Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Економіка

Блокування колії на Донбасі завдає збитків Україні, - СБУ

1/3
Служба безпеки України відкидає свою комерційну зацікавленість в торгівлі з так званими ДНР/ЛНР та називає дії блокувальників залізничного руху такими, що порушують законодавство і навіть перешкоджають процесу звільнення заручників. Про це йдеться в заяві, яку сьогодні, 30 січня, розповсюдив прес-центр СБУ.

Подаємо заяву повністю:

«Останнім часом деякі політики, прикриваючись патріотичними гаслами "зупинки торгівлі з окупантами", яка нібито "кришується" СБУ, пропагуючи введення режиму "економічної блокади", організували блокування руху залізничного транспорту до та з окремих районів Донецької та Луганської областей.

Поділяючи позицію своїх колег, які стоять на передньому краю боротьби з тероризмом, та абсолютної більшості громадськості, Служба безпеки України категорично відкидає будь-які звинувачення у комерційній «зацікавленості» торгівлі з т.зв. «ДНР/ЛНР». Служба засуджує «популістські» дії окремих політиків, які ґрунтуються на введені в оману і маніпулюванні свідомістю громадян.

СБ України наголошує: Донбас ‒ це Україна!

Згідно зі ст. 12, 14 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" наказом керівника оперативного штабу з управління антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей від 12 червня 2015 року № 415ог затверджено Тимчасовий порядок контролю за переміщенням транспортних засобів та вантажів через лінію зіткнення.

Він регламентує, що переміщення товарів з/на неконтрольовані території здійснюються виключно залізничним транспортом через визначені контрольні пункти в’їзду-виїзду. Надання відповідних дозволів суб'єктам господарювання здійснюється Координаційним центром, до складу якого входять представники багатьох відомств, у тому числі СБУ, після відповідного подання до Державної фіскальної служби України.

Дозвіл надається за умови сплати податків, зборів, інших обов`язкових платежів до бюджету України, при наявності повної інформації щодо прозорості такого процесу та непричетності до фінансування терористичної діяльності. Підприємці мають бути зареєстровані для податкового обліку на контрольованій Україною території, соціально та експортно орієнтованими, мати єдиний цикл виробництва на неконтрольованій та контрольованій українською владою територіях та здійснювати розрахунки з використанням виключно банківської системи України.

Підкреслимо, що товари, поставки яких нібито блокують окремі політики, є забороненими до переміщення через лінію розмежування. Деякі з них можуть постачатися виключно у вигляді гуманітарних вантажів.

Наголошуємо, що Порядок є відкритим. З ним, а також з переліком комерційних структур та номенклатурою товарів можна ознайомитися на офіційних веб-сайтах СБУ та ДФС України.

17 липня 2015 року за ініціативою СБУ, Верховною Радою України внесені зміни до Закону України «Про боротьбу з тероризмом», що передбачають визначення правового режиму переміщення товарів у районі проведення АТО нормативно-правовим актом Уряду України. Проект відповідної постанови, розроблений Службою безпеки України, знаходиться на розгляді у Кабінеті Міністрів.

За результатами роботи контрольних функцій відносно переміщення товарів у районі проведення АТО:

- підприємцями, які зареєстровані на контрольованій території України та мають виробничі потужності в ОРДЛО, до Державного бюджету України сплачено податків за 2015 рік ‒19 млрд 570 млн 894 тис. грн, за 2016 рік ‒ 31 млрд 640 млн 781 тис. грн, (у тому числі військовий збір ‒ 777 445 908,57 грн);

- створено ефективну систему міжвідомчого контролю.

Приклади найбільш резонансних результатів її роботи:

09.05.2015 у районі м. Золоте затримано 168 вантажівок, що перевозили заборонені до переміщення товари продуктової групи.

30.06.2015 на КПВВ "Красний лиман" затримано 11 вагонів з товарами продуктової групи, загальною вагою понад 700 тонн, що були приховані під метровим шаром шлаку.

11.07.2016 на КПВВ «Костянтинівка» затримано два вагони, в яких під видом формувального піску транспортувався ставролітовий концентрат.

30.12.2016 на КПВВ «Костянтинівка» затримано 19 вагонів з металобрухтом.

У той же час заходи з блокування руху залізничного транспорту активістами:

- мають ознаки протиправної діяльності (ст. 278 "Угон або захоплення залізничного рухомого складу, повітряного, морського чи річкового судна", ст. 279 "Блокування транспортних комунікацій, а також захоплення транспортного підприємства", ст. 280 "Примушування працівників транспорту до невиконання своїх службових обов‘язків" КК України);

- створюють передумови до зриву стабільного функціонування енергосистеми України (з урахуванням наявності в Україні 5 ТЕС, які виробляють до 15 % теплової генерації, відсутність поставок вугілля антрацитової групи призведе до дефіциту генеруючих потужностей в Об'єднаній енергетичній системі України та змусить впровадити графік "віялових" відключень споживачів);

- завдають прямі збитки державі (з 25.01.2017 в ОРДЛО залишилось 385 вагонів з 26 950 тоннами вугілля загальною вартістю 35 035 000 грн, більше ніж 20 тисяч порожніх вагонів, а також майно ПАТ «Укрзалізниця»);

- призведуть до збільшення кількості громадян, які після втрати ними робочих місць, (забезпечують існування майже 150 тисяч осіб) змушені будуть, з урахуванням 40 % недоукомплектованості у т.зв. "армійських підрозділах" ОРДЛО, вступити до лав незаконних збройних формувань;

- негативно впливають на процес звільнення заручників».

Нагадаємо, наприкінці грудня ветерани АТО оголосили про початок торгової блокади непідконтрольних Україні територій на Донбасі, через те, що бойовики так і не розпочали обмін полоненими за формулою "всіх на всіх". 25 січня ветерани антитерористичної операції почали третій етап блокади торгівлі з окупантами і заблокували залізницю "Луганськ-Лисичанськ-Попасна" на ділянці Гірське-Золоте.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ