Львів’янка Людмила Калабуха, активна мандрівниця та бізнес-леді в рамках 24 Форуму видавців презентуватиме свою нову книгу.
Як прийшла ідея навчати людей відмовам, як з підприємця перетворитися на письменника, для чого, коли і як вміти грамотно говорити «НІ» ми дізналися під час ексклюзивної розмови з авторкою.
– Коли ви зважилися написати книгу - яким був цей момент – що наштовхнуло?
Нас з дитинства вчили:
Треба бути ввічливим та культурним, ніколи не треба нікого ображати і завжди треба допомагати людям.
Тому хто б мене про, щоб не попросив, я завжди кидалася допомагати, навіть коли в мене було повно важливих і термінових справ.
А як інакше?
Результат: я почувалася спустошеною та використаною. І стосунки, за ради яких і погоджувалася на те, що мені зовсім не потрібно і не подобається, навпаки, руйнувалися!
Я робила те, чого не хочеться, і, загалом, не повинна робити.
І мене постійно муляло питання, чому?
Чому нам так важко говорити “НІ”?
Я сама шукала відповіді, мої друзі постійно в мене питали порад і розказували страшні і неприємниі історії, як вони ставали жертвами маніпуляцій, протискань, втрачали гроші, час і нерви. І через що? Виключно через те, що не вчасно та грамотно не сказали таке просте слово – «НІ».
Довго над собою працювала, зібрала весь свій 23-річний досвід підприємця і написала покрокову інструкцію з ефективної комунікації та протидії маніпуляціям, як в бізнесі, так і в житті.
– Як велася співпраця з видавництвом?
– Це трапилося, коли я була у відрядженні в Києві, де проводила тренінг з ефективних переговорів. Близько 23.00 приходить імейл:
“Людмило, ми давно шукали україномовного автора, який пише цікаві і корисні матеріали, а коли знайшли ваш блог про продажі й переговори http://kalabukha.com.ua/ та почитали ваші пости в соцмережах, зрозуміли, що ви – та людина, яка нам потрібна. Хочемо, щоб ви написали для нас книгу” – написали мені з Тернопільського видавництва “Мандрівець”
Моя відповідь була дуже лаконічною: “Дзвоніть, я не сплю”.
І тоді між мною і заступником директора видавництва “Мандрівець” Тетяною Ухіною опівночі відбувся наступний діалог:
На яку тему потрібна книга?
Тема на ваш вибір, умова тільки одна – книгу треба написати за місяць, щоб ми змогли її видати і представити на 24 Форумі видавців у Львові 14 вересня 2017 року.
За місяць? Люди роками книги пишуть! Нову книгу треба написати за місяць?!
Людмило! Ми у вас віримо, ви зможете. Чекаємо вас в Тернополі, щоб підписати контракт.
Ок. Я згодна. Напишу.
– Як ви обрали тему для книги?
– Як ви розумієте, після цієї розмови я не спала всю ніч! Та вирішила, що це буде книга про те, як грамотно відмовляти на пропозиції, які нам не потрібні. Це буде книга про мистецтво відмов.
Відразу на ранок я вже придумала та відіслала у видавництво “Мандрівець”:
- назву “Почніть говорити «НІ». Як впевнено відмовляти та викликати повагу”,
- концепцію: 100% українській досвід, практичні приклади й історії реальних людей,
- ключові тези:
- як позбавитися почуття провини, яке намагаються нам нав’язати,
- як за допомогою відмови спонукати клієнта до покупки та угоди,
- як зберегти впевненість та віру в себе в найскладніших життєвих обставинах,
- як розпізнати, запобігти та припинити маніпуляції,
- як зберегти хороші стосунки зі всіма, кому ми скажемо «НІ».
Я вирішила написати покрокову інструкцію з ефективної комунікації, яка просто рятує найскладніші переговори як в бізнесі, так і в житті.
– Ви смілива людина! А як же таке поняття, як натхнення?
– Моя улюблена приказка “Нема натхнення – є дедлайн!” (кінцевий термін виконання справи). І він мені був дуже чітко окреслений. Я мала здати готовий рукопис 17 липня. Та 23 роки підприємницької діяльності навчили мене приймати виклики і вміти вкладатися в терміни, навіть коли це неможливо зробити з об’єктивних причин, всупереч будь-яким форс-мажорам.
Хоча чесно скажу, десь на середині шляху мені стало страшно, що я не встигну і мене навіть відвідували зрадницькі думки відмовитися від проекту. Треба ж написати було розумне, корисне, а не просто певну кількість сторінок. Головний напад паніки стався в басейні, та мій чоловік – Сергій Калабуха, що плив на сусідній доріжці, сказав мені: “В тебе немає виходу, ти підписала контракт” і пірнув під воду))).
Це і вирішило – книзі бути! Більше того, цей епізод надихнув мене написати цілий розділ про мотивацію і «НІ» тайм-менеджементу! Наслідок – я здала готовий рукопис навіть на тиждень раніше, ніж було вказано в договорі з видавництвом.
– Чим відрізняється ваша книга від тих книг з саморозвитку, які вже є на ринку?
– Я дуже багато читаю бізнес-літератури та книг з саморозвитку. Будемо реалістами: як правило, їхні автори – іноземні мільйонери. Крім того, що вони живуть в іншій реальності, яка кардинально відрізняється від умов, в які поставлені ми. Це міфологізовані біографії, опрацьовані дорогими копірайтерами. Такі собі історії Попелюшок – від депресивного початку до оптимістичного фіналу. Методи, описані там, дуже рідко можна втілити в українських реаліях. А ще особисто мене дратують загальновідомі притчі, які вставляються в текст таких книг. Я як читач, потребую конкретних інструментів: роби 1,2,3 та покрокових алгоритмів дій в тій чи іншій ситуації з досвіду автора. Тому я написала саме таку книгу, яку сама би хотіла прочитати, щоб використати все, що там зазначено і відразу отримати результат.
– А як ви підбирали приклади та історії людей?
– Це досвід. Мій і досвід учасників моїх тренінгових програм з продажів та переговорів. А також я залучала читачів свого блогу http://kalabukha.com.ua/ та віртуальних друзів з соцмереж. Активно радилася з людьми, які історії додавати, ініціювала голосування та опитування. Люди радо писали свої думки, розказували про себе й своїх друзів. Все це я систематизувала та збагатила своїми напрацюваннями. Коли я спитала у Facebook та Instagram, яку фотографію поставити на обкладинку і надала 2 варіанти на вибір, в голосуванні взяли участь 6 тис. людей зі всього світу! Навіть мої колеги, які професійно займаються розкруткою аккаунтів в соцмережах, мене запитали – як я досягнула такої залученості аудиторії, які методи я використовувала? Відповідь проста – людям цікава і актуальна тема. Саме фото, за яке проголосувала більшість моїх читачів, і стало обкладинкою книги. Люди навіть писали, що моя книга “Почніть говорити «НІ» ще до друку стала народною! (усміхається).
– Скільки розділів має книга?
– 25 розділів. Серед яких особливо хочу відзначити цілий блок “Розділ для дівчат. Хлопцям не читати”, та розділи “НІ” та “ТАК” справжньому нетворкінгу”, “Як сказати «НІ», коли просять гроші, “Як сказати «НІ» батькам, “Як сказати «НІ» лінощам”, “Як розпізнати, запобігти та припинити маніпуляції”, “12 типів людей, яким завжди скажуть «НІ», “Нема сексу і хорошої роботи? Винен Instagram та Facebook”. 200 практичних прикладів, серед яких десятки історій про вчасно сказане і не сказане «НІ» наших співвітчизників з найрізноманітніших сфер діяльності, а також відомих осіб – блогерів, журналістів, музикантів, підприємців.
– Як гадаєте, кому вона буде корисною?
– Моя книга “Почніть говорити «НІ» – це поради з переговорів, самопрезентації, нетворкінгу, присутності в соцмережах, спілкування на всіх рівнях. А для тих, хто так чи інакше працює в продажах, я впевнена, вона стане настільною.
Говорити «НІ» та відмовляти – необхідно. Я детально з’ясовую чому, коли, а, головне, – як це робити:
– від переговорів з клієнтами, роботодавцями, підлеглими, колегами по роботі, випадковими знайомими до стосунків з коханими, друзями, дітьми та батьками.
Правильно і вчасно сказане “НІ” змінює життя на краще.
Сказавши “НІ”:
- переконанням, які не пройшли випробування реальністю,
- собі – слабкому та невпевненому,
- обставинам, які готові вас зламати,
- маніпуляціям,
- всім, хто хоче нами скористатися і задовольнити свої інтереси за наш рахунок,
Ви кажете “ТАК” важливим для вас речам, вашим справжнім цінностям, мріям та бажанням!
Це дає неймовірну енергію і самоповагу, за спиною виростають крила.
– Де будете її презентувати?
– Перша презентація відбудеться 14 вересня в рамках 24 Форуму Видавців у Львові. Запрошую вас на автограф-сесію в Палац Мистецтв на вул. Коперніка, 2-й пов., стенд № 220 в 16,00, а також на майстер-клас "Почніть говорити "НІ": коли, чому і як це робити!" о 19.00 на Просп. Свободи, 28, Фестиваль-ресторація «Лівий берег» (в Оперному театрі).
Моя книга для всіх, кому потрібні ефективні переговори, протидія маніпуляціям, повага та душевний спокій як в бізнесі, так і в житті. Чекаю на вас, друзі!
Спілкувалася
Леся КІЧУРА