Як повідомили у прес-службі Мінінфраструктури, Міністр інфраструктури Владислав Криклій провів зустріч із Тимчасовим повіреним у справах США Посольства США в Україні Вільямом Б. Тейлором.
Зустріч пройшла 30 жовтня 2019 року у Маріупольському торговельному порту, участь у якій також взяли керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс та керівництво Маріупольського порту.
Сторони обговорили питання двостороннього співробітництва в морській та річковій галузях, залізничній, авіаційній, автодорожній, а також можливості для інвестицій в інфраструктурні проекти в Україні.
Владислав Криклій подякував пану Тейлору за політичну, дипломатичну та військову підтримку України з боку США та зазначив, що економіка України поступово зростає, незважаючи на агресію з боку Російської Федерації.
ʺДля нас надважлива підтримка США та світової спільноти. Ми маємо амбітні цілі залучити якомога більше інвесторів у транспортну галузь України. З цією метою Парламент України вже проголосував закон про концесії. Стартували два пілотні концесійні проекти у морських портах ʺОльвіяʺ та ʺХерсонʺ, на черзі концесія морських портів ʺМаріупольʺ, ʺБердянськʺ, ʺОдесаʺ та паромного комплексу в порту ʺЧорноморськʺ. Окрім портів, у наших планах також концесія доріг, вокзалів та регіональних аеропортів. Так, за підтримки Світового банку ми працюємо над проектами концесійних доріг M-06 Львів – Стрий, M-09 Львів – Тернопіль, M-05 Київ – Біла Церква, M-10 Львів – Краківець. У співпраці з МФК ми готуємо концесію аеропортів ʺХерсонʺ, ʺЧернівціʺ, ʺЗапоріжжяʺ та карго терміналу в аеропорту ʺБіла Церкваʺ. Також на черзі концесійні проекти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Хмельницького, Миколаєва, Чопаʺ, – повідомив Владислав Криклій.
Міністр інфраструктури також зауважив, що, окрім концесійних проектів, Україна має намір збільшувати перевезення річками. За його словами, очікується, що вже до кінця цього року, Верховною Радою буде проголосовано законопроект про внутрішній водний транспорт, який дасть старт реформі річки.
Особливу увагу під час зустріч було приділено питанню забезпечення безпеки та свободи судноплавства у Чорному і Азовському морях. Владислав Криклій зазначив, що за роки російської агресії та через обмеження, спричинені Керченським мостом, порти Азовського регіону втратили майже половину суднозаходів та вантажів. Окрім того, великим ударом для морських портів Маріуполя та Бердянська стали зупинки з боку ФСБ Росії суден, які прямують з/до портів Маріуполь і Бердянськ, для так званого ʺоглядуʺ. Всі ці фактори негативно вплинули на роботу портів та економіку країни.
У свою чергу пан Вільям Тейлор зазначив, що США зацікавлені в економічному і політичному успіху України та мають намір і надалі підтримувати нашу державу. Він також відзначив позитивні темпи відновлення українських доріг, зокрема, швидке будівництво ʺдороги життяʺ Маріуполь – Запоріжжя, 155 км якої зробили за 68 днів.