Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові відбулася бізнес-конференція «Туристична освіта: європейський вимір»

5 грудня на базі Львівського інституту економіки і туризму відбулася Міжнароднa польсько-українська бізнес-конференція «Туристична освіта: європейський вимір». Про це повідомила прес-служба Львівської міської ради.

Співорганізаторами конференції були: Львівська облдержадміністрація, Львівська міська рада, Генеральне консульство республіки Польща у Львові, Державна Вища професійна Школа в Плоцьку, Польща.

Мета конференції – обговорення теоретичних та прикладних проблем функціонування вищих навчальних закладів в умовах євроінтеграційного освітнього простору. Обмін досвідом щодо підходів професійної підготовки фахівців туризму в умовах євроінтеграції. Окреслення форм і методів професійної підготовки конкурентоздатних фахівців туризму.

У роботі конференції взяли участь науковці, молоді вчені, аспіранти та студенти з різних міст України (Львів, Київ, Вінниця, Івано-Франківськ), представники влади (зокрема, Якушева Марина Олексіївна, начальник відділу маркетингу та промоції управління туризму та курортів ЛОДА та Гриник Галина Зінонівна, заступник начальника управління туризму ЛМР) та громадських організацій міста Львова, а також науковці з Польщі.

Під час роботи конференції було підписано угоду про міжнародну співпрацю між Львівським інститутом економіки і туризму та Державною Вищою професійною Школою в Плоцьку.

Програма конференції включала пленарне і секційні засідання, на яких було представлено доповіді, відбулася дискусія з актуальних проблем щодо туристичної освіти в умовах євроінтеграційного освітнього простору з урахуванням сучасних соціально-економічних викликів. Акцентовано увагу на важливості організації інноваційної діяльності у вищих навчальних закладах як чинника конкурентоздатності фахівців туризму, їх готовності до ефективного виконання професійних завдань реальних туристичних підприємств. Обгрунтовано підходи до розробки компетентнісно-діяльнісної парадигми, як передумови розвитку конкурентоздатності фахівців туризму у процесі їх професійної підготовки. Наголошено на необхідності організації системної наукової роботи на всіх етапах теоретичної і практичної підготовки майбутніх фахівців.

Польськими вченими представлено досвід польських вищих навчальних закладів в умовах європейської спільноти. Визначено теоретичні і практичні засади європейської освіти під кутом зору ключових компетенцій людини в сучасних умовах діяльності. Проаналізовано систему європейських цінностей сучасної особистості, окреслено на засадах компетентнісного підходу форми та методи організації практичного навчання і підготовки студентів до виходу на ринок праці. Запропоновано сучасні стратегії розвитку туризму в умовах євроінтеграційних освітніх процесів та вимог і потреб європейського туристичного ринку.

В роботі конференції науковцями та викладачами розглянуто основні чинники розвитку регіонального туризму, сучасні форми проектної діяльності у формуванні інновацій у туристичній галузі, запропоновано інноваційні підходи до організації практичної підготовки майбутніх фахівців туризму.

У дискусійно-секційній частині конференції обговорено проблеми формування особистісних цінностей сучасної молоді, проблеми екоосвіти фахівців індустрії туризму та гостинності, проблеми охорони історико-культурного середовища, актуальні проблеми підготовки фахівців для ділового туризму, організацію практичного вивчення туристичних ресурсів на основі інноваційних підходів та ін.

Учасники міжнародної конференції визнали, що сучасна туристична освіта в Україні має враховувати європейський досвід професійної освіти під кутом зору євро інтеграційних освітніх процесів та ринкових перетворень.

Учасники конференції перш за все через науковий підхід апелювали до численних проблем щодо забезпечення конкурентоздатності фахівців сфери туризму. На їх думку, сучасні глобалізаційні виклики вимагають серйозних змін у підходах до навчання, структури і змісту навчального процесу, мотивації навчання студентів.

На підставі представлених доповідей та матеріалів учасниками конференції прийнято низку рекомендацій щодо теоретичних і практичних засад туристичної освіти в умовах євроінтеграції. Зокрема, в ході обговорення учасники конференції постановили:

Вища освіта в Україні має передбачати модернізацію туристичної освіти на засадах інтеграції до європейського освітнього простору, формування сучасної системи компетенцій, забезпечення конкурентоспроможності фахівців в умовах сучасних соціально-економічних викликів.

Визначити пріоритетним напрямком інноваційних та компетентнісний підходи щодо формування сучасних професійних цінностей фахівців туризму, як важливого людського ресурсу, котрий забезпечує більшу половину дохідності у туристичному бізнесі.

Враховувати європейський досвід (на прикладі Польщі) формування сучасних особистісних та професійних компетенцій фахівців сфери туризму в умовах ринкової економіки та використати можливості міжнародних програм мобільності викладачів та студентів та здобувачів вищої освіти за програмами подвійних дипломів.

Забезпечувати спрямованість професійної підготовки на конкретні результати. Первинною ознакою якості діяльності викладача має бути успішна реалізація навчальної програми викладачем і студентом. Кожен викладач в інституті має знати структуру інноваційної моделі (дерево фаху) підготовки фахівців за кожною спеціальністю. Вміти мотивувати зміст свого предмету, формувати компетенцію для майбутнього успіху у професійній діяльності. Через ефективну наукову діяльність бути готовими брати участь із польськими вишами закладами-партнерами у міжнародних грантових програмах.

На шляху до формування сучасних фахівців туризму корисним є досвід ЛІЕТ щодо створення інноваційних навчальних об’єктів, зокрема: навчальний музей культури, освіти і еволюції туризму (навчально-лабораторний комплекс); Львівський центр євроатлантичної інтеграції (кабінет євроінтеграції та міжнародної безпеки); Інтернет-кафе інтенсивного вивчення іноземних мов (кабінет інтернет-забезпечення інтенсивного вивчення іноземних мов); Навчальний виставковий центр «Тури та туристичні продукти для львів’ян та гостей міста»; Лабораторія інноваційних технологій у туризмі та інші.

При розробці стратегії розвитку туризму в регіоні та державі враховувати необхідність створення умов для набуття майбутніми фахівцями професійного досвіду в конкретних туристичних підприємствах. Надання адаптаційної підтримки майбутнім фахівцям щодо їх професійної діяльності в реальних умовах праці.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ