Чим може завершитися протистояння депутатського корпусу та мера Львова Андрія Садового, і коли місто таки візьметься вирішувати нагальні проблеми? Про це у розмові із депутатом Львівської міської ради, головою фракції "Україна Соборна" Володимиром Гірняком.
- Які зараз стосунки Андрія Садового із депутатським корпусом?
- Не відповідатиму за всіх депутатів, але для мене особисто кінцевою краплею усвідомлення того, що Андрій Садовий воює не з нами, а з громадою, була його фраза: «Якщо будь-який мешканець - проти будівництва, ми його заборонимо!» Це «пахне» популізмом! Адже це означає, що у Львові слід зупинити будь-яке будівництво – ресторанів, МАФів, житлових будинків… Адже завжди знайдеться хтось, хто буде проти! Наступною популістською заявою мера був заклик до городян не платити за комунальні послуги та маршрутні перевезення. Виконавчі органи міської ради приділяють увагу департаменту гуманітарної політики, внутрішньої політики, адміністрації міського голови, прес-служби міської ради. Ці структури, фактично, стали філією ГО «Самопоміч». Це – популізм, адже у місті слід ремонтувати дороги, школи, садочки, вирішувати комунальні проблеми, залучати інвесторів.
- А чи готові депутати до дострокового припинення повноважень міського голови?
- Скажу відверто: до певного часу я був категорично проти дострокових виборів міського голови, або ж міської ради. Зараз свою думку з цього приводу повинні висловитись львів’яни. Проводячи зустрічі із мешканцями я розумію, що цей популізм і брехня міської влади починає усіх дратувати.
- Як Ви оціюєте рівень співпраці міської влади із бізнесом?
- Як підприємець, який займається бізнесом із 1998 року, можу авторитетно заявити: при міському голові Львова завжди функціонувала економічна рада, яка збиралася щонайменше раз на місяць. Там був присутній особисто міський голова та керівники великих підприємств Львова. За часів керівництва Андрія Садового така рада не функціонує. Я спілкувався із керівниками багатьох підприємств, і вони скаржаться, що їм бракує діалогу із міською владою. Зараз у місті немає прозорих правил гри для великого, середнього чи малого бізнесу. Місто, фактично, нічого не робить для того, аби налагоджувати стосунки із діловими людьми. Влада піариться на тому, що розвиває сферу туризму. Але ж не можуть усі працювати покоївками чи офіціантами! Вважаю, що міській владі слід зосередитися на конкретних справах, а не на дешевому піарі
- Чи готовий Львів гідно прийняти Євробаскет-2015? Адже не секрет, що, окрім сучасної арени, слід належно підготувати ще й інфраструктуру…
- Напередодні ЄВРО-2012 Львів передав 33 гектари землі під забудову. Якби її тоді продали, міська скарбниця поповнилася б на 100 мільйонів доларів. А зараз на «Арені Львів» не хочуть грати команди вищої ліги – для них це занадто дорого. Тобто, споруда, фактично, простоює. Зараз місто передає для зведення мультифункціональної арени землю на вулиці Ряшівській. Та для бюджету Львова це вкотре – не надто вигідний проект. Отже, напередодні проведення Євробаскету, у місті немає чіткого економічного плану.
- Зараз у всіх на вустах «покращення» транспортної схеми Львова. На Вашу думку, чи стало городянам легше їздити?
- Парадокс, але сьогодні 70% маршруток курсують за тими ж напрямками, що й колись. Питання: навіщо було впроваджувати цю схему? Наступним кроком міської влади було б впровадження транспортного квитка. Але кошти мала збирати окрема фірма, частина акцій якої мала б належати місту. А це – якась дивна монополія на ринку перевезення. Депутатський корпус заблокував прийняття цього рішення. Незважаючи на те, що Андрій Садовий, чомусь, активно лобіював створення такої фірми…
- Не менш важлива проблема для Львова – постійний сморід у місті. Міська влада «спихає» провину на підприємства-порушники, які скидають неочищені стоки у міську каналізацію…
- За логікою міських чиновників, було б найпростіше – закрити ці підприємства. Але це не вирішить проблему смороду у місті. Ми таким чином вкотре відлякаємо потужний бізнес. Та й не відомо, скільки відсотків забруднення становлять саме ці скиди. Проблема у тому, що систему каналізування Львова було розроблено у 60-х роках. Тоді у місті мешкало утричі менше людей, ніж зараз. Сьогодні мережі потребують модернізації. Слід провести ґрунтовний технологічний аудит, аби виявити причину проблеми. Зараз міська влада пропонує: придбайте каналопромивну машину чи спеціальну рідину, і сморід зникне. Але це неправда! Адже проблема є комплексною, та потребує послідовного вирішення. Я, разом із колегами-депутатами, ініціював спільне засідання із керівниками підприємств, яких влада звинувачує у поширенні смороду. Фактично, ми вперше сіли за стіл перемовин. На жаль, міська влада досі не спромоглася зробити того ж. А підприємці готові до діалогу. Тож, вже невдовзі ми зберемо пропозиції, як уникнути поширення смороду у Львові.
Фото: Юлія Сівакова
Марічка МЕЛЬНИК, для "Львівського порталу"