Слухай онлайн
Cуспільство

Хто з вчителів першочергово повинен володіти платформами для дистанційного навчання?

Сьогодні, 6 липня, у ЛОДА відбувся брифінг щодо навчання педагогів організації дистанційної освіти. Спікери Олег Паска та Маргарита Носкова детально розповіли про розвиток цифрової компетентності педагогів та е-середовища закладів освіти Львівської області.

З державного бюджету цього року відповідно до пропозицій департаменту освіти і науки в освітній субвенції на нову українську школу передбачено кошти на навчання вчителів, для освоювання дистанційних платформ. Паралельно уряд планує виділити субвенцію для придбання ноутбуків з цією метою, однак, станом на сьогодні кошти ще не виділені. 

Як повідомив директор  департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска: “Ми презентуємо черговий етап реалізації програми розвитку освіти Львівщини в частині навчання вчителів, яке стосується освоєння дистанційних платформ. Коронавірус вніс свої корективи, у 2020 році лише 5% вчителів володіли платформами дистанційного навчання. Тому були знайдені кошти і з минулого року ми  почали навчання”.

Для освоєння платформ 2020 року департамент планував по 3 вчителя з кожної школи, а цьогоріч планують по 7-8 педагогів. Як додали спікери, ще один плюс в тому, що в малодоступних школах, де є малокомплектні класи, де часом є потреба через природні умови забезпечити навчання учнів можна використовувати саме ці платформи для дистанційного навчання. 

“В такий спосіб до кінця року в кожній школі усі вчителі, які ведуть предмети з яких діти здають ЗНО мають володіти платформами для дистанційного навчання. Це суттєво підвищує якість освіти в умовах, коли школа змушена переходити на дистанційне навчання”, - зазначив Олег Паска.

Нагадаємо, що також минулого року департамент освіти і науки запустив дистанційне навчання для громадян України, які живуть за кордоном.

Директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова представила механізм, стратегії та програми розвитку електронного середовища та освіти Львівської області на 2021-2025 роки.

“В програмі розвитку освіти Львівської області зазначено два ключових завдання: підвищити ефективність освітнього процесу через впровадження технологій дистанційного та змішаного навчання і власне поширювати й підтримувати позитивні практики, які дозволяють вчителям якомога швидше реалізовувати їх в короткий спосіб”, - зокрема повідомила Маргарита Носкова.

Центр інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» взяли на себе реалізацію кількох освітніх проєктів, які є в межах регіонального плану програми розвитку освіти Львівщини. Одним з потужних та амбітних проєктів є “Moodle це про100”. 

Цей проєкт реалізується для закладів загальної середньої освіти і просто освіти Львівщини, розрахований на 5 років. Ключовою метою проєкту є формування і розвиток єдиного електронного освітнього середовища, яке забезпечить ефективну підтримку навчання учнів незалежно від форми організації навчання.

“Важливим є те, що ми намагаємося це робити за допомогою безкоштовних засобів, адже грошей завжди немає. Саме тому ми використовуємо платформу з відкритим кодом. Ми обрали саме Moodle, адже ця платформа не адаптована як інші системи, а спеціально створена для дистанційного навчання ”, - додає Маргарита Носкова.

Цю платформу для навчання використовують провідні країни світу, такі як Великобританія, США, Іспанія, Франція, Італія, а також і країни з великою чисельністю населення - Індія, Бразилія, Аргентина і тд. Львівщина є однією з перших областей в Україні, які вже почали працювати з цією платформою.

Як зазначила Маргарита Носкова: “Ми розуміємо, що доволі складно розібратись у цьому самостійно і люди потребують відповідного центру, який би підтримував, супроводжував і консультував. Власне це бере на себе Центр інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» ”.  

Навчання педагогів проходить в декілька етапів: перший складається з базового курсу для педагогів інваріантної складової. Загалом братиме участь 10 осіб: загальний координатор, технічний координатор та вчителі (8 осіб). В другий етап входять тематичні курси, а в останній третій етап - консультування та підтримка учасників навчання. 

1/2

Також Центр інноваційних освітніх технологій повідомив про умови участі в програмі:  

  • Бажання закладу освіти створити повноцінне е-середовище для ефективної організації навчання;
  • Підключення закладу освіти до інтернету;
  • Кількість учнів у 5-11 класах більше ніж 100 учнів, проте вже були випадки коли й менше. 
  • Готовність закладу освіти ділитись результатами впровадження проєкту та масштабувати позитивні практики

Фіксована ціна курсів від закладу освіти за одного педагога 500-700 грн, половину суми з якого платить заклад, а половину платить обласний бюджет. 

“Співпраця із закладом не зупиниться після того, як ми їх навчимо. Будуть консультації, постійна підтримка і подальший супровід закладу освіти”, - додала директорка Центру.

На даний час укладено 87 договорів про навчання за програмою проєкту, решта перебувають в стадії підписання, а успішно завершили навчання 437 педагогів за програмами 1 етапу навчання. Загалом планується здійснити навчання понад 1000 педагогів області на 1 етапі навчання та понад 500 осіб – на 2 етапі. 

Є школи, які зараз не можуть реалізувати цей проєкт в першу чергу через те, що відбулася децентралізація і територіальні громади не закладали фінансування цього проєкту в своїх планах, однак, як наголосили на брифінгу, всі бажаючі можуть долучитися до проєкту, наприклад в 2022 році. 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ