Зараз про SMM-спеціалістів говорять багато, але досі не до кінця зрозуміло, що саме вони роблять. Дехто вважає, що вони тільки постять меми, а інші говорять, що також відповідають на повідомлення в direct та комунікують з аудиторією. Але де ж правда?
Ми тут, щоб це з'ясувати! Приготуйтеся, сьогодні ви дізнаєтесь, хто такий SMM-менеджер, які його обов’язки та як ним стати.
Що таке SMM?
Social Media Marketing (SMM) — це інструмент для просування бренду в соціальних мережах. Але це не лише про прямий продаж товарів. Головна мета SMM — підвищення впізнаваності бренду та залучення аудиторії через контент. Бо завдяки такому підходу можна збільшити лояльність до бренду, зацікавити цільову аудиторію, комунікувати з нею та збільшити охоплення.
Тому SMM охоплює не лише Instagram та Facebook, а й TikTok, Telegram та інші платформи. Кожна соціальна мережа має свої особливості, тому SMM-менеджер повинен розуміти специфіку просування на різних вебсайтах та знати їхню цільову аудиторію, щоб обрати потрібний плейсмент.
Як стати SMM-менеджером?
Сьогодні стати SMM-менеджером можна з нуля і без вищої освіти. Попри те, що SMM є частиною маркетингу, для того, щоб працювати у цій сфері, не обов'язково мати диплом. Достатньо пройти спеціалізовані курси СММ, які допоможуть опанувати теорію та створити перші кейси.
Обов’язки SMM-менеджера
- Розробка стратегій просування;
- Аналіз цільової аудиторії та конкурентів;
- Створення контент-планів;
- Розуміння специфіки ніші та актуальних тем для цільової аудиторії;
- Налаштування таргетованої реклами;
- Оцінка результатів діяльності та відстеження ефективності;
- Співпраця з колегами (копірайтерами, таргетологами, reels та stories-мейкерами);
- Комунікація з цільовою аудиторією;
- Створення цікавого та креативного контенту.
Тож твердження, що SMM-менеджер лише постить меми та фото, — це міт. Насправді він має думати стратегічно та розуміти, як соціальні мережі можуть допомогти бізнесу досягати цілей.
Обов’язки SMM-менеджера зосереджені на розвитку соціальних мереж, і вони не включають продаж товарів чи PR-активності, за які відповідають інші фахівці. Проте SMM-спеціаліст взаємодіє з ними, оскільки всі ці завдання взаємопов'язані.
Як стати успішним SMM-менеджером?
SMM-менеджер повинен мислити креативно, розробляти стратегії та володіти навичками роботи з текстами, дизайном та рекламою. Цю професію можна опанувати самостійно, але буде простіше пройти курс, де вся інформація буде структурована.
Наприклад, курси від Kukurudza — це мастхев для SMM-спеціалістів. Вони систематизували інформацію про таргетинг, стратегії, дизайн, роботу з ком'юніті та тексти. Тому, якщо хочете структурувати знання та не блукати в хаосі SMM, це чудовий варіант для вас.
Як і в будь-якій сфері, SMM-спеціаліст повинен постійно розвиватися. Тому якщо ви будете вдосконалювати свої навички та знання, зможете досягати кращих результатів завдяки веденню соцмереж і так збільшувати свій прайс. Головне, постійно розвивайте свою експертність, бо в цьому і секрет успіху.