Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Як оскаржити відмову реєстрації податкової накладної

Який порядок і строки оскарження рішення ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних?

Податковим кодексом України (ст. 56) визначено, що скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, тобто до ДФС України.

Скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 р. № 485  затверджено «Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Слід звернути увагу на те, що для оскарження рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної встановлено строк у 10 календарних днів після отримання Рішення комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкових накладних. Строк подання скарги може бути продовжено на підставах, що визначені в п.102.6 ст. 102 Податкового кодексу України. 

Скарга подається виключно в письмовій формі особисто або через уповноваженого представника безпосередньо до Державної фіскальної служби України. 

Для того, щоб подати скаргу вчасно і не пропустити строки звернення слід пам’ятати, що у разі: 

  • подачі скарги до канцелярії органу ДФС України, датою звернення є дата реєстрації скарги; 
  • у разі направлення поштовим відправленням дата реєстрації у поштовому відділенні.

У разі направлення поштовим відправленням  скарги, рекомендуємо відправляти її цінним листом з описом вкладення. При такому відправленні ви будете мати належне підтвердження (опис вкладення) того, що відправили саме скаргу.

Порядком визначено також вимоги до скарги на Рішення комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкової накладної, яка повинна містити:  найменування або прізвище, ім’я, по батькові платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;  податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб; підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);  реквізити оскаржуваного рішення комісії ДФС;  інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії ДФС;  відомості про оскарження рішення комісії ДФС до суду; вимоги платника податку, який подає скаргу; адресу, на яку необхідно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги. 

Скарга підписується самим платником податку, або повноважною особою, повноваження якої слід підтвердити оригіналом доручення (договору) або належним чином завіреною копією. 

За результатами розгляду скарги, комісія з розгляду скарг приймає Рішення яким або задовольняє скаргу та скасовує рішення ДФС, або залишає скаргу без задоволення, а Рішення комісії ДФС без змін. Якщо вмотивоване рішення, за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, не надсилається платнику податків протягом 10-ти денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку. 

У разі, якщо ви не погоджуєтесь з прийнятим Рішенням комісії з питань розгляду скарг, ви зможете оскаржити його в судовому порядку у відповідності до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи те, що задоволення скарги є підставою для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог пункту 200-1.3 статті 200 Кодексу, в прохальній частині скарги достатньою буде сформулювати вимогу про скасування рішення ДФС України про відмову в реєстрації податкової накладної.

Якщо у вас виникли питання чи необхідність юридичної допомоги в підготовці скарги та/або адміністративного позову, звертайтесь до Юридичної ЛІГИ.

тел. 096 527 17 22

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ