міністрам інфраструктури України та Польщі Олександрові Кубракову і Анджеєві Адамчику, голові Львівської ОДА Максиму Козицькому, керівникам «Укрзалізниці» та Польської Державної Залізниці (PKP), всім, хто не стояв осторонь, а допомагав нам втілювати цю мрію в реальність. Я вірю, що цей проєкт дасть поштовх розвитку всьому нашому регіону, і матиме продовження в реалізації інших подібних ініціатив», - прокоментував підписання угоди у Варшаві міський голова Андрій Кульчинський.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ