6 жовтня на вечірньому засіданні Верховної Ради України народні депутати більшістю голосів в першому читанні підтримали законопроекти про створення Державного дорожнього фонду.
Законопроект №4014а про внесення змін до Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі отримав 286 голосів від всіх фракцій та депутатських груп, лише 1 депутат проголосував проти.
Законопроект №4015а про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі зібрав 275 голосів «за» при одному «проти».
Авторами законопроектів виступили 75 народних депутатів, проекти отримали підтримку від профільного Комітету ВР з питань транспорту, Комітету ВР з питань бюджету, Міністерства інфраструктури України, Укравтодору, Уряду України тощо.
Метою пакету законопроектів є вирішення системної проблеми недостатнього фінансування ремонту, будівництва та утримання автомобільних доріг. Ключова ідея проекту – виведення цільових надходжень від податків у спеціальний Дорожній фонд, з якого кошти за прозорими процедурами витрачатимуться виключно на покращення стану автомобільних шляхів в Україні та підвищення безпеки пересування ними.
«Дорожній фонд буде наповнюватись за рахунок акцизів та мит з нафтропродуктів та автомобілей і цільово спрямовуватись на ремонт та будівництво доріг. 62% грошей підуть на дороги державного значення, 3% - на заходи безпеки, 35% - місцевим громадам у вигляді субвенцій. Місцеві ради самі, під контролем виборців, без втручання центральних органів влади, будуть вирішувати свої дорожні проблеми та формувати плани розбудови своїх дорожніх інфраструктурних проектів», - зазначив співавтор законопроектів, голова Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич.
Прийняття законопроектів про Дорожній фонд стане важливим кроком у напрямку реформи інфраструктури і реальної децентралізації.
Депутати Верховної Ради підтримали пропозицію Комітету з питань транспорту підготувати пакет проектів законів про Дорожній фонд за прискореною процедурою. Співавтори і профільний Комітет з питань транспорту висловили згоду внести законопроекти №4014а та №4015 з урахуванням правок і зауважень до другого читання у стислий термін з метою забезпечити роботу Дорожнього фонду вже з початку 2017 року.