Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

На надшвидкостях: про службу Франківських військових авіаторів

Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
1/15
На базі Івано-Франківської бригади тактичної авіації активно відбуваються тренування майбутніх військових пілотів. Студенти Харківського національного університету Повітряних Сил вчаться підіймати винищувачі у повітря, маневрувати, а також здійснювати посадку.

Побачити на власні очі, як юні пілоти опановують бойові літаки кореспондентів Гал-інфо запросило Повітряне командування “Захід”. Перед початком тренувань студенти отримують конкретне завдання від командира - кожен знає у якій зоні повинен літати і які маневри має відпрацювати. У небо курсанти здіймаються не самі - поруч в кабіні перебуває інструктор.  

Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
1/7

Безпосередньо під час польоту на спеціальну плівку фіксуються різні параметри, такі як висота і швидкість. Одне з головних завдань молодих пілотів - розігнати винищувач до 800 кілометрів на годину. Плівку після приземлення перевіряють, аби оцінити послідовність і повноту виконання польотного завдання, а також дотримання заходів безпеки. За час тренувань студенти повинні навчитись керувати повітряним судном за будь-яких погодних умов та часу доби. 

Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
1/4

Окрім студентів харківського вузу на Франківському летовищі набувають досвіду і його випускники. Знайомимось із 23-річним пілотом з Полтавщини Олегом. Розповідає, що університет закінчив лише півроку тому, одразу ж підписав контракт на 5 років служби і згодом потрапив на тренування до Франківської бригади. Загалом хлопець встиг налітати вже понад 250 годин. 

Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
1/1

Моя служба полягає в тому, що я підтримую і підвищую свій професіональний рівень пілота, продовжую опанування літака МіГ-29 за новими видами підготовки. Мої прямі обов’язки, як пілота та командира екіпажу, – це підготовка до польотів, вивчення авіаційної техніки, дій в особливих випадках та інше. Мені ставлять конкретні завдання, які я повинен виконати під час польотів. Я готуюсь до цього, щоб все пройшло на найвищому рівні”, - пояснює Олег.

За його словами, у літню пору юних пілотів випускають у небо тричі на тиждень, адже цьому сприяють хороші погодні умови. Натомість, у зимовий період польоти відбуваються рідше, оскільки для пілотів винищувача важлива добра видимість.

Ми належимо до винищувальної авіації. Наше основне завдання - це завоювання панування в повітрі, тобто збиття інших літаків. Маємо і другорядні задачі, наприклад працюємо із наземними цілями і займаємось розвідкою”, - наголошує військовий з Полтавщини.

Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
1/3

Олег також розповідає нам, що в його сім’ї немає військових, окрім нього та брата, який став зв’язківцем. На думку хлопця, він вибрав кращий варіант, оскільки вважає свою роботу дуже цікавою та насиченою.

З фізичної точки зору – це як звичка. Спочатку літати важко, сильно відчуваєш навіть не дуже великі навантаження. А з часом, чим більше ти літаєш...Ну звісно, пілотам необхідна фізична підготовка. Але, якщо ти здоровий, то зможеш, а якщо ні – підготовка не допоможе. Все повинно бути в комплексі”, - пояснює він.

Щодо теорії, то майбутні військові пілоти вивчають чимало предметів, зокрема і будову літака. Олег запевняє, що кожен пілот повинен розуміти, як працює будь-яка система його повітряного судна. У випадку відмови системи він повинен розуміти, що з літаком відбувається і до чого це може призвести.

Техніка, на якій ми тренуємось, не є сучасною – зараз є набагато кращі літаки. Але наші судна дозволяють підготувати військово пілота у повному обсязі. Якщо пілот готовий, то без проблем зможе керувати і кращим літаком. Якщо дуже потрібно, новий літак можна знайти і за рік. А пілота за рік ти не підготуєш. Літаки у нас не закріплені за пілотами – якийсь із них може піти на регламент, а пілот ж не буде в той час відпочивати”, - підсумовує військовий і спішить підготуватись до чергового польоту. 

Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо
1/18

До слова, перед початком тренувань кожен військовий зобов’язаний пройти медогляд. Крім цього, він також повинен «прийняти» літак, ретельно перевіривши його ззовні та всередині.

Як розповідає заступник начальника інженерно-авіаційної служби Франківської бригади, в їхньому арсеналі є літаки, на яких можна літати удвох – разом з інструктором. Є і винищувачі для одного пілота. До самостійних польотів допускає також інструктор, який засвідчує готовність кожного пілота. Якщо військовий справді опанував своє ремесло на “відмінно”, його можуть відправити і в зону бойових дій на Сході.

Марія Шевців, Гал-інфо.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ