Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Як гарантовано вбити репутацію та добрі стосунки з людьми?

Як гарантовано вбити репутацію та добрі стосунки з людьми? 5 неправильних відповідей на прості питання.

Ми втрачаємо клієнтів, партнерів, друзів. Втрачаємо на рівному місці, і залишаємося самі розчаровані та спустошені.

А все через що? Неправильні домовленості на самому початку спілкування. Я зібрала 5 найтиповіших помилок, що припускаються люди, та поради, як їх уникнути.

- Я для них стільки зробив, а вони мені просто подякували і помахали ручкою! – черговий плач у моїй стрічці новин в соцмережах.

І так мені кортить спитати: “А чи домовлялися ви наперед про умови співпраці? А чи озвучували ви людям суму вашої винагороди за зроблену роботу?”

Як правило, відповідь НІ.

“Домовимося”, “Відпрацюєш”, “Скільки дасте” – у відповідь на запитання про вартість ваших послуг чи допомоги. Або ви взагалі не озвучували ніяких цін і не обумовлювали умови співпраці.

Ось кілька типових прикладів, зібраних моїми друзями:

Приклад 1:

- Скільки я буду винна за цю роботу?

- Та що ти, про що мова?

А потім нам виставляється вот такеееенииий список. Не хочете брати грішми? Наперед домовтеся, чим будете віддячувати за співпрацю: порадами, піаром, відгуками, але все проговоріть наперед, щоб ніхто з учасників не перебував у власних ілюзіях стосовно її умов.

Приклад 2:

- Скільки буде коштувати ваша допомога?

- Відпрацюєш.

- Як ви хочете, щоб я відпрацювала? Ви на інтим натякаєте чи кажете про те, що також звернетеся до мене за порадою?

Відповіді сміливих дівчат, які вносять у спілкування 50 відтінків непорозумінь.

Приклад 3:

- Яка вартість ваших послуг?

- Скільки не шкода?

- Шкода завжди всього. Нічого не буду давати.

Вам приємно буде таке чути? Перестаньте давати непрофесійні відповіді на закономірні запитання.

Приклад 4:

- Яка ціна за роботу?

- Не переживайте за ціну, зробимо та якось домовимося.

Знаєте, що думають про вас, якщо це ваша історія:

  • така людина не цінує свою працю;
  • що ж то за фахівець, який готовий зробити за “якось домовимось”?

А потім ще дивуються, що на їхні пропозиції їм кажуть “Дякую, я подумаю”.

Приклад 5:

Що я буду винна? На яку суму розраховувати?
Та нічого не трееееееба.

І починається витончена гра взаємних обов’язків та обіцянь. І треба вміти дуже красиво з таких діалогів вирулювати, щоб не попасти в непотрібні зобов’язання і образи.

Знайома історія?

Ми люди влаштовані так, що ніхто не хоче нікому нічого бути винним, і не хочемо, щоб хтось щось був винний нам.

Нам не потрібні угоди з непрозорими умовами. Ми хочемо чітко знати обсяг майбутнього “відпрацювання”, щоб вирішити – потрібне це нам чи ні.

Конкретика, чесність і прозорість – фундаментальні правила життя ділової людини. Це повага до інших, це повага до себе.

Особисто я не маю справ з людьми, які у відповідь на моє запитання, скільки коштує ваша послуга/допомога, питають “Скільки дасте?” або кажуть "домовимося" чи “відпрацюєш”.

Що значить “скільки дасте?”.

Я не хочу напружуватися і встановлювати ціни на чужі послуги.

Я не хочу створювати собі дискомфорту, щоб потім переживати: а може мало заплатила і людина образиться, а може забагато і мене будуть тримати “за лоха”.

Що робити?

Чітко визначайтеся з вартістю своїх послуг, грамотно складіть прайси та на самому початку спілкування домовтеся, який внесок хто з вас робить у спільну справу. А як це зробити грамотно – детально написано в моїй книзі “Ігри з цінами – 121 спосіб продавати дорого

І буде вам душевний спокій, міцна дружба, гроші і щастя.

Людмила Калабуха

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ