Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Мін'юсті розповіли про особливості укладання шлюбу в умовах війни

Міністерство юстиції роз'яснило особливості укладання шлюбу в умовах війни.

Фото: Depositphotos

Відповідно до частин першої – другої статті 28 Сімейного кодексу України майбутнє подружжя особисто подає заяву про реєстрацію шлюбу до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану за їхнім вибором.

Шлюб реєструється після спливу одного місяця від дня подання заяви про реєстрацію. Але, за наявності поважних причин, керівник органу державної реєстрації актів цивільного стану дозволяє зареєструвати шлюб раніше цього терміну. Що це за причини:

  • вагітність нареченої;
  • народження дитини;
  • загроза для життя нареченої або нареченого.

Зміни під час воєнного стану 

У зв’язку з воєнним станом державна реєстрація шлюбу відбувається у день подання заяви або у будь-який інший день за бажанням наречених протягом одного місяця.

Згідно зі статтею 14 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» державна реєстрація шлюбу проводиться за особистої присутності нареченої та нареченого.

Водночас українським законодавством передбачений особливий порядок дистанційного одруження для військовослужбовців. Це питання регулюється Постановою Кабміну від 7 березня 2022 року № 213 «Деякі питання державної реєстрації шлюбу в умовах воєнного стану».

Цією процедурою можуть скористатися:

  • військовослужбовці: ЗСУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Національної гвардії, іншого військового формування;
  • поліцейські;
  • особи рядового і начальницького складу: Служби цивільного захисту, ДБР, Державної кримінально-виконавчої служби;
  • особи начальницького складу: НАБУ, Бюро економічної безпеки;
  • працівники закладів охорони здоров’я.

Такі заяви про державну реєстрацію шлюбу подаються безпосередньому командиру (керівнику), який засвідчує справжність підпису наречених та передає заяву до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Також можна скористатися й іншою процедурою, коли акт про укладення шлюбу складається не органом РАЦС, а безпосереднім командиром (керівником) військовослужбовця та скріплюється гербовою печаткою відповідного органу (військового формування).

Акт може складатися без особистої присутності одного чи обох наречених з використанням доступних засобів відеозв’язку.

Крім того, можна подати заяву про державну реєстрацію шлюбу на Порталі ДІЯ.  

Які документи потрібні для укладання шлюбу:

  • заява;
  • документи, які підтверджують факти, що підлягають державній реєстрації;
  • паспорт громадянина України, паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства заявника, та посвідка на постійне чи тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ