В Україні набули чинності зміни до правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом.
Про це повідомила пресслужба "Укрзалізниці".
Зазначається, що тепер пасажирам дозволено повертати повну вартість квитка і половину вартості плацкарта, якщо пасажир повертає квиток не менше ніж за 6 годин до відправлення поїзда (раніше - не менше ніж за 9 годин).
Також дозволено повертати повну вартість квитка (а не 10%, як було раніше) після відправлення поїзда (не більше, ніж за годину після відправлення). Вартість плацкарти при цьому не повертається, а повернення квитка після відправлення можливе лише офлайн.
Окрім того, оновлені правила передбачають:
- спрощення процесу оформлення замовлень для перевезення організованих груп пасажирів (раніше, згідно з правилами, оформлювати таке замовлення можна було тільки в письмовому вигляді особисто, тепер процедуру дозволено перенести в онлайн);
- приведення у відповідність сучасним нормам термінів та визначень (наприклад, визначення «дитина-інвалід» замінено на «дитина з інвалідністю», а визначення «інвалід війни» замінено на визначення «особа з інвалідністю внаслідок війни»);
- урегулювання питання замовлення перевезень автомобіля через електронні сервіси;
- уточнення порядку оплати за перевезення собак та дрібних кімнатних тварин;
- введення нової категорії поїздів, якої раніше юридично не існувало - місцеві поїзди, пристосовані для зʼєднання інфраструктури різних видів транспорту, а також визначено порядок оформлення, проїзду та повернення проїзних документів для такого сполучення.
В Укрзалізниці зазначили, що правила, якими ми керувались раніше, були прийняті ще у 2006 році, а останні зміни в них вносились у 2019 році. Тому часто ці вимоги не відповідали сучасним потребам пасажирів та залізниці й обмежували в наданні якісного сервісу перевезень.