Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Чверть українських школярів заявили про приниження від вчителів

22% опитаних школярів стверджують, що вчителі періодично принижують учнів перед всім класом. Про це свідчать результати моніторингу стану освіти у сфері прав людини та дотримання принципів прав людини у навчально-виховному процесі в школах, проведеного Українською Гельсінською спілкою з прав людини, - Освіта.ua.

За інформацією Центру інформації про права людини, результати пілотного моніторингу були частково презентовані наприкінці жовтня під час дискусії «Права людини в школі: як популяризувати цінності серед дітей».

Так, згідно з результатами опитування, 29% школярів повідомили, що вчитель періодично публічно коментує зовнішній вигляд учня. Так само 29% школярів стверджують, що учитель періодично грубо розмовляє з учнями.

40% школярів вказали, що їх затримують на перерві після уроку.

Водночас лише 2% зазначили, що вчитель періодично застосовує до учнів фізичну силу, а 56% — що цього ніколи не робить.

Методист кабінету розвитку освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, експерт програми «Розуміємо права людини» Ірина Костюк констатує, що у школах сьогодні відбувається велика кількість порушень прав дітей.

За її словами, приклади, наведені у батьківській групі БатькиSOS, дають змогу сформулювати перелік найчастіших порушень прав людини і прав дитини, які відбуваються в школах.

«Це і право на приватність, і право на свободу власних дій в межах окреслених правил, і насильство з боку вчителів і фізичне, і психологічне, і вимагання грошей з батьків», — зазначає Костюк.

Вона розповіла, що опитані вчителі при цьому часто не визнають своїх порушень.

«Вчитель вважає, що якщо він дав потиличника, або шарпнув дитину, або викинув її кросівки за вікно, бо здалося, що вони брудні, то це не є застосуванням фізичної сили», — говорить Костюк.

Вона також зазначила, що педагоги часто абсолютно не вміють читати законодавство, ніколи не читають нормативних документів, які стосуються діяльності шкіл, і не знають, що записано в шкільному статуті. А у контексті освіти з прав людини дуже важливим є компонент готовності педагогів, які, зокрема, мають дотримуватись принципів прав людини стосовно дітей.

В Українській Гельсінській спілці з прав людини пояснюють, що опитування не є повністю репрезентативним. У ньому взяли участь учні, вчителі і батьки близько 20 шкіл по всій Україні, які є учасниками проекту «Школа — територія прав людини». Ці школи відкрили себе для дослідження, яке мало на меті виявити тенденції проблем у сфері освіти з прав людини та у сфері дотримання прав людини.

Освіта.ua

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ