Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Залізниця "злила" 12 мільйонів на вертоліт, який не літає

Укрзалізниця протягом останніх двох років раптово почала витрачати мільйони гривень на обслуговування вертольоту BELL 430, тож Zалізниця без корупції спробували дізнатись на скільки ефективними є ці витрати.

Фото: американський вертоліт Bell 430

Вертоліт BELL 430 Укрзалізниця придбала ще в далекому 2003 році за 8 мільйонів доларів. Щоправда особливих згадок про використання повітряного судна залізничниками не було. Відомо лише, що в 2007 році вертоліт УЗ використовував Віктор Янукович під час передвиборних баталій.

Отже доцільність придбання гелікоптера для виробничих потреб залізниці залишає певні сумніви.

З 2007 року про вертоліт забули аж до липня 2016 року. Тоді Укрзалізниця вперше замовила “послуги з супроводження експлуатації” BELL 430 за 800 тисяч гривень у ТОВ “Авіакомпанія “Промінтерсервіс”.

В настпні 2 роки чого тільки залізничники не вигадували аби укласти черговий контракт з тим же “Промінтерсірвіс”.

Були і послуги “з управління підтримання льотної придатності” (2 контракти), технічне обслуговування (3 контракти) і звісно ж без ремонту нікуди. Загалом рівно за 2 роки Укрзалізниця витратила на вертоліт 12,3 мільйони гривень.

Тут то варто і дізнатися, а навіщо ж таке недешеве задоволення. На запит ZБК посадовці залізниці включили максимум фантазі і пафосу і повідомили,  що вертоліт виконує “стратегічні цілі для держави”. Нібито гелікоптер потрібен для “оперативного прибуття” на місця аварій керівників УЗ. Ну а витрати обґрунтовані і необхідні, бо порушення безпеки руху тягне за собою кримінальну відповідальність.

В такі “залізні” аргументи можна було б і повірити, але ж для початку треба дізнатися скільки “стратегічних для держави” цілей виконав гвинтокрил залізниці.

Згідно наступного запиту ZБК щодо експлуатації вертольоту BELL 430 в 2016-2018 роках Укрзалізниця повідомила, що за цей час повітряне судно жодного разу не підіймалося в повітря.

Більше того, залізниця навіть не закуповує авіапаливо для “стратегічного” вертольоту.

Отже гелікоптер Укрзалізниці за 2 роки налітав 0 годин польотів і мінус 12 мільйонів гривень на підтримку “бойової готовності”.

Навіщо замовляти обслуговування транспортного засобу на 12 мільйонів не купуючи навіть паливо для нього? Чому у цього нелітаючого вертольота через 1,5 роки справних обслуговувань і підтримки “льотної придатності” знайшлися несправності і довелося робити ремонт? Словом щось в цій історії наштовхує на підозрілі роздуми.

На випадок залізничних аварій держава може бути спокійна – керівництво УЗ прибуде оперативно. Треба тільки буде за паливом збігати.

Dozorro

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ