Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Чи чекає ринок паркування Львова доля Києва?

Як написав в своєму блоці на Цензор.НЕТ, голова Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Олексій Хмельницький, АМКУ відкрив справу на дії Київтранспарксервіс, які містять ознаки зловживання монопольним (домінуючим) становищем.

Як зазначає Олексій Хмельницький, влада міста вже багато разів обіцяла вирішити проблему транспортного колапсу столиці. Йдеться не тільки про постійні затори, але і про паркування авто. Місць для паркування не вистачає, машини стоять всюди, де тільки можна зупинитися.

Ми не знаємо, чи місто по-справжньому хоче вирішити цю проблему. Але ми точно знаємо хто на цій проблемі вирішив заробити. І зробити це дуже нечесно.

Йдеться про правила організації та експлуатації паркувальних майданчиків у Києві. Здавалося би – все просто. Що більше парковок, бажано дешевих для громадян міста, то менше машин притиснутих до тротуарів, які заважають трафіку.

Логіка міста виявилась дещо іншою. Місто довірило вирішення проблеми єдиній організації: КП «Київтранспарксервіс». Це єдиний оператор з паркування транспортних засобів, стягнення паркувального збору та виготовлення абонементних талонів з паркування автомобільного транспорту у Києві. І саме йому рішенням Київміськради від 05.03.2019 № 184/6840 було доручено розпочати продаж прав на розміщення та/або облаштування паркувальних майданчиків у  Києві, які належать до сфери його управління виключно у системі електронних продажів ProZorro.Продажі.

Логіка проста – за допомогою ProZorro.Продажі  можна отримати найбільш вигідну пропозицію для міста. Але крім вигідної пропозиції КП «Київтранспартсервіс» прописує також цілу низку «додаткових вимог».

Вимог, на які ніхто ніколи не погодився би, якби мав вибір. Але КП монополіст, і вибору не дає. Хочеш отримати право на експлуатацію парковки? Підписуй кабальний договір, який перебачає:

  • одноразовий платіж за право укладення договору про передачу в експлуатацію відповідних майданчиків для паркування (10 % від вартості експлуатації місць для паркування);
  • штраф за відмову від укладання договору про передачу в експлуатацію відповідних майданчиків для паркування (50 % від вартості договору);
  • штраф за відмову переможця торгів від підписання акту приймання-передачі в експлуатацію майданчиків для паркування (50% від вартості одноразового платежу за право укладення договору).

Фактично, це – «данина», яку має заплатити монополісту будь-хто, хто працює на цьому ринку. Це гроші, які могли би піти на впорядкування парковок, нові технології контролю чи навіть здешевлення вартості. Але ні, мають йти на «данину»

Це – не конкуренція, це примус до оплати. Одноразові платежі, драконівські штрафи не сприяють розвитку парковок і не допомагають вирішити транспортні проблеми міста. Вони вирішують лише фінансові проблеми окремих організацій. За наш з вами рахунок.

Юридичною мовою це означає: Дії КП містять ознаки зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку продажу прав на експлуатацію майданчиків для паркування транспортних засобів у Києві, шляхом: встановлення таких цін чи інших умов придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на цьому ринку.

Наша відповідь – відкриття справи.  У разі доведення порушення конкурентного законодавства комунальників зобов’яжуть прибрати грабіжницькі умови з договорів та виплатити штраф до 10% від минулорічного доходу.

Нагадаємо, як повідомляло Гал-інфо, у Львові ЛКП "Львівавтодор" планує скасувати тендер на доступ до спеціального програмного забезпечення автоматизованої системи оплати послуг паркування у Львові, і прописати нові умови для визначення іншого переможця.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ