Сьогодні у Львові говорили про реалізацію проекту з будівництва трамваю на Сихів. У прес-конференції взяли участь представники міської ради, кредитори, замовники та виконавці будівельних робіт, а також представники служби технічного нагляду за виконанням робіт. Повідомила прес-служба Львівської міської ради.
За словами директор ЄБРР в Україні Шевкі Аджунер, основна мета співпраці Банкуз містом – покращення якості послуг, які отримають львів’яни. Він зазначив, що Банку з містомлегко співпрацювати в плані організації та впровадженні проектів гідно з вимогами ЄБРР. «Саме це вплинуло на проекти, які ми вже завершили у місті і які плануємо ще втілювати», - зазначив Шевкі Аджунер.
Як зазначив директор ЛКП «Львівавтодор» Олег Береза, а сьогодні виконано 30% будівельних робіт по проекту «Трамвай на Сихів».
«В загальному виконано 30% робіт по проекту, по Лоту 1 (від вул.Вернадського до вул.Угорської) – 55%, Лот 2 (від вул.Угорської до вул.Свєнціцького)ще не розпочинали. Вже на 90% виконано роботи по влаштуванню дорожньої основи для прокладення колії по Лоту 1, також проведено комунікації. Це по пр. Червоної Калини.Виникло непередбачуване питання – колектор на вул.Угорській. Наразі готується проект по будівництву колектора, як тільки він буде – говоритимемо з ЄБРР про можливе дофінансування у розмірі 4-5 млн євро. Також необхідне дофінансування по будівництві підстанції, а це близько 3 млн. євро», - розповів Олег Береза, директор ЛКП «Львівавтодор».
Як розповів головний інженер компанії «Онур» Олександр Добоні, на Сихівському мості вже розпочали влаштовувати трамвайні плити.
«Зараз працюємо з щебенем, піском, на такі роботи сьогоднішній температурний режим не впливає. При монтажі плит чи при асфальтуванні температура має бути біля п’яти градусів тепла. Роботи триватимуть орієнтовно до середини грудня, якщо ж погодні умови будуть сприятливі, то, можливо, роботи триватимуть до кінця грудня. Це буде монтаж трамвайних плит на мості, завершення влаштування дорожнього одягу, прибирання будівельного сміття та консервація об’єкту на зиму», - розповів Олександр Добоні.
З 6 млн. євро кредитних коштів ЄБРР перерахував ЛКП «Львівавтодор» 2,8 млн. євро. 1,2 млн євро з яких було перераховано компанії «ONUR» - як авансовий платіж. Також компанія «ONUR» напряму отримала аванс у розмірі 2,8 млн. євро грантових коштів. Решта сум буде перераховано компанії відповідно до виконаних робіт та за необхідністю, після здачі першої частини роботи. Цей авансовий платіж призначений для закупівлі рейок, труб, плит тощо.
«Вимога ЄБРР – професійний незалежний нагляд за проектом. Саме тому компанія «Egis» – незалежний консультант, який перевіряє процес закупок та якість виконаних робіт. Без погодження інженера компанії робота не буде прийнята, а, відповідно, і не буде оплачена. Контроль є постійним, щодня інженер працює на ділянці, інший -здійснює фінансовий контроль, також є головний інженер та менеджер проекту», - розповів П’єрів Тесьє, керівник проекту з реконструкції та модернізації доріг Львова, компанія «Egis».
За словами директора ЛКП «Львівелектротранс» Сергія Васільєв, планується що на збудованій трамвайній лінії курсуватиме 14 – 16 трамваїв.
«Чим вигідний трамвай? По-перше, це екологічно чистий вид транспорту. На сьогодні це є найвигідніший вид транспорту до центру, оскільки це є виокремлена колія, отже, швидкісна.
З Банком ми працюємо в напрямку вимог до сучасного трамваю. Це мають бути тільки низькопідлогові трамваї, які дають змогу перевезти людей зособливими потребами. Для роботи на цій лінії потрібно буде 14-16 трамваїв. П’ятисекційний трамвай перевозить 250 пасажирів, трисекційний – 165 осіб, тролейбус – 100 осіб, тоді як маршрутка – 30-40 осіб.
Також ми закладаємо в бюджет міста програму по відновленню рухомого складу, який є у нас», - зазначив директор ЛКП «Львівелектротранс» Сергій Васільєв.
Довідка
Про проект
Проект полягає у будівництві трамвайної колії для сполучення житлового масиву Сихів та центральної частини міста (продовження трамвайної лінії №4). Обговорюється можливість розгалуження колії до залізничного вокзалу. Прокладення трамвайної колі було передбачено Генеральним планом Львова. Довжина колії – 11,5 км у обидві сторони. Тендер на виконання робіт виграла компанія «ONUR».
Мета проекту
Прокладення трамвайної колії з Сихова до Центру має на меті зменшити транспортне навантаження у найбільшому житловому масиві Львова (населення майже 150 000 мешканців). Автобуси та тролейбуси здатні перевезти 3-4 тис. мешканців в один бік, у той час як трамвай – 12 тис. З Сихова до центру трамваєм можна буде дістатися за 25-30 хвилин. Також реалізація проекту сприятиме покращенню екології у районі.
Фінансування проекту
Проект фінансується за рахунок кредиту від ЄБРР у 6 млн. євро, гранту німецького уряду у 5 млн. євро та за кошти з міського бюджету – 6,2 млн. євро. Кредит надано на 7 років і повинен бути погашений дванадцятьма рівними частинами кожних півроку з однорічним пільговим періодом.
Маршрут
Трамвайну колію з Сихова до центру прокладуть вулицею Стуса вздовж пр. Червоної Калини до ринку «Санта-Барбара». Додатково розглядається можливість сполучення з залізничним вокзалом.
Етапи
Будівництво трамвайної колії було розпочато у липні 2014 року і, згідно з планами, мало б тривати 8 місяців. Але у процесі виконання робіт виникла непередбачувана потреба будівництва колектора, що потребуватиме додатково 1 року часу. Відповідно, трамвай повинен поїхати до кінця 2015 року.
На першому етапі роботи виконуються на ділянці від ринку «Санта-Барбара» і до кінця Сихівського мосту. Другий етап – на кільці розвороту вулиць Свєнціцького і Стуса. На цьому етапі потрібно буде переоблаштувати дощову каналізацію, контактну мережу, тротуари, тобто вулиця матиме інший вигляд.
Будівництво трамвайної колії розбито на два Лоти.
Лот 1. Будівництво трамвайної лінії на житловий масив «Сихів» (від вулиці Угорської до вулиці В.Вернадського)
Замовником проектно-кошторисної документації є управління капітального будівництва Львівської міської ради. Проект розробив Львівський державний інститут проектування комунального будівництва ДП «Львівдіпрокомунбуд» в 2011 р.
Протяжність маршруту від вулиці Угорської до вулиці Вернадського становить 3,6 км. Вартість будівельно-монтажних робіт відповідно до результатів тендерних торгів становить 9 239 057,74 євро з ПДВ, 7 699 214,79 євро без ПДВ. В плані трамвайні колії запроектовані по осі проспекту Червоної Калини по центральній розділювальній смузі. По трасі трамвайних колій в районі перехрестя проспекту з вулиці Сихівської запроектоване технологічне кільце розвороту з радіусом розвороту 20 м. Перед вул. Вернадського запроектовано тимчасове кільце розвороту (тимчасова кінцева станція). Відповідно до транспортної схеми генерального плану в подальшому трамвайна колія буде продовжена по вул. Вернадського до автовокзалу на вул. Стрийській.
На підставі ТУ №15-4303 від 14.11.2011 р. виданих ЛМКП «Львівводоканал» проектом передбачено перекладку водопровідних мереж в місцях переходів через пр. Червоної Калини.
Лот 2. Будівництво трамвайної лінії на житловий масив «Сихів» (від вулиці Свєнціцького до вулиці Угорської)
Замовником проектно-кошторисної документації є управління капітального будівництва Львівської міської ради. Проект розробив Львівський державний інститут проектування комунального будівництва ДП «Львівдіпрокомунбуд» в 2012 р.
Протяжність вулиць Свенціцького – Снопківської - В.Стуса - Угорської становить 1,6 км. Вартість будівельно-монтажних робіт відповідно до результатів тендерних торгів становить 8 566 527,62 євро з ПДВ, 7 138 773,02 євро без ПДВ. Проектом передбачається реконструкція вулиці В.Стуса і реконструкція транспортного вузла в районі поворотного кільця трамвайного маршруту №4. Межі робіт по реконструкції транспортного вузла прийняті з урахуванням виконання будівельних робіт по реконструкції трамвайних колій, проїзних частин, тротуарів та інженерних мереж.
Проект реконструкції мереж водопроводу та каналізації виконано на підставі технічних умов виданих ЛМКП «Львівводоканал». Водопровідні мережі запроектовані з поліетиленових труб по ДСТУ БВ.2.7-151:2008 діаметром 63, 110, 160, 225 мм та зі стальних труб діаметром 530х10 по ГОСТ 10706-76. Водопровід побудований зі стальних труб діаметром 530х10.
Фото - Сергій Бобра, Гал-інфо