Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Антиаварійну методику полковника Сопільника, яку застосовують у Польщі, випробують на Львівщині

Про унікальні наукові розробки начальника автотехнічної інспекції Львівського обласного УДАІ Любомира Сопільника у 1998 році вперше написала газета «Тиждень» (публікацію готував автор цих рядків). За час, що відтоді минув, про ідеї і досягнення «нетипового міліціонера» повідомляли десятки (!) вітчизняних і зарубіжних ЗМІ.

А Любомир Іванович Сопільник «доріс» до заслуженого винахідника України, доктора технічних наук, професора кафедри метрології, стандартизації та сертифікації Інституту комп'ютерних технологій та метрології Національного університету «Львівська політехніка», полковника міліції, помічника начальника ГУ МВСУ у Львівській області і … свого півстолітнього ювілею - 6 серпня йому виповнюється 50 років.

Вельми символічно, що ця ювілейна дата збіглася з втіленням наукових розробок Любомира Сопільника в життя. Мова йде про експеримент, на який погодилось нове керівництво львівської міліції.

- До моїх ідей та пропозицій з розумінням поставився начальник ГУМВС України у Львівській області генерал-майор міліції кандидат юридичних наук Богдан Володимирович Щур, - говорить Любомир Іванович. - Згідно з розпорядженням, яке він підписав, вже найближчим часом у період магнітних бур підрозділи міліції і ДАІ працюватимуть у посиленому режимі. Переконаний, що завдяки цьому нововведенню вдасться суттєво зменшити не лише кількість ДТП, але й небезпечних злочинів.

— За час своєї роботи в системі ДАІ я розмовляв з десятками водіїв, які стали учасниками аварій без очевидних причин, — розповідає Любомир Сопільник. — Більшість з них не могли толком пояснити, що змусило їх, наприклад, виїхати на зустрічну смугу, на узбіччя або набрати велику швидкість. Інші все «списували» на зміни в психофізичному стані. Говорили про раптову задумливість і загальмованість реакції — у цей момент вони були немов «зомбі», скаржилися на раптовий біль в області серця або голови, часткову втрату зору, сонливість. З наукової літератури я знав, що такий вплив на людський організм має електромагнітне поле. І вирішив вивчити це явище.

Першим ділом Любомир Сопільник зайнявся статистикою. Підібрав інформацію про дорожньо-транспортні пригоди на дорогах Львівщини за останні 10 років і визначив найбільш небезпечні ділянки. Потім звернувся по допомогу на кафедру метрології та стандартизації Національного університету «Львівська політехніка».

- Спочатку вчені сприйняли мене з недовірою, - каже Любомир Іванович. - Однак дуже скоро ставлення докорінно змінилося. Допомагати мені взялися професори Петро Гаврилович Столярчук, Богдан Іванович Стадник, Роман Васильович Бичківский, Юрій Ярославович Бобало, Василь Васильович Паракуда. Сталося це після того, як ми почали вимірювати параметри електромагнітних полів на автошляхах області і порівнювати їх з картою аварійності. У деяких місцях прилад просто зашкалював - випромінювання тут перевищувала норму в 500-600 разів. На цих ділянках доріг автомобілі розбивалися найчастіше.

Після цих досліджень Л.Сопільник захистив кандидатську дисертацію («Випромінювання електромагнітних полів на автошляхах та аналіз їх впливу на дорожньо-транспортні пригоди») і запатентував спосіб оцінки небезпечних ділянок шосе. Був також розроблений дорожній знак «Небезпечна ділянка: дія електромагнітного поля» і винайдений спеціальний датчик - автомобільний вимірювач індикатора напруженості електромагнітного поля. Прилад цей сконструйований таким чином, що під час наближення до ділянки з підвищеним ЕМП він починає видавати звуковий і світловий сигнали (з наростанням у міру наближення до центру аномалії).

Не зупиняючись на досягнутому, Л.Сопільник захищає докторську дисертацію - «Розвиток теорії та засад формування нормативної бази безпеки дорожнього руху».

У 2002 році - отримує вчення звання доцента, у 2007 - професора.

На сьогоднішній день науковий доробок Любомира Сопільника становить 133 наукові праці, 17 посібників та підручників, 4 патенти, 3 проекти стандартів України.

Він учасник 60 міжнародних конференцій та симпозіумів. З його ініціативи панно «Небезпечна ділянка» встановлено на окремих ділянках у сусідній Польщі, що позначено на картах автомобільних шляхів.

Л.І.Сопільник - академік Міжнародної академії комп'ютерних наук та систем, лауреат наукової премії імені Глушкова, Золотої медалі МААКНС, премії ім. В.Пікуля, нагороджений почесними грамотами Президії Національної академії наук України та Міністерства освіти та науки України, відмінник освіти України. У 2009 році Любомиру Івановичу указом Президента України № 848 від 21 жовтня 2009 року присвоєно звання «Заслужений винахідник України».

Найголовніше ж, що свій півстолітній ювілей Любомир Іванович Сопільник зустрічає у чудовій фізичній формі та з новими, ще більш амбіційними творчими задумами та планами.

На фото: Полковник Любомир Сопільник знімає покази в магнітній обсерваторії «Львів».

Віктор Корнієнко для Гал-інфо.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ