У Львові – один з найбільш конкурентних ринків місцевих радіостанцій. Відповідно до досліджень радіослухання, саме регіональні мовники займають перші позиції у топах і випереджають загальнонаціональні станції.
«Львівська хвиля» мовить в ефірі понад 20 років, у складі Незалежної асоціації телерадіомовників радіостанція вже 13 років, останній рік вона бере участь у індустріальному радіодослідженні від «Радіокомітету».
У інтерв'ю прес-службі НАМу директор радіостанції Віктор Іваницький розказав про зміну формату «Львівської Хвилі», специфіку співпраці з місцевими рекламодавцями, підвищення цін на рекламу та нові проекти, яких варто очікувати у весняно-літній період.
ПРО РАДІОСТАНЦІЮ
У Львові, на відміну від інших регіонів України, дуже потужна конкуренція серед місцевих радіостанцій. Та «Львівській Хвилі» вдається здобувати лідерство. Як вам це вдається?
Справді, в час жорсткої конкуренції (на радіоринку Львова 18 радіостанцій, більшість із яких є мережевими представниками) «Львівська Хвиля», використовуючи переваги регіонального мовника, утримує місце лідера регіону. Це підтверджують результати соціологічного дослідження від GFKUkraine.
Результатом такої роботи став ексклюзивний ефірний продукт радіостанції: авторські програми, ток-шоу «На живо», ток-шоу «Момент істини», аналітична програма «Хороші аналізи». Наші ведучі ефіру, редактори та журналісти достеменно знають чим живе регіон і можуть реагувати в ефірі на те, що саме зараз хвилює мешканців.
«Львівська Хвиля» – це радіо, де звучить ідеально збалансований мікс нових і старих хітів, а також іноземної (крім російської) і української музики. Веселе і інформативне ранкове шоу, оперативні й об’єктивні новини (зокрема, інформаційна програма «Акценти» ), упізнавані, потішні, щирі, дотепні програми впродовж цілого дня, ідеально збалансована музична добірка, яскраві ексклюзивні ефірні акції. Центр музичного формату – музика 2000-х (оскільки саме під цю музику пройшли період становлення слухачів станції). Також звучить сучасна музика і найяскравіші хіти попередніх десятиліть.
Наскільки гнучким є формат радіостанції? І чи змінився він за останній рік?
Формат радіостанції є достатньо стабільним. Хоча упродовж останнього часу все ж довелося зробити невелику корекцію формату «Львівської Хвилі» з Adult Contemporary до Hot AC.
А як ви відстежуєте популярність програм?
Для нас важливим є відгук аудиторії. Це не лише соціальні мережі, а й дзвінки слухачів, які дуже активні після виходу ефірів на актуальні теми. Та й зрештою, рейтингів ніхто не скасовував. Наприклад, у нас є проект музикознавця Ігоря Мосєсова «Музика з шухлядок і не тільки». Це найкращі зразки музики 60-70 років. Джаз, блюз – музика не форматна і зазвичай не потрапляє у рамки лінійного ефіру. Спонсора під цей проект важко знайти, але він має своїх відданих поціновувачів. А ведучий – дуже авторитетна людина у музичних колах Львова.
ПРО СЛУХАЧА
Намалюйте словесний портрет вашого слухача. Хто він, чим займається?
Наш слухач досить різноманітний. Він патріот, в міру консервативний, не новатор, але відкритий до усього нового, по-галицьки іронічний, життєво хитрий,для нього важливі родинні цінності, дружба. В цілому, аудиторія «Львівської Хвилі» є достатньо соціально-активною. І саме тому радіостанція має інформаційне наповнення достатньо широкого спектру і у великій кількості. До участі в формуванні такого контенту залучені і слухачі: велику частину інформації (а у випадку з програмою «Автонавігатор», що повідомляє про ситуацію на дорогах в реальному часі) отримуємо саме від слухачів. А у музичних вподобаннях наш слухач різний. Старшу музику він сприймає різних стилів (рок, поп, реп, джаз, хіп-хоп, реггі та ін.), а от нова переважно в стилі поп.
Що зараз найбільше потрібно аудиторії ваших станцій?
Слухач «ЛьвівськоїХвилі» хоче бути поінформованим. І щодо справ міських, і про ситуацію в країні, і з приводу головних музичних трендів. Найактуальніша інформація в достатньому для аналізу обсязі – ось те, що сьогодні хоче слухач радіостанції. Він потребує спілкування, відвертого і щирого. В час змін потрібно, щоб за допомогою нашої радіостанції він отримував максимум інформації про все, що відбувається в місті, країні, світі. Щоб з нашою допомогою він нічого не пропустив і тримав руку на пульсі подій.
ПРО УКРАЇНСЬКУ МУЗИКУ
Як змінилась частка української музики за останні роки?
Кількісно частка не змінилася, але якість українського продукту однозначно виросла. Нова українська музика стала трендовою і конкурентоздатною з іноземними виконавцями. У процентному співвідношенні загальна частка української, європейської та іншої музики на радіостанції становить 50х50%.
Як «Львівська Хвиля» популяризує українську музику та виконавців? Чи легко потрапити в ефір новим співакам? І що потрібно для того, щоб новий трек не дуже знаного виконавця вийшов в ротацію?
«Львівська Хвиля» максимально відкрита до української музики. Адже 50% контенту віддається саме україномовній музиці. Нова молода музика потрапляє легко. Нам просто надсилають трек. Якщо він у нашому форматі, то ми даємо в ефір. Щороку 13 грудня в прямому ефірі проходить живий концерт «Андріївський анплагдт» і кожного року участь у концерті, крім відомих виконавців, бере молодий виконавець чи група.
ПРО РЕКЛАМУ
Яким є місцевий ринок реклами і чи змінився він за останні роки?
Місцевий ринок швидко реагує і на економічні зміни в країні, і на нових гравців на ринку. Потрібно постійно підіймати рівень кваліфікації наших працівників для того, щоб втримувати своє, достойне місце на цьому полі. Кардинальних змін за останні два роки не відбулося, більшість рекламодавців, незважаючи на ситуацію в країні, продовжують активно рекламуватись і шукають нестандартні рішення для своїх маркетингових цілей, а ми їм у цьому активно допомагаємо.Однак, можу зазначити, що більшість бізнесів у Львові почали займати соціально активну позицію і беруть участь у благодійних та соціальних проектах.
Хто є ваші основні рекламодавці?
Наш рекламний бюджет на 40% становлять надходження від загальноукраїнських агенцій, а 60% це місцевий бізнес.
Як випрацюєте з рекламодавцями? Чи важливим для них є дані індустріального дослідження?
З місцевими рекламодавцями усі контакти відбуваються особисто (менеджер з продажу - представник рекламодавця). Вивчаємо специфіку бізнесу нашого потенційного клієнта і після цього розробляємо для нього комерційну пропозицію. У формуванні пропозиції суттєву роль відіграють дані індустріального дослідження. Більшість клієнтів хоче приймати рішення, базуючись не лише на особистих відчуттях та враженнях, але й опираючись на реальні цифри.
Дослідження Всеукраїнської рекламної коаліції свідчать про зростання рекламних бюджетів на радіо. Більшою мірою – це стосується загальнонаціональних мереж, але й для місцевих станцій ця тенденція позитивна. Як ця тенденція вплинула на «Львівську хвилю»?
Тенденція подібна. Ми також прогнозуємо зростання прибутків від реклами до кінця цього року. Минулого року ми не піднімали ціни на рекламу, але з березня 2016 року вже розпочали поступово їх підвищувати. У цьому році ми підняли ціни до 20% у порівнянні з минулим. Загалом, з рекламодавцями працюємо індивідуально, деякі з них викуповують у нас рекламні проекти на цілий рік.
Чи збільшився дохід радіостанції за минулий рік? І чи «Львівська хвиля» є прибутковим проектом?
Звичайно. Ми заробляємо на свої потреби.
ПРО КАДРИ
Як добираєте кадри? Від багатьох львів’ян чула компліменти на адресу ваших ведучих Влодка Лучишина і Андрія Великого.
Лучишин і Великий цьогоріч святкують ювілей свого дуету. Вони разом в ефірі вже 10 років. А їхній сумарний стаж – майже 40 років у радіоефірі. Досвід помножений на працелюбність, безпосередність, почуття гумору і талант, не може не дати результатів. Інші наші ведучі– не менш яскраві персонажі. Отака яскравість, зрештою, один з критеріїв добору ведучих «Львівської Хвилі». Нам не потрібні просто красиві голоси. Нам потрібні цікаві харизматичні люди, які мають, що сказати і чим поділитися. Наприклад, наша Галинка Лірник нещодавно пройшла кастинг від величезної міжнародної корпорації і зараз озвучує українською мовою ІТ-проекти для них. Доцика і Шльому знає весь Львів. Андрій Антонюк асоціюється у всіх слухачів зі спортом, а спорт із Андрієм Антонюком. Зараз з’явилося на «Львівській Хвилі» багато талановитої молоді: Артур Бобрик, Володимир Мельник, Василина Арде, Іра Голубко, Тарас Гаврик. І вони мають у кого вчитися і на кого рівнятися. З іншого боку, молодь тримає в тонусі олд-скульних ведучих.
ПРО ПЛАНИ НА 2016 РІК
Чи готуєте ви нові проекти на весну-літо?
У нас багато сезонних програм. Наприклад, це щорічний літній проект «Фантазії на асфальті». Готуємо програми під великі спортивні події: цього року це Чемпіонат Європи з футболу. Також щорічно у червні до Дня захисту дітей ми проводимо спецпроект «Радіопузики» – усі програми та новини у цей день у нас вестимуть діти. Це вже наша традиція, яка триває понад 10 років. Щорічно сотні дітей беруть участь у кастингу, а ведучі та журналісти відбирають дітей для своїх програм.
Які плани у радіостанції на 2016 рік?
Наша мета – це покращити своє покриття. Кожного разу, коли Нацрада оголошує конкурс на FM-частоти, ми беремо у ньому участь. І вже 6-7 років поспіль регулярно сплачуємо ліцензійний збір. Але, на жаль, не отримуємо частоти. Хоча я не розумію чому. У нас є величезний досвід ефірного мовлення (24 роки – чи не найбільший в Україні), високі рейтинги, українська мова в ефірі. Але нас ніхто не чує, і жодної частоти ми не виграли. Нещодавно ми знову подались на останній конкурс на частоту у Мукачеві. Побачимо, які будуть результати.
Прес-служба Незалежної асоціації телерадіомовників