Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

З якими проблемами стикаються діти під час повернення до навчання

Стрес і навколишні умови (війна та COVID-19) впливають на навчальні здібності та можливості дітей.
Візуалізація: пресслужба Міністерства освіти і науки України

Міністерство охорони здоров’я з дитячою психологинею Світланою Ройз визначили перелік труднощів, які можуть виникнути в дитини під час повернення до навчання, а також надали рекомендації, як з ними впоратись.

У МОЗі батькам, вчителям і самим школярам радять з розумінням і терпінням ставитися до можливих труднощів у навчанні: зниженої концентрації, відстороненості, погіршення памʼяті тощо. 

“Це нормально та тимчасово, ніхто не невдаха – поясніть це дітям”, – зазначають у відомстві. 

До найчастіших складнощів, які можуть виникнути відносять:

  • Повільне згадування матеріалу.  До звичного «літнього відкату» додається стрес від трагічних подій в Україні, а також «зламаного» процесу навчання через пандемію та війну. Цьогоріч знадобиться більше часу на повторення матеріалу. Проте не варто прискорювати цей процес, все поступово пригадається. 
  • «Кульгання» орфографії. Діти та дорослі, які пережили досвід травматизації, можуть «забувати» на деякий час правила орфографії. Зі стабілізацію та заспокоєнням вони пригадаються. Допоможуть ігри зі словами, кросворди.
  • Складнощі з довгостроковою памʼяттю. Коли ми переживаємо стрес, нам складніше щось запамʼятовувати, особливо довгостроково. Починайте з маленьких обсягів інформації. 
  • Проблеми з концентрацією. Діти під час навчання можуть крутити щось у руках або гойдатися на стільці. Це не відволікання, а метод «відгальмувати» зайві сигнали – саме в такий спосіб діти можуть концентруватися. Не забороняйте це робити, натомість спробуйте включити такі рухи в навчальний процес.
  • Тотальна екранізація. Безліч дітей звикли тримати гаджети в руках. Щоб відвикання було поступовим, можна включати застосунки в телефонах у процес навчання. 
  • Запит на практичне та конкретне. Травматичний досвід ускладнює сприйняття абстрактних понять, тому зараз потрібна наочність, зрозумілі знання та дії. Діти, особливо старші, можуть більше перейматися практичністю та необхідністю знань, які їм пропонують. 
  • Втома від адаптації. Пристосування до нових, незнайомих обставин і людей виснажує. Дитина може бути більш дратівлива, швидше втомлюватися.
  • Зниження самооцінки. Коли ми проживаємо складний досвід чи стрес, змінюється навіть самооцінка. Зараз діти часто живуть у режимі очікування невдачі, їм потрібен досвід перемог і підтримка. Давайте маленькі завдання зі швидким результатом, відзначайте перемоги. На одне критичне зауваження має бути не менше трьох схвальних реакцій.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ