Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство  |  Культура

Де проходить межа “допустимого” у воєнний час?

Одні вважають, що повинні відмовляти собі в розвагах під час війни, інші ж не обмежуються в задоволеннях, яка група переважає?

Українці зараз переживають не найкращі часи, стрес став невіддільною складовою життя всіх громадян. При цьому варто зазначити, що кожен по-різному його переживає, оскільки має свій специфічний механізм адаптації до кризових подій. Окрім того, позиції й переконання, якими керуються громадяни, теж неабияк впливають на їхню поведінку в стресовий період життя.

За даними опитування групи «Рейтинг», щодо того яку головну емоцію відчувають респонденти коли думають про себе, маємо такі дані: гордість (34%), сум (31%), зацікавленість (29%), радість (23%):

1/1

Як бачимо, такі протилежні емоції як сум і радість, мали невелику різницю у відсотковому співвідношенні, що чудово демонструє ситуацію настроїв у суспільстві, показує його адаптацію до війни. Деякі впадають у депресивні стани, більш схильні до самообмежень і засуджують будь-які розважальні активності та святкування, оскільки наші захисники платять життям за цей ефемерний спокій, тим часом інші тримаються позиції «взяти від життя все», бо кожен день може бути останнім, тому вони не обмежують себе в повноті задоволень: відвідуванні ресторанів, шопінг-центрів, СПА й подібних закладів. З серпня й дотепер, хоч ситуація в країні покращилась, проте залишається такою ж хиткою та небезпечною, відповідно схожі настрої в суспільстві панують і зараз, доказом цьому є стабільність рівня стресу протягом періоду червень - жовтень.

Резонансним випадком зіткнення інтересів обох груп був скандал у київському закладі Hangover. Ситуація дуже швидко набула розголосу, військові навіть запустили тренд у Tiktok, де продемонстрували своє ставлення до події. У коментарях частина людей засудила “відпочивальників”, а інша, навпаки, підтримала, аргументуючи, що це символізує життя, яке продовжується незважаючи ні на що.

1/3

Заклад попросив вибачення, а також зазначив, що не порушував комендантську, до того ж повідомив, що за ті вихідні, завдяки благодійній вечірці, команда назбирала 220 000 гривень на 57 батальйон ТРО.

Суперечливі позиції постійно породжують нові «скандали моральності», відзначились у цьому напрямку й такі події: мажорне весілля на Волині та дискотека в Одесі.

(коментарі під відео де висвітлюється ситуація з весіллям)

1/2

Ситуація з вечірками у Львові

Ми опитали найпопулярніші львівські заклади, де до війни зазвичай влаштовували яскраві вечірки, яка їхня політика наразі, й побачили наступну картину: одні перейшли в ресторанний формат роботи, інші – продовжують функціонувати як клуби, дотримуючись правил комендантської години та продажу алкоголю. Адміністратори повідомили, що не спостерігали гучних скандалів у Львівщині за час війни. Усі заклади запевнили, що займаються благодійністю, деякі безплатно годують переселенців, ТРО, дітей, решта влаштовують івенти, на яких збирають значні суми на ЗСУ.

Що ж каже статистика?

Останнє опитування стосовно самообмежень відбулось у червні 2022 року, проте воно дає можливість зробити висновок про ситуацію наразі, та відповісти на питання, яка ж група переважає, й у чому українці обмежують себе найбільше.

Отож, 59% відповіли, що вважають за необхідне суттєво обмежувати себе в розвагах і покупках, протистоять їм 36% прихильників ідеї намагатися підтримувати повноцінне життя. Опитування показало, що люди до 35 років менш схильні до самообмежень (особливо жінки), до них долучаються ті, що мають заробіток - вони асоціюють себе з економічним фронтом. Здебільшого заборони та жорсткі обмеження підтримує старше покоління, віком за 51. Дані свідчать, що найбільш прийнятним українці вважають заняття в спортзалі (84%), відвідування салону краси (67%), а також більшість вважає морально допустимим святкування власного дня народження (62%). А як щодо неприйнятних занять? Антитоп 3 склали: дозвілля на природі (малось на увазі, смаження шашликів, гуляння) – 42%, відпочинок у ресторанах та кафе (37%), купівля дорогих продуктів та одягу (36%).

1/2

Таким чином, проаналізувавши отримані дані, можна зробити висновок, що більшість людей повністю або частково обмежує себе в чомусь, і тільки 36% намагаються підтримувати звичний їм спосіб життя, як і до війни.

Підготувала Діана Павленко


 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ