Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Діти мають виходити зі школи багатомовними, - Гриневич

Хороша освіта повинна дати можливості для дитини вийти зі школи багатомовною, тобто володіти на достойному рівні одразу кількома мовами. На цьому, під час експертного обговорення на тему розвитку багатомовності українських школярів, наголосила міністр освіти Лілія Гриневич, повідомляє освітній портал.

За її словами, володіння кількома мовами не лише збільшить освітні можливості для дітей, а й сприятиме відкриттю України для світу та налагодженню продуктивних міжнаціональних зв’язків.

Міністр висловила переконання, що для цього школа має навчитись формувати у дітей компетентності ХХІ століття. До них, зокрема, входять «Спілкування державною мовою», «Спілкування іноземними мовами», «Соціальні і громадянські компетентності», «Загальнокультурна грамотність».

Гриневич наголосила, що наразі в Україні поряд зі сталою тенденцією до збільшення кількості учнів, які навчаються у школах з українською мовою навчання, залишається загрозлива тенденція – в деяких школах з викладанням мовами національних менших не дають достатнього рівня володіння державною мовою.

«Подібна ситуація означає, що діти після закінчення школи не мають рівного доступу до вищої освіти в Україні. За офіційною статистикою Українського центру оцінювання якості освіти, в 2016 році більше 36% випускників Закарпаття склали зовнішнє незалежне оцінювання з української мови з результатом від 1 до 3 балів за 12-бальною шкалою. Ці результати означають, що третина випускників Закарпаття не мають можливості вступити у виш, адже успішне складання ЗНО з української мови – обов’язкова вимога при вступі», – додала Лілія Гриневич.

Таким чином очевидно, що обсяг вивчення української мови у школах з мовою навчання національних меншин не є достатній. Особливо це видно за результатами у школах, де навчання ведеться мовою зовсім іншої мовної групи, наприклад, угорською.

«Зараз ми маємо знайти правильний і продуктивний баланс для вивчення мов, щоб після випуску з державної загальноосвітньої школи діти виходили конкурентоспроможними і мали усі можливості для подальшого продовження навчання у системі вищої освіти в Україні», – підкреслила міністр.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ