Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові обговорили можливість впровадження ЗНО після 4 класу

Сьогодні, 16 жовтня, у Львові відбувся міжнародний круглий стіл з питань стану середньої освіти "Якісна середня освіта як запорука успіху України в майбутньому". В межах заходу освітяни Львівщини спільно з представниками батьківських комітетів та польськими експертами ділились досвідом щодо організації навчально-виховного процесу в школах.

Метою зустрічі було обговорити не лише проблеми освіти, а також, опираючись на міжнародний досвід, знайти шляхи якісного реформування базової освіти в Україні.

Як зазначили учасники круглого столу, однією з проблем освіти є проведення ЗНО лише після дев'ятого класу. Це дозволяє контролювати рівень знань, однак, не дає можливості вносити корективи в освітній процес. Олег Паска, представник від Львівського регіонального інституту державного управління при Президентові України, запропонував проведення проміжних тестів ЗНО у четвертому класі.

Також, на його думку, слід призначати адміністративний персонал  школи виключно на конкурсній основі, робити його конкурентним, щоб управлінням навчальних закладів займались виключно професіонали, успішні менеджери, а оплату праці вчителям нараховувати відповідно до результатів навчання.

"В нас оплата праці педагога не залежить від рейтингу школи, а від категорії вчителя. Це – неправильно. Ми повинні спробувати започаткувати стимулюючий метод, при якому вчителям школи нараховуватимуть оплату за результатами оцінювання знань випускників, щоб вони докладали більше зусиль. А щодо підручників, потрібно повернутись до пропозиції надавати кожен варіант книжки на перевірку таємним експертам, які зможуть висловити альтернативний погляд на підручник, якщо буде на те потреба", - наголосив Олег Паска.

Також під час круглого столу багато уваги приділили необхідності створення активних батьківських комітетів.  Саме вони, на думку організаторів круглого столу, ГО "Пліч-о-пліч заради майбутнього", здатні ефективно вирішувати поточні проблеми загальноосвітніх закладів.

Як зазначила начальник відділу дошкільної та шкільної освіти Львівської облдержадміністрації Ірина Сислюк, освітяни Львівщини добре обізнані з проблемами шкільництва, такими як низька якість підручників, застаріла матеріально-технічна база. Проте, за її словами, сьогодні жодне управління в Україні не в змозі забезпечити належного фінансування галузі.

Польські колеги натомість наголосили, що забезпеченням підручниками школярів у Польщі займаються батьки. "Підручниками держава забезпечує лише дітей з малозабезпечених сімей", - зазначила Діонела Беднарська, директор школи №9 в Щеціні.

"В нас рівні освіти чітко відділені: є початкові школа, тоді звичайна школа, тоді гімназії і ліцеї. Починаючи з гімназій, згідно з реформами 1999 року, учнів навчають певними блоками – гуманітарний блок, блок точних наук, творчих. При цьому створені різні класи, щоб дитину правильно спрофілювати відповідно до її можливостей і здібностей. Вчителі застосують найновіші педагогічні методики, в тому числі дидактичні.  І кожного місяця проводяться зустрічі з батьками, оскільки батьки відіграють дуже важливу роль – контролюючу", - додала вона.

Учасники круглого столу погодились, що в разі, коли об’єднання батьків активно не долучиться до реформування, змін на краще не відбудеться. Так, у школах Польщі дуже тісним є зв’язок вчителі-батьки-школа, що робить діяльність навчальних закладів максимально ефективною.

Фото - Сергій Бобра, Гал-Інфо

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ