Профільна комісія погодила перелік об'єктів будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг у 2016 році, які фінансуватимуться за кошти обласного бюджету. Депутатам ледь вистачило голосів для прийняття цього рішення.
Загалом на Програму дорожньої інфраструктури у 2016 році передбачено 282 млн грн з бюджету області. Фракція «Об’єднання «Самопоміч» не підтримала цього документу, бо він містить суттєві недоліки і потребує доопрацювання. Зокрема, програма передбачає, що кошти на ремонт доріг в області розподілятиме обмежене коло осіб – профільна комісія.
Згідно з програмою, 5 млн грн витратять на освітлення пішохідних переходів, 13 млн грн становить резервний фонд, ще 100 млн грн розділили пропорційно між 20 районами області (кожному по 5 млн грн). Ще 163,8 млн грн поділили декілька депутатів обласної ради.
Обласний бюджет є не єдиним джерелом фінансування ремонту доріг в області – на це спрямують кошти за перевиконання показників митних платежів, кошти Державного інвестиційного проекту розвитку автомобільних доріг Львівщини та Інвестиційного проекту в рамках договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща.
Також ремонтні роботи на Львівщині відбуватимуться за рахунок коштів державного бюджету – на це виділили 252,6 млн грн. З них – 87,1 млн грн на автодороги державного значення та 165,5 млн грн – на капітальний та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування. Фінансування з державного бюджету «перепало» тільки п’ятьом районам – Пустомитівському, Городоцькому, Мостиському, Самбірському і Старосамбірському.
Парасковія Дворянин, перший заступник голови ЛОР запропонувала виправити дисбаланс, який утворився при розподілі державних коштів, і розподілити кошти обласного бюджету на решту районів. Втім, комісія до цієї пропозиції не прислухалася.
Про те, як розподілити ці кошти між районами, точилися тривалі дискусії. Депутати навіть висловлювали пропозицію перенести засідання комісії, щоб вони мали змогу краще вивчити перелік доріг та розподіл коштів. Втім, питання про погодження переліку поставили на голосування і більшістю голосів його затвердили: 7 депутатів проголосували «за», ще 6 – «проти» або утрималися. До слова, вирішальний голос «за» голова комісії отримав, пообіцявши депутатові додатковий мільйон гривень на дорогу в його районі.
«Відбулося те, що передбачала наша фракція зі самого початку – семеро депутатів більшістю вирішили долю всієї області, вирішили, куди дінуться гроші на дороги. Гроші поділилися непропорційно. Звичайно, всі дороги необхідно робити, але варто було поділити кошти пропорційно між усіма районами», – зазначила Тетяна Письменна, депутат фракції «Об’єднання «Самопоміч».
Отже, гроші на дороги розподілили таким чином:
Зазначимо, в списку не вказано довжини відрізку дороги, на якому проведуть ремонт та виду самого ремонту – поточний, капітальний і т. д. На що вистачить виділених коштів – визначать після експертизи.
До слова, перелік доріг місцевого значення, на ремонт яких передбачено 5 млн грн кожному з районів, депутати ще не затвердили: сьогодні тільки завершився прийом пропозицій.
Натомість, у коментарі Гал-інфо, голова профільної комісії Володимир Саган зазначив:
"Ухвалюючи рішення про розподіл коштів на ремонт доріг, кожен район розглядали окремо, застосовували індивідуальний підхід не дотримуючись якої схеми. Деякі райони справді отримали державне фінансування на ремонт доріг. Інші райони отримували його торік. Крім того, на деякі дороги скерують ще й кошти, отримані від надлишку надходжень від Львівської митниці. Скажімо, це дороги Броди-Радехів-Червоноград, Львів-Радехів-Луцьк, Самбір-Стрий Самбір-Турка.
Яворівський район наприклад отримає одну з найбільших сум. По-перше, це 20 млн євро польського кредиту на дороги до пунктів пропуску у Краковці і Грушеві. Водночас, ми ухвалили рішення скерувати кошти на дороги Шкло-Новоявоірвськ і Старичі –Шкло. Вони йдуть до військових части. На нашу думку, будо б неправильно ремонтувати дороги до кордону і не ремонтувати до військових части.
Пустомитівський район отримає чи не найменше. Але це один з найбагатших районів.
В деяких випадках ми застосовували принцип співфінансування. Приміром, Дрогобицький район виділив 17 млн грн на дорогу Дрогобич-Комарно. Неправильно було б ремонтувати ц дорогу в Дрогобицькому районі, а в Городоцькому – ні. Тому ухвалили рішення про фінансування.
Загалом, я вважаю, що потрібно відмовитися від практики розподілу коштів по районах, а розглядати питання ремонту доріг в масштабах області.
Грошей мало, а де мало грошей, там завжди виникає питання справедливості. Ми ж намагалися керуватися стратегічним принципом і фінансувати ті дороги на які зможемо виділяти гроші через 5, через 10 років".