Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Чому ЛМР вимкнула відкритий доступ до моніторингу за громадським транспортом?

Вже досить давно, на сайті ЛМР, де можна було побачити кількість машин на маршруті їх місцезнаходження та динаміку руху, вимкнули систему моніторингу за громадським транспортом. Гал-інфо спробувала вияснити причини.

Систему моніторингу офіційно презентували на офіційному сайті Львівської міської ради ще в серпні 2015 року. Відвідувачі сайту мали змогу побачити в реальному часі відображення руху міських автобусів та електротранспорту, а також час їх прибуття на конкретну зупинку.

Це стало можливим завдяки спільній співпраці з компанією SoftServe та наданням доступу до GPS, якими облаштовані автобуси та електротранспорт. Відтак, на сайті он-лайн можна було відслідкувати, як рухається автобус чи тролейбус на мапі міста. Можна також вибрати конкретну зупинку і побачити час, протягом якого автобус прибуде на зазначену зупинку. Також можна було побачити, коли на конкретну зупинку приїде автобус будь-якого маршруту, або автобус конкретного обраного маршруту.

Як розповів в коментарі Гал-інфо, екс-заступник директора ЛКП "Львівелектротрнас" з розвитку Андрій Вишневський, система моніторингу працює таким чином, що на маршрутках знаходяться GPS-трекери, що передають інформацію через різних провайдерів, які її збирають та передають для аналізу, після чого геодані відправлялись і відображались на сайті ЛМР. 

Проект було реалізовано, після того, як ЛМР повідомила перевізникам про необхідність закупівлі обладнання для трекінгу, після чого компанія SoftServe збирала та обробляла прийняту інформацію. Інколи система зазнавала збоїв та передавала інформацію з затримками через те, що вона працювала з різним обладнанням та різними агрегатор-провайдерами.

"Наскільки я знаю, ця система була запущена в тестовому режимі ще до "Євро 2012". Її запровадили на псевдо-волонтерських засадах компанією SoftServe, яка пізніше робила спроби монетизації своєї розробки через те, що сторонні сервіси почали використовували для своїх додатків дані з SoftServe, що спричиняло надлишкове навантаження на сервера компанії. Результатом відсутності фінансування сервісу, враховуючи перенавантаження серверів, і стало відключення системи, яке компанія SoftServe за загальний період роботи сервісу ініціювала мінімум 6 разів. І фактично востаннє її відключили остаточно", - зокрема зазначив Вишневський.

Пізніше з'явилась компанія UA-GIS, яка запропонувала створити власне аналітичне програмне забезпечення для роботи з діючими елементами системи трекінгу. Партнером нового сервісу в той час був додаток EasyWay, який допомагав у розробці нового протоколу.

Як пояснив Андрій Вишневський, нова система має зовсім інший принцип роботи, на відміну від попередньої, яка дозволяла досить просто ретранслювати готові для відображення дані. Відмінність нового сервісу полягає у тому, що в ньому реалізований новий алгоритм аналізу та відображення даних, який потребує розробки додаткових інтерфейсів на веб-ресурсах, яких сайт ЛМР по певним причинам не має.

Як зазначив в коментарі Гал-інфо екс-голова ГО "За якісний транспорт" Святослав Товстига: "Мені, коли я ще був головою Громадської ради при управлінні транспорту ЛМР, озвучували цифру, що через два місяці буде запущено новий ресурс для моніторингу за громадським транспортом. Але вже скоро буде рік, як розпочали роботи по заміні офіційного  програмного продукту і  нічого не зробили, через що страждають пасажири - які не можуть спланувати пересування містом".

Схоже, що якісна і офіційна система моніторингу не потрібна саме чиновникам. Адже якщо громадяни зможуть побачити реальний стан речей в транспортній мережі Львова, то вони почнуть ставити питання : "А де транспорт?". А так завжди можна сказати, що всі існуючі додатки неофіційні і не відображають реальної ситуації.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ