Укрпошта в рамках пілотного проєкту вже провела закупівлю касової стрічки вартістю понад 3 млн грн, постачальник якої підписав з банком договір факторингу. Про це 7 жовтня повідомили у пресслужбі Укрпошти.
Тепер, після проведення успішного пілоту, компанія відкрила можливість користуватися послугами факторингу у всіх своїх тендерах на поставку товарів. Таким чином, через онлайн-платформу ʺФакторинг Хабʺ Укрпошта розширила стандартні способи фінансування для учасників, що беруть участь у закупівлях через Prozorro.
ʺПройшли всі кроки по закупівлі, де постачальник скористався факторингом: від оголошення процедури і укладання договору, до поставки і повного розрахунку. Всі сторони вчасно виконали свої зобов’язання – після отримання продукції та перевірки її якості Укрпошта надала інформацію банку, який відразу перевів кошти постачальнику. Укрпошта зробила оплату через 30 днів після поставки на рахунок постачальника в банку. За результатами цього пілоту ми внесли деякі коригування у наші процеси і відкрили можливість для факторингу широкому ринку. Відтепер цим інструментом можуть скористатися всі, хто планує взяти участь у тендерах і постачати товари для Укрпошти. Так ми зможемо збільшити кількість учасників, адже ʺФакторинг Хабʺ усуває перешкоди, через які постачальники часто відмовлялися йти на торги – довгий строк оплати та дефіцит обігових коштів. Для зручності учасників, Укрпошта внесла зміни до свого стандартного договору, відкрила ліміти в банку та погодила з ним процедуру обміну документами. Ми бачимо, що вже зараз до онлайн-платформи приєднуються нові банки, замовники та постачальники. Це той інструмент, що вигідний для всіх сторінʺ, – відзначив заступник генерального директора Укрпошти із закупівель Олександр Наход.
Доступ до онлайн-платформи ʺФакторинг Хабʺ є безкоштовним для учасників і замовників. За умовами факторингу постачальник отримує оплату за товар протягом кількох днів, після чого замовник розраховується з банком у визначений в договорі купівлі-продажу строк.
Команда онлайн-платформи “Факторинг Хаб” має мету надати малому бізнесу простіший доступ до ринку публічних закупівель, збільшити його залучення до участі в державних закупівлях через Prozorro та відкрити новий ринок збуту для українських підприємців.
Онлайн-платформу ʺФакторинг Хабʺ створено за ініціативи Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, ДП ʺПрозорроʺ та спільними зусиллями Команди підтримки реформ (Reform Support Team, RST), Офісу розвитку МСП (фінансуються за підтримки ЄС), а також – команди волонтерів-розробників. Програма USAID ʺКонкурентоспроможна економіка Україниʺ (КЕУ), через грантоотримувача – громадську організацію ʺРедькаʺ, підтримує подальшу розробку та просування онлайн-платформи, і тим самим сприяє розвитку та покращенню бізнес-середовища для малих та середніх підприємств (МСП) України.
Укрпошта першою серед компаній приєдналась до онлайн-платформи ʺФакторинг Хабʺ. Компанія ще з квітня почала оголошувати тендери, де в умовах оплати була передбачена можливість використання факторингу як способу фінансування для учасників.