У власників карток електронного квитка "Леокарт", що у Львові, знову зникають кошти з балансу.
Попри запевнення міських чиновників про успішний старт так званої системи електронного квитка у Львові, система досі відмовляється працювати так, як це було заплановано у проєкті вартістю понад 11 мільйонів євро. Скарги на працездатність електронного квитка у Львові можна доволі часто знайти в соцмережах, однак вони в більшості блокуються в офіційних каналах, таких, як до прикладу "Гаряча лінія міста Львова".
Найбільшою проблемою системи, крім некомпетентності чиновників, які відповідають за її впровадження, є неможливість мешканців контролювати свої витрати при використанні даної системи. Мобільний додаток "Леокарт", який ось вже 5 років розробляє компанія SoftServe, досі не впроваджений. Вебпорталу де пасажири можуть відстежувати свої поїздки та витрати також досі нема. Єдиним методом дізнатись залишок коштів на рахунку "Леокарт" є валідатори розміщені в транспорті і до яких не завжди є змога добратись, та приватна розробка EasyPay, якої взагалі не було в першопочатковому проєкті і яка невідомо яким чином отримує доступ до фінансової інформації власників "Леокарт".
Якщо пасажири користуються для оплати проїзду банківськими картками, вони також попри законодавчі вимоги, не отримують жодного фіскального документа, ні в паперовій, ні в електронній формі, про здійснену поїздку, а кошти за поїздки стягуються протягом декількох днів однією сумую, в якій жодним чином не вказано ні кількості поїздок, ні маршрути.
При використанні рекламованої містом картки "Леокарт", пасажир взагалі не має даних про свої поїздки і про суми які списують з його балансу. Відповідно зазвичай власники і не контролюють залишку коштів на своїх рахунках, та й вливають гроші в цю бездонну діру.
З крадіжкою коштів з картки "ЛеоКарт" зіштовхнувся і редактор інформаційної агенції Гал-інфо.
"Я зазвичай користуюсь абонементом на електротранспорт, або ходжу пішки й відповідно практично не використовую "Леокарт", але вона завжди є при мені на всякий випадок, і на ній завжди додатний баланс, щоб не було несподіванок. Але враховуючи мої маршрути та способи переміщення, то "Леокарт" я використовую 1-2 рази на декілька місяців.
Так сталось, що я під якусь банківську акцію поповнив е-квиток на 190 грн (на скрінах) і до того там також був плюсовий баланс. З того часу я здійснив максимум 2-3 поїздки і відповідно знаю приблизну суму, яка повинна була бути на моїй картці "Леокарт". Як я сьогодні здивувався, коли побачив там лише 5 гривень. В мене просто вкрали приблизно 200 грн, а які суму вкрали з карток львів'ян загалом, якщо в ЛМР звітують про 400 тисяч проданих карток?", - розповів Маринюк Андрій.
А тим часом, як повідомили джерела Гал-інфо, керівник департаменті міської мобільності Олег Забарило, який відповідає за впровадження системи е-квитка у Львові, перебуває у відпустці, яку йому оплачують мешканці львівської громади.