Соціологічне дослідження GfK Ukraine показало, що у президентській кампанії може статися так, що Петро Порошенко та Сергій Тігіпко посядуть, відповідно, перше та друге місця під час голосування 25 травня. Це означає, що у випадку проведення другого туру С. Тігіпко складе конкуренцію П. Порошенку замість Ю. Тимошенко.
Зокрема, 12 травня було оприлюднено результати соціологічного дослідження компанії GfKUkraine, за якими Сергій Тігіпко з результатом у 9% голосів виборців ненабагато випередив Юлію Тимошенко, яка йде за ним за ним практично з таким самим результатом. Тобто, розрив між кандидатами невеликий, проте рейтинг Тігіпка, як відзначають експерти, нині на підйомі, що дозволяє прогнозувати збільшення розриву між ним та Тимошенко. Таким чином, вважають експерти, другий тур може пройти у суто чоловічій компанії.
Агресія не спрацьовує
Так, експерти пояснюють зростання рейтингу Сергія Тігіпка правильною риторикою кандидата, вдалою передвиборною кампанією та конструктивною, зрозумілою програмою. Політик обрав миротворчу позицію, закликаючи народ до миру та єдності у складний час.
Водночас, вихід на друге місце пов’язаний і з позицією Ю.Тимошенко. В інтерв’ю інформагенції УНН політичний аналітик Павло Нусс заявив, що «Юлія Тимошенко припустилася помилки, побудувавши свою виборчу кампанію на інформаційній війні з основними конкурентами. Застосування негативних технологій у сучасній політичній війні на рівні виборів президента - неефективний засіб маніпулювання, тому раджу іншим кандидатам не припускатися схожої помилки». На його думку, така поведінка сприймається, як ворожнеча в межах одного табору, а тому потенційні виборці переключають увагу з Юлії Тимошенко на інших кандидатів.
Крім того, підсвідомо під час розбрату в країні виборці звертають увагу на лідера, який пропонуєєднання та мир, а не розкол і ворожнечу. Саме тому відбулися такі суттєві зміни у рейтингу кандидатів. На думку П. Нусса,відповідний процес буде відбуватися до кінця виборчої кампанії.
Ставка на мир
Країна переживає найглибшу кризу, відділяються окремі частини держави, ведуться бойові дії. Миролюбні українці, які звикли жити спокійно, підсвідомо, на рівні ментальності, зневажають та відторгають агресивну риторику, особливо у неспокійний час. Використання негативних технологій усучасній політичній війні на рівні виборів президента - неефективний спосіб маніпулювання. Про це говорить і популярність Петра Порошенка, який не відповідає на нападки опонентів.
На думку голови Центру прикладних політичних досліджень «Пента» Володимира Фесенка, конструктивною виявилася і позиція Сергія Тігіпка. Фесенко вважає, що останнім часом у суспільстві сформувався дуже великий запит на миротворчу конструктивну ідеологію, і Сергій Тігіпко їй повністю відповідає. «Якщо тенденція зростання рейтингу підтвердиться й іншими опитуваннями, гадаю, у Тігіпка є шанс значно покращити свої позиції», - вважає політолог.
Кандидат у президенти Сергій Тігіпко намагається врахувати інтереси та цінності усіх регіонів, постійно закликає до миру, декларує наймиролюбнішу позицію. Своєчасність його ініціатив підтверджує і той факт, що нова влада, спершу «не помітивши» пропозицій Тігіпка, з часом видає їх за власні. Наприклад, відразу ж після Одеської трагедії кандидат запропонував провести мирні конференції за участі самих впливових та поважних представників регіону, щоб зрозуміти, які проблеми є в регіоні та як їх можна вирішити без насилля. Перша така конференція – «Мир и суспільна злагода в Україні» має пройти у Запорожжі 15 травня. Ініціативу Тігіпка, хоч і з запізненням, підхопила влада, вирішивши проводити круглі столи.На думку В. Фесенка, проведення конференцій - «це актуальна конструктивна ініціатива, її треба реалізовувати і поза контекстом президентської кампанії. І тут Сергій Тігіпко виступає не тільки як кандидат у президенти, але й як відповідальний політик, який опікуєтьсямайбутнім розвитком країни. Ідею круглих столів, яку запропонував Тігіпко, спершу не визнавали, а зараз визнали конструктивною. Актуальність ініціатив Тігіпка підтверджує той факт, що українська влада пішла на реалізацію ідеї таких круглих столів».
Вочевидь, такий факт також додає електоральної ваги кандидату, тому що народ сприймає пропозиції Тігіпка як дієві та ефективні.
Вікторія Маркоцька.
Довідка.
Опитування було проведено на замовлення каналу 1+1 компанією ГФК Юкрейн 6-8 травня. Метод опитування: комп’ютеризовані телефонні інтерв’ю (САТІ) із дзвінками на мобільні телефони. Вибірка випадкова, репрезентативна для населення України у віці 18 років і старше за статтю. Помилка не перевищує 9.0%% для вибірки в цілому або 9,0% для одного регіону.
Фото - unian.net