Останні 5 із 30 поставлених в Україну тепловозів після доукомплектування 22 березня вирушили із Крюківського вагонобудівного заводу до депо Укрзалізниці у Мелітополі.
Підсумки першого етапу стратегічного співробітництва з GEпідбили міністр інфраструктури Володимир Омелян, голова правління АТ ʺУкрзалізницяʺ Євген Кравцов, голова наглядової ради ПАТ ʺКВБЗʺ, президент компанії Володимир Приходько, представники компанії GeneralElectric Transportation.
На першому етапі стратегічного співробітництва General Electric вперше здійснена локалізація в Україні залізничної тяги – рівень локалізації склав близько 10 %. ПАТ ʺКрюківський вагонобудівний заводʺ організував і забезпечив процес дооснащення тепловозів обладнанням відповідно до технологій та конструкторської документації виробника.
Як наголосив Володимир Омелян, контракт з General Electric Transportation на суму більше одного мільярда дол було підписано завдяки підтримці Президента України. ʺЯ також хочу подякувати представникам посольства США в Україні, які суттєво долучалися до перемовин, і завдяки яким цей успіх став можливим. Також вдячний таланту керівника Укрзалізниці Євгена Кравцова та нашим дорогим друзям GE, які упродовж декількох років вели перемовини для реалізації проекту. Переконаний, що ці тепловози, які сьогодні бачите, це не лише індикатор сучасності країни, а зовсім інші умови роботи для залізничників. Це дасть стимул та бажання гідно працюватиʺ, - зазначив міністр.
За словами голови правління АТ ʺУкрзалізницяʺ Євгена Кравцова, тільки за перші декілька місяців нові локомотиви General Electric змогли зробити більше 4 тисяч рейсів, перевезти більше 7,5 млн тонн вантажів. ʺЗа перший рік ми очікуємо, що завдяки новим локомотивам GE загальна економія пального складе більше 100 млн грн для Укрзалізниці. За підтримки Президента України та Прем’єр-міністра – це велика справа, котру ми змогли зробити спільно. Особливо дякую General Electric, попереду у нас ще багато роботиʺ, - наголосив керівник Укрзалізниці.
Євген Кравцов розповів, що тепловози GE експлуатуються на регіональних філіях АТ ʺУкрзалізницяʺ:ʺПридніпровська залізницяʺ, ʺДонецька залізницяʺ, ʺОдеська залізницяʺ та здійснюють перевезення в напрямку промислових підприємств та порту Маріуполя, портів чорноморського регіону. Вони задіяні у перевізному процесі на ділянці Запоріжжя – Комиш-Зоря – Волноваха та Долинська – Миколаїв.
Тепловози GE продемонстрували більший середньодобовий пробіг на 47 % порівняно з серіями тепловозів, які здійснюють аналогічні перевезення в АТ ʺУкрзалізницяʺ – він наразі складає 586 км. Також у них високі тягові характеристики – односекційні тепловози ТЕ33АС здатні здійснювати обсяг роботи, який виконують двосекційні тепловози 2ТЕ10 та 2ТЕ116, та збільшений міжремонтний період, їх технічне обслуговування здійснюється через 92 доби, тоді як тепловозів існуючих в Укрзалізниці серій через кожні 2 доби. Вирізняються нові локомотиви і комфортними умовами праці локомотивних бригад.
Нагадаємо, 23 лютого 2018 року було підписано договір постачання тепловозів між АТ ʺУкрексімбанкʺ та GE та договір фінансового лізингу між ПАТ ʺУкрзалізницяʺ і АТ ʺУкрексімбанкʺ щодо 30 тепловозів виробництва GE.