Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Рейд львівськими АТП – про кількість автобусів та зацікавленість сторін

28 грудня у Львові має бути визначено чотирьох переможців конкурсу на визначення перевізників, котрі згідно із новою транспортною мережею міста, надаватимуть послуги із перевезення пасажирів.Як розповів начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Микола Жук, визначення переможців конкурсу відбувається за спеціальною системою нарахування балів

Ця система включає у себе низку показників, зокрема пасажиромістськістю парку, середньооблікову кількість працівників протягом року, наявністю на підприємстві не менше трьох механіків, які протягом року працюють на підприємстві на повну ставку, двох медиків.

Згідно із умовами конкурсу, також враховується і кількість автобусів, що належать самому підприємству, а також і їх «вік» - чим новіші автобуси претендент виставляє на конкурс, тим більше балів він може отримати. До речі, що цікаво: фактично обмеженості за віком автобусів немає – головне, щоб вони були у справному технічному стані, проте якщо автобус старший семи років і виставлений на конкурс – підприємство не отримує за нього додаткових балів. Фактично кажучи: якщо автобуси, заявлені на конкурс, нові, то саме вони мають найбільше балів серед усіх виставлених.

Мінуси ж для претендентів-перевізників дають, каже Микола Жук, коефіцієнт наявності дорожньо-транспортних пригод та порушення статті 130 Кодексу Про адміністративні правопорушення, простіше кажучи, п’янство водіїв.

І так, минулої суботи управління транспорту та зв’язку, попередньо скерувавши запити у відповідні органи на отримання інформації про претендентів на здійснення перевезень у Львові, вирішило об’їхати три підприємства – ЛК АТП №1, ТзОВ «Фіакр-Львів» та ТзОВ «Міра і К», а на наступну суботу – ще два: АТП 14630 і ТзОВ «Успіх БМ».

ЛК АТП №1

Першим підприємством, яке відвідало керівництво управління транспорту мерії, стало комунальне підприємство АТП №1. Директор підприємства Андрій Тимчина розповів, що на підприємстві працює три механіки та два лікарі.

Андрій Тимчина розповів, що на підприємстві працює близько двохсот чоловік та введена у дію двохзмінка у водіїв, які працюють по 8 годин та в обід проходять перезмінку, під час якої їх також перевіряють медики.

Директор зазначив, що КП АТП №1 має 37 великих «лазівських» автобуси, 26 із яких пристосовані для перевезення осіб із обмеженими фізичними можливостями. Тимчина повідомив, що зараз підприємство обслуговує 5 радіальних і 3 хордових маршрути, а якщо переможе у конкурсі, то планує обслуговувати 16 міських маршрутів.

Підприємство подало на конкурс 184 автобуси й має намір залучити до співпраці, за словами директора, десять приватних перевізників, які уже готові здати у оренду свої «Мани», «Сканії» та «Вольво». Переговори із ними ще тривають, а зараз підприємство уже залучило до співпраці фірму «Ференц», яка надала 122 своїх автобуси.

Андрій Тимчина також розповів, що у Львові із введенням нової транспортної мережі та скороченням маршрутів із 76 до 46 відбудеться перерозподіл транспортних потоків міста, після чого уже й визначаться рентабельні маршрути та затрати автотранспортного підприємства. Зараз, каже він, підприємство оптимізувало затратну частину й працює на хордових та радіальних маршрутах.

Також КП АТП №1, каже Андрій Тимчина, має намір продовжувати закупівлю автобусів виробництва Львівського автобусного заводу, із яким тривають переговори. Тимчина каже, що його підприємство не хоче закупляти «лазівські» автобуси із «китайською начинкою», а лише із «німецькою», про що і тривають перемовини.

До слова, директор комунального підприємства також вказав на необхідність проведення аналізу впровадження так званих нічних рейсів у Львові, адже вони є нерентабельними. «Досвід показує, що люди є до півночі, а вже після півночі, із першої години ночі, навіть із 00: 30 людей немає – місто вимирає і спить», - зазначає Андрій Тимчина.

ТзОВ «Фіакр Львів»

Після інспекції міського комунального підприємства ми переїхали на підприємство із півстолітньою історією «Фіакр-Львів», яке має 64 одиниці власного автомобільного транспорту, зокрема 24 нових автобуси. Також цього року підприємство закупило новенькі 10 автобусів для перевезення осіб із обмеженими фізичними можливостями. Загалом таких автобусів підприємство має 11.

Перевірка працівниками управління транспорту мерія також засвідчила, що у штаті підприємства працює п’ять механіків та три лікарі. На підприємстві працює 237 осіб, з яких 174 – водії та 173 одиниці техніки загалом.

«Наше підприємство виконало усі вимоги міста щодо участі у конкурсі на визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування, зокрема ми закупили десять нових автобусів для перевезення осіб із обмеженими фізичними можливостями. Також ми обновили транспортний парк і готові до участі у конкурсі», - каже директор підприємства Степан Коцан.

Він розповідає, що підприємство запропонувало місту 125 автобусів згідно із вимогами конкурсу плюс 10% резерву транспортних засобів марок «Богдан», «Еталон» тощо. Найстарший автобус підприємства – 2006 року випуску, що свідчить про постійне оновлення транспортних засобів.

Як і комунальне підприємство міста, ТзОВ «Фіакр-Львів» заключає угоди із приватними перевізниками, які надаватимуть у оренду свій транспорт відповідного віку для здійснення перевезення пасажирів. Директор запевняє, що у його підприємства набагато краща ситуація, аніж у конкурентів, адже «Фіакр-Львів» забезпечуватиме перевезення власним транспортом на 70% і посилено працює над тим, щоб у найближчому майбутньому усі перевезення забезпечувати власним транспортом, адже згідно із постановою Кабінету Міністрів України, з 1 січня 2012 року усі перевізники під час участі у подібних конкурсах отримуватимуть бали лише за власний транспортний парк.

Зокрема ТзОВ «Фіакр-Львів» у 2012 році планує оновити 20% рухомого складу свого підприємства та вже заключило договори про закупівлю низькопідлогових автобусів для перевезення осіб із обмеженими фізичними можливостями.

Ідемо далі – на ТзОВ «Міра і К»

Директор цього підприємства Іван Велійка розповідає, що на підприємстві працює три механіки та три лікаря, проте підприємство має лише п’ять автобусів для перевезення осіб із обмеженими фізичними можливостями. Решта автобусів підприємство планує залучати через лізинг у 2012 році.

Директор відзначає, що чотири автобуси є низькопідлоговими та один – відоме колись у Львові «Пежо», яке силами підприємства перероблено під перевезення осіб із обмеженими фізичними можливостями. Решта чотири – це три «Мерседеси», закуплені підприємством уже після часткової експлуатації та одна «Сканія», яка є низькопідлоговою.

Іван Велійка розповідає, що його підприємство запропонувало на конкурс 125 автобусів і лише 40 із них є власним (частина транспорту, яким користується підприємство – «Вікторії», які курсують на 70 та 71 маршруті міста – Автор), а решта – залучається на основі тимчасових договорів із приватними підприємцями. Так ТзОВ «Міра і К» працює уже п’ять років поспіль.

Під час спілкування із журналістами з’ясувався інший цікавий факт про ТзОВ «Міра і К»: член конкурсного комітету з визначення перевізників на маршрутах загального користування є одним із співзасновників даного транспортного перевізника, що може розцінюватись як зацікавленість сторін.

«Так, інформація про те, що Роман Лобода є співзасновником нашого підприємства не є секретом, - каже Іван Велійко, - але це не є перешкодою для участі у конкурсному комітеті, оскільки він не єуправлінні даним підприємством. Він не занятий в управлінні підприємством, не впливає на його роботу, а лише є одним із співзасновників і наскільки мені відомо, делегований у конкурсний комітет як президент «Західавтотрансу». Це – його основне місце роботи», - сказав Іван Велійка.

Попередні підсумки

Про мету перевірки документів, наданих на конкурсний комітет, за підсумками перевірки трьох підприємств із п’яти, журналістам розповів начальник управління транспорту Львівської міської ради Микола Жук:

«Ми проводимо перевірку на достовірність усієї наданої інформації і наразі зарано говорити про те, чи є вже явні лідери серед перевізників-претендентів. Тільки після перевірки усієї наданої інформації ми зможемо за шкалою балів оцінити усі пропозиції перевізників-претендентів, які вже, власне, будуть оцінені на засіданні конкурсного комітету 28 грудня. Усі перевізники, які заявились у Львові – це відомі у нашому місці перевізники, які працюють у Львові не один рік і мають достатньо великі виробничі бази, є достатня кількість транспорту, чи свого, чи залученого. Вони виконали умови щодо кількості транспортних засобів і власне (ТзОВ «Міра і К» не виконала обовязкової умови щодо перевезення пасажирів із обмеженими фізичними можливостями – автор) після перевірки усієї інформації побачимо результат.

Христина Панчак, спеціально для Галнфо.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ