В Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України пропонують запровадити класифікацію вулиць в залежності від їхнього функціонального призначення: для пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту, автомобілів або суміжного руху.
Залежно від класифікації, можуть встановлювати вимоги та рекомендації щодо ширини різних функціональних зон: пішохідної, велосипедної тощо.
Відповідні зміни планують закріпити в оновлених державних будівельних нормах (ДБН) щодо вулиць і доріг населених пунктів. Про це повідомляє Євроінтеграційний портал.
В Мінрегіоні зазначили, що подібна організація пішохідної та транспортної інфраструктури працює в країнах ЄС, де вулиці і дороги класифікують, зокрема, за їх функціональним призначенням.
“Тобто, це вулиці, які розраховані лише для пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту або автомобілів чи для суміжного руху. Наприклад, у Барселоні кожна вулиця має своє функціональне призначення. Це дозволяє правильно та ефективно організовувати роботу транспорту, створює безпечні та сприятливі умови для пішоходів”, — підкреслив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.
За його словами, така класифікація також може зменшити затори в містах.
Проект змін до ДБН наразі розробляють у ДП “ДерждорНДІ”.