Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Україну чекає новий ріст цін на пальне

Введення квот на імпорт нафтопродуктів веде до зростання цін і монополізації ринку, - консалтингова група А-95.

Ініціатива найбільшого українського НПЗ «Укртатнафта» щодо обмеження імпорту нафтопродуктів в Україну шляхом введення квот спричинить за собою зростання цін для всіх категорій споживачів, зруйнує стійку модель забезпечення країни паливом і не вирішить проблем нафтопереробної галузі. Таку думку висловили експерти "Консалтингової групи А-95» за результатами вивчення заяви «Укртатнафти» до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з вимогою обмеження імпорту, починаючи з 1 травня 2018 року.

Заява містить масу маніпуляцій і не вказує справжні причини складної ситуації в українській нафтопереробці. 

У своєму зверненні «Укртатнафта» не розглядає підсумки 2017 року, коли вона збільшила виробництво бензинів на 17,4%, а сумарно частка українських виробників перевищила 40% ринку. Випуск дизпалива на заводі зріс на 25% тис. т., частка ринку - до 12%. 

Це сталося після переходу «Укртатнафти» і Шебелинського ГПЗ на випуск нафтопродуктів за стандартом Євро-5, що дозволило їм наростити переробку і почати продажі своїх палив за цінами імпорту - за максимальними серед всіх можливих напрямків. Така сприятлива кон'юнктура дає підстави прогнозувати, що в поточних ринкових умови в 2018 році частка бензинів українського виробництва перевищить 50% ринку. 

«Головною проблемою українських НПЗ на ринку бензину є не імпорт, а падіння споживання більш ніж на третину за останні чотири роки. Для нарощування продажів «Укртатнафті» необхідно змінити свою збутову політику, а не пробувати змінити ринок неринковими методами », - заявив директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.

В «А-95» поділяють стурбованість ситуацією в нафтопереробній галузі, але причиною цього вважають не імпортні поставки, а відсутність інвестицій в модернізацію НПЗ і як наслідок низьку ефективність переробки українських заводів. 

«Група «Приват» контролює «Укртатнафту» з 2007 року і за цей час не побудувала жодної нової установки, обмежуючись перепрофілюванням і ремонтами існуючого обладнання. Зростання імпорту нафтопродуктів стало наслідком, а не причиною занепаду галузі », - заявив директор «Консалтингової групи А-95». Він нагадав, що група «Приват» вже закрила два НПЗ в Дрогобичі та Надвірній через їх технологічну відсталість, після чого захопила більш сучасний НПЗ «Укртатнафта». 

Експерти «А-95» вважають, що обмеження імпорту не вирішить проблеми низької ефективності українських НПЗ і не призведе до відновлення роботи зупинених НПЗ. Але при цьому буде зруйнована стійка і диверсифікована система постачання нафтопродуктів в Україну, що неминуче призведе до зростання цін. 

«Ініціатива обмеження імпорту - чергова спроба монополізувати ринок нафтопродуктів групою «Приват». Дестабіліція поставок в періоди збиральних і посівних, зростання цін і подальше виведення прибутку на офшорні юрисдикції - інших результатів цей проект не матиме», - заявив Сергій Куюн.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ