Відповідний проєкт рішення сьогодні ухвалили депутати Луцької міської ради. Про це повідомили 30 липня Гал-інфо у пресслужбі Луцької міськради.
Концепція розвитку велосипедної інфраструктури передбачає облаштування велодоріжок, встановлення пунктів технічного обслуговування та прокату велосипедів та електроскутерів.
Невеликі розміри та компактність міста, робить його досяжним і зручним для руху велосипедистів та користувачів інших видів легкого персонального транспорту. Середня відстань між мікрорайонами міста лежить у рамках найбільш популярного діапазону використання велосипедного транспорту – 5 кілометрів. Розвинений приватний сектор у Луцьку та велика кількість приєднаних навколишніх населених пунктів є позитивною передумовою для розвитку велосипедної інфраструктури.
Схема передбачає наявність чотирьох категорій велосипедних шляхів відповідно до їх цільового призначення. Основну категорію складають так звані магістральні шляхи. Їх призначення – з’єднати околиці міста, віддалені житлові та промислові райони із центром. Ці ж шляхи забезпечують виїзди велосипедистів за межі міста на головні напрямки, чим створюють передумови інтеграції міської велосипедної мережі з регіональною.
Друга важлива категорія велосипедних шляхів – об’їзні шляхи, які забезпечують з’єднання різних частин міста в об’їзд центру, або перевантажених магістральних шляхів.
Третя категорія - рекреаційні шляхи, які дозволяють забезпечити зручне та продуктивне дозвілля учасникам велосипедного руху. Такі шляхи проходять переважно парками, скверами, зеленими територіями міста та сполучають обласний центр з приєднаними населеними пунктами.
Четверта категорія – місцеві або ж внутрішньорайонні шляхи, що охоплюватиме внутрішньоквартальні велосипедні доріжки та смуги та передбачають їх вихід на магістральні, об'їзні чи рекреаційні шляхи.
Окремо облаштовуватимуться велошляхи на вузьких вулицях та історичній частині міста.
Загалом схема передбачає три гілки магістральних шляхів, три об'їзні шляхи та шість рекреаційних доріжок. Крім того, Концепція передбачає Центральне велосипедне кільце, яке включатиме заплаву річки Стир, Центральний парк, вулиці Ярощука, Шопена, Перемоги, Яровицю та Набережну.
Дана Концепція також передбачає створення декількох пунктів прокату велосипедів у місцях скупчення туристів, зокрема у районі залізничного вокзалу, автостанції №1, Театрального Майдану, Замкової Площі, Центрального парку імені Лесі Українки, парку 900-річчя Луцька.
У мережі пунктів шерингу (короткостроковї оренди) передбачається також можливість оренди електросамокатів, електровелосипедів і гіроскутерів. Розгалужена мережа пунктів шерингу сприятиме тому, що ці транспортні засоби можна буде використовувати беручи в оренду в одному пункті та повертаючи в іншому, що скоротить час оренди та її вартість. Концепція передбачає створення 30-35 таких пунктів у Луцьку. Оренда транспортних засобів може здійснюватися через мобільний додаток з безготівковою оплатою.
Концепція також передбачає встановлення парковок довготривалого та короткотривалого використання. Передбачається створення дитячого велосипедного парку в Центральному парку відпочинку імені Лесі Українки. Програма розрахована до 2030 року.
Крім того, населені пункти, які доєдналися до Луцької об’єднаної територіальної громади теж є потенційними територіями для розвитку велосипедної інфраструктури.