Нещодавно відбулось громадське обговорення щодо реконструкції вул. Шевченка (на ділянці вул. Левандівська — Залізнична), організоване КУ Інститут міста, на якому мешканці міста мали змогу отримати відповіді на питання щодо перекриття вулиці та самого проєкту від ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ та підрядної організації ʺОнур Конструкціон Інтернешнлʺ, - інформує прес-служба ЛМР.
Зокрема, з-поміж найпоширеніших питань можна виділити:
1. Чи буде можливість для проїзду транспорту швидкої та пожежної допомоги на ділянці реконструкції?
Підрядник ʺОнур Конструкціон Інтернешнлʺ забезпечуватиме проїзд спецтехніки під час всього періоду робіт.
2. Який наступний етап реконструкції передбачено, згідно з проектом, після завершення ремонту на вул. Левандівська-Залізнична?
Наступний етап реконструкції передбачено на перехресті вулиць Левандівська-Шевченка (в межах 100−200 м від перехрестя). Більш детально порядок перекриття наступних ділянок підрядник надасть після дослідження актуального стану підземних комунікації.
3. Коли розпочнуться роботи з реконструкції першої ділянки (вул. Левандівська-Залізнична)?
Роботи з реконструкції першої ділянки розпочалися 31 січня.
4. Як облаштувати шлагбаум, який унеможливив би проїзд транспорту через подвір’я мешканців?
Для облаштування шлагбауму поза межами реконструкції, необхідно звернутись до міської комісії з безпеки дорожнього руху, надавши інформацію щодо запропонованого місця перекриття та щодо права власності на земельні ділянки.
5. Чи здійснюватиметься ремонт рампи, яка знаходиться на ділянці реконструкції?
Проектом реконструкції не передбачений ремонт рампи. Рампа не входить в зону будівельних робіт. Однак ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ та ʺОнур Конструкціон Інтернешнлʺ не виключають можливості обговорення з власниками рампи варіантів її використання у подальшому.
Питання, що стосуються проекту реконструкції вул. Шевченка:
1. Чи передбачений пішохідний перехід на перехресті вулиць Шевченка-Залізнична?
На перехресті будуть облаштовані пішохідні переходи через обидві вулиці.
2. Як зміниться пропускна здатність транспорту з облаштуванням квазі-кільця?
Результати транспортного моделювання, проведеного ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ, показують, що з облаштуванням квазі-кільця у межах вулиць Шевченка-Левандівська:
· середня затримка для автомобілів порівняно з існуючим станом зменшиться на 62%;
· середня затримка громадського транспорту — на 96%;
· середня довжина черги на перехресті зменшиться на 42%.
3. Чому не передбачено проектом облаштування дворівневої розв’язки?
Дворівнева розв’язка є дорожчою у будівництві та експлуатації. Крім того, така розв’язка створюватиме незручності жителям прилеглих будинків, адже транспорт рухатиметься на рівні вікон третього поверху. До того ж, позитивний вплив на рух транспорту при облаштуванні дворівневої розв’язки буде незначним, оскільки кінець розв’язки буде на вулиці з обмеженою пропускною здатністю.
4. Чому забрали додаткову секцію світлофора на вул. Шевченка?
Секцію світлофора було замінено рішенням міської комісії з безпеки дорожнього руху на статичну стрілку. Після реконструкції світлофорне регулювання буде повністю замінене.
5. Чи дотримані чинні норми на перехресті вулиць Шевченка-Залізнична?
Проект враховує чинні норми. Згідно із загальнодоступними даними Публічної кадастрової карти, ділянки, яких стосуються запитання, є у комунальній власності громади Львова.
6. Який вид покриття передбачений на вул. Шевченка та прилеглих вулицях, що підлягають ремонту?
Згідно з рішенням виконкому Львівської міської ради № 625 від 05.07.2019, покриття проїзної частини на ремонтованих вулицях буде асфальтобетонне, покриття паркомісць — бруківка або грубоколотий камінь, покриття тротуарів — бетонна плитка розміром 30−60 см.
7. Скільки смуг руху транспорту передбачено проектом?
У межах квазі-кільця Шевченка-Левандівська-Залізнична для кожного напрямку руху облаштовується щонайменше дві смуги, а на перехресті вулиць Шевченківська-Левандівська та на перехресті вулиць Левандівська-Залізнична передбачено три смуги для руху в одному напрямку.
8. Яка ефективність реконструкції у відсотковому співвідношенні?
Згідно з даними транспортного моделювання середня затримка для автомобілів, порівняно з існуючим станом, зменшується на 62%, середня затримка громадського транспорту — на 96%, середня довжина черги на перехресті — на 42%.
9. Чому проектом не передбачено підземні переходи?
Підземні переходи вимагають значних витрат на будівництво та утримання, а також створюють значні перешкоди маломобільним групам населення. Відтак підземні переходи не вимагаються державними будівельними нормами для вулиць класу Шевченка та Левандівська.
10. Де облаштовуватимуть зупинку громадського транспорту згідно з проектом?
Зупинку в напрямку центру буде облаштовано між вулицями Левандівською та Залізничною.
11. Де облаштовуватимуть світлофорне регулювання згідно з проектом?
У робочому проекті передбачено світлофорне регулювання на перехресті вул. Левандівської та проектованої дороги.
12. Чому проектом передбачено облаштування квазі-кільця?
Облаштування квазі-кільця на існуючому перехресті забезпечить підвищення експлуатаційних показників. Обмеження на можливість облаштування звичайного кільця накладає рух трамваїв через перехрестя. Таким чином кільце малого радіусу неможливе, адже ускладнить рух трамваїв, а кільце великого радіусу потребуватиме значного викупу нерухомості у різних власників.
Будівництво розв’язки на вказаній ділянці передбачено Генпланом.
13. Чи збільшиться кількість світлофорів на ділянці реконструкції?
Проектом передбачено збільшення кількості світлофорів, проте вони працюватимуть скоординовано для пришвидшення руху транспорту через перехрестя.
14. Хто є проектантом реконструкції вул. Шевченка?
Проектант — ТзОВ ʺТрамдорпроектʺ.
15. Яким чином передбачено рух громадського транспорту згідно з проектом?
У напрямку центру громадський транспорт їхатиме по вул. Шевченка.
6. Чи існує ризик, що транспорт почне рухатись через житловий район?
Проект максимально спрощує рух магістральними вулицями, тож значний транзитний потік через двори новобудов буде можливим лише у випадку ДТП на основних вулицях.
17. Чому на стадії проектування не проводилися презентації та обговорення з громадськістю?
На стадії коригування проекту були обговорення та публікації на сторінці ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ у Facebook, а також у ЗМІ.
18. Хто здійснює технічний нагляд проекту?
Технічний нагляд здійснює ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ, авторський нагляд — ТзОВ ʺТрамдорпроектʺ.
Загальні питання:
1. Чому ескізний проект не додано до тендерної документації?
Ескізний проект є у відкритому доступі, є можливість ознайомитися з ним.
2. Що буде у разі відхилення від ескізного проекту?
Усі відхилення від ескізного проекту погоджуються замовником робіт ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ, проектантом ТзОВ ʺТрамдорпроектʺ та підрядником ʺОнур Конструкціон Інтернешнлʺ.
3. Хто є власником ділянки на перехресті вулиць Залізнична-Шевченка?
Згідно з даними Публічної кадастрової карти, ділянки на перехресті вулиць Шевченка-Залізнична перебувають у комунальній власності громади Львова.
4. Як обґрунтовується необхідність світлофорів на ділянці реконструкції?
Згідно з даними транспортного моделювання, за умови облаштування квазі-кільця із світлофорним регулюванням, середня затримка для автомобілів, порівняно з існуючим станом, зменшується на 62%, середня затримка громадського транспорту — на 96%, середня довжина черги на перехресті — на 42%.
5. Які організації відповідальні за виконання проекту?
За формування завдання на проектування та технічний нагляд відповідальне ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ, за розробку проекту та відповідність його нормам — ТзОВ ʺТрамдорпроектʺ.
Пропозиції:
1. По вул. Залізничній дозволити проїзд лише авто, які рухаються по вул. Шевченка в напрямку центру.
Така розв’язка значно збільшить тривалість червоного світла для транспорту, що рухається по вул. Шевченка у напрямку з центру, та створюватиме загальні затримки на перехресті.
2. Додати одну смугу в напрямку з центру по вул. Шевченка.
Проектом заплановано три смуги, це — на одну більше, ніж зараз. Зокрема, передбачена смуга для повороту на вул. Левандівську, смуга для руху прямо і одна смуга для руху громадського транспорту прямо вул. Шевченка.