Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство  |  Культура

А що ви знаєте про світ настільних ігор в Україні?

Усі ми знаємо Монополію та Скрабл, а також десятки їхніх варіацій. Проте які унікальні, якісні настільні ігри може запропонувати український ринок своїй аудиторії?

На офісному столі компанії зі створення настільних ігор “Така Мака” лежать розібрані пазли, картки та безліч коробок від настільних ігор. Найкраще пізнати тонкощі роботи цієї фірми можна лише за цікавою грою. Про розвиток українських настолок, роботу як хобі та перешкоди на шляху творення улюбленої справи спілкувалися із засновниками ТзОВ “Бюро ігор “Така Мака” Олексієм Микитком та Ярославом Бойчуком. 

Хто це - “Така Мака”? 

Народилась “Така Мака” у 2017 році з ініціативи членів компанії, яка займалась лише виготовленням настільних ігор, тобто виконанням готових технічних завдань від замовників. Пропозиції покращувати ігри, наприклад, через використання кращих матеріалів чи додавання нових креативних елементів, клієнти відкидали. Так у засновників майбутньої “Така Маки” виникла ідея створити власну компанію зі створення унікальних, українських настільних ігор для дітей та дорослих. 

Загалом процес створення компанії був тривалим та складним, адже команду працівників слід було шукати фактично з нуля. Автори, ілюстратори, менеджери з продажу, тестери - постала гостра потреба у нових працівниках. У цьому майбутній компанії стала в нагоді активна співпраця з дизайн-студією “Бамбук”, яка також давно жила з ідеєю створювати власні настільні ігри. 

“Основний вектор у нас був такий - це мають бути однозначно надзвичайно потрібні, круті, українські ігри, які повинні нести за собою багато позитиву”, - розповів Ярослав Бойчук, один із засновників “Така Маки”. Такою була головна ідея компанії, якої дотримуються досі. 

Бізнес - це постійний рух

“Така Мака” для керівників є улюбленою справою, хобі, яке водночас вимагає такої ж зосередженості та часу, як основне місце праці. Ярослав Бойчук зазначив, що робота у компанії настільних ігор для них є хобі. Проте кожен із засновників має також свій інший бізнес, який є основним місцем праці та фактично утримує “Така Маку”. 

“Така Мака” - це для нас самовираження. Це дуже класна іміджева продукція, напрям діяльності, від якого ми отримуємо надзвичайну сатисфакцію, від якого втрачаємо голову”, - розповідає Ярослав Бойчук, а також зазначає, що водночас спершу слід завжди виконувати роботу основну, а вже пізніше - хобі. А це негативно впливає на розвиток компанії як бізнесу. 

“Будь-який процес є невпинний, нестримний. Як от річка: вона тече, ми не можемо її зупинити. Так само тут…Бізнес або розвивається, або закривається, деградує”, - зазначив Ярослав Бойчук.

Неможливо поставити розвиток бізнесу на паузу. Будь-яка компанія - це передусім робоча сила, яка виконує поставлені завдання та отримує за них заробітну плату. А тому зупиняти процес діяльності “Така Маки” - це означає залишити безліч людей без основного для них місця праці. 

Лише україномовні та унікальні

Від початку заснування компанія визначила два основні принципи роботи - створення лише україномовних ігор та виготовлення унікальних настільних ігор, які складно повторити. 

Розвиток українських настільних ігор є гострою потреба сьогодні, адже росія багато років поспіль обмежувала розвиток нашого вітчизняного ринку. Часто країна-агресор купувала ліцензію на ігри не тільки для російського ринку, а й для українського. Через це, на жаль, багато ігор не потрапляли до нас, або навіть ставали частиною російської пропагандистської машини.

“Ми були категорично налаштовані на те, що потрібно нести у світ українську культуру, а не підлаштовуватися під ринок”, - розповідає Олексій Микитко. Ще в перші роки існування “Така Маки” менеджери з продажів пропонували створювати ігри російською мовою, аби працювати на російський ринок та збільшувати аудиторію та рівень продажів. Проте позиція директорів компанії була незмінною - лише українська мова! 

Рішення виготовляти ігри лише українською мовою не перешкоджає пошуку покупців. Олексій Микитко розповів історію, що під час однієї із міжнародних зустрічей він зміг фактично жестами пояснити іноземцям, як грати одну з ігор “Така Маки”. Тобто навіть попри мовний бар’єр, учасники змогли насолодитися настільною грою. 

Ігри, які об’єднують

“Ми кайфуємо від того, що ми створюємо”, - поділився враженнями співзасновник “Така Маки” Олексій Микитко. Далеко не один десяток раз та не одну настільну гру зіграло керівництво компанії за столом у їхньому офісі. Кожна розповідь керівників демонструє їхню гордість за свою рідну “Така Маку”. Засновники прагнуть поділитися усіма досягненнями компанії. Пазли, стратегічні ігри, розвиваючі для дітей, сімейні та багато інших настільних ігор сяють яскравими ілюстраціями, унікальними коробками, оригінальними назвами. 

У перші дні після початку повномасштабного вторгнення компанія організовувала події для дітей, протягом яких малеча могла відпочити, відволіктися від тривог та зіграти в настільні ігри. Також юні гості малювали, а згодом їхні ілюстрації ставали пазлами від “Така Маки”. 

Сьогодні люди часто втрачають свій час у телефонах, замість того аби провести його з рідними. Натомість кожна настільна гра - це можливість покращити комунікацію дітей з батьками, це якісне дозвілля, це гарний настрій та спосіб відчути драйв та азарт, це навчання та розвиток логічного мислення.

Підготувала Марія Твардовська

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ