Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство

Інфраструктурна програма "Самопомочі": рік, щоб встигнути все

Нещодавно Гал-інфо писало про стратегію Садового та "Самопомочі" "Львів 2020", а конкретніше, про її культурну складову. Сьогодні хочемо розповісти про одну з найболючіших проблем міста – частину, що стосується інфраструктури.

Пріоритети у цій сфері за програмою Львів 2020 наразі виконано лише на третину (35%). За останній рік команді Андрія Садового доведеться збудувати 4 автостанції та 4 автомагістралі, значно розширити функціонування електротранспорту та ще багато іншого. Із восьми пріоритетів інфраструктурної програми лише один виконано на 100%, а п'ять ледве сягають позначки 10%.

Влада повністю справилася із завершенням передачі будинків КЕВ Міністрества оборони на баланс міста ще восени 2015 року. Це відбулось унаслідок підписання меморандуму між Андрієм Садовим та Міноборони Степаном Полтораком. Понад сотню будинків передали в комунальну власність міста, що дозволило покращити якість обслуговування житла.

Будівництво 3 підземних і багаторівневих паркінгів у місті виконано на 70%, проте наразі жодних робіт місто не веде. У березні цього року виконком ЛМР лише погодив містобудівні умови і обмеження ЛКП "Львівавтодор" для будівництва паркінгу на пл. Петрушевича. Очікується проведення інвестиційного конкурсу. Паркінг має бути доступним для загального користування.

Також раніше, в грудні 2018 року, мерія погодила зведення торгово-офісного центру з наземним паркінгом та водночас з двоповерховим підземним паркінгом поблизу Стрийського ринку. Забудовником має стати ПП "Мегатех".

Третім підземним паркінгом, очевидно, має стати паркінг під пл. Двірцевою, де зараз проходить реконструкція.

У всіх трьох випадках до завершення будівництва паркінгів ще дуже і дуже далеко. У двох місцях ще навіть не почались роботи, а пл.Двірцеву реконструюватимуть аж до 2021, тому цю обіцянку Садовий з командою, імовірно, не виконають.

Будівництво сучасного полігону ТПВ та сміттєсортувального комплексу виконано на 6%. Сміттєпереробний або сміттєвсортувальний завод – одна з найнагальніших проблем міста. Питання відчутно актуалізувалось після Грибовицької трагедії в 2016 році. Наразі точно відомо, що сміттєпереробний завод у Львові буде. За останніми новинами, міська рада отримала висновок Мінекології про безпечність мабутнього комплексу на Пластовій. Зараз триває другий етап тендеру на визначення підрядника, який проводить ЄБРР (Європейський банк реконструкції та розвитку). Перевіряють документацію 5 компаній. Остаточно визначитись планують до вересня 2019 року. Попередньо вартість будівництва оцінюють в 23 млн. євро.

Наступні три пріоритети мають найгірші показники в блоці інфраструктура. Це розширення трамвайних гілок, будівництво 4 сучасних автостанції у місті та будівництво 4 нових автомагістралей. Їх виконано лише на 3%. Сюди можна додати також і будівництво нових тролейбусних ліній, що готове лише на 10%.

Обсяг роботи по цих пунктах величезний. Мова йде про 10 нових трамвайних та 13 тролейбусних маршрутів. Щодо автостанції, то їх міська влада пообіцяла ще в 2009 році. Тоді затвердили чотири локації, де мали б розміститися автостанції: вул. Личаківська,227, вул. Т.Шевченка-вул.І.Величковського, вул. Городоцька-вул. Збиральна та вул. Пасічна-вул. Зелена. У 2015 році був оголошений тендер на будівництво станцій на вул. Пасічна-вул. Зелена та вул. Городоцька-вул. Збиральна, проте переможця так і не обрали. Минулого року ZIK писав, що в ЛМР пообіцяли напрацювати концепції до кінця 2018 року. Втім жодних зрушень наразі немає, а на запланованих місцях поз’являлися МАФи.

Частину із міських автомагістралей мали збудувати ще до ЄВРО-2012. Приміром, про будівництво сполучення між вул. Червоної Калини та вул. Вернадського, що мало з’єднати мікрорайон Сихів та стадіон "Арена Львів", говорили в далекому 2011 році. Така ж ситуація з вул. Ряшівською, яка мала б забезпечити сполучення з аеропортом Львів до проведення чемпіонату Європи з футболу.

Наразі щодо продовження вул. Ряшівської в міській раді кажуть, що проект будівництва необхідно коригувати. Це можна зробити аж наступного року і вже в 2021 році приступити до виконання робіт. Вартість цього проекту складатиме приблизно 430 млн. гривень.

Щодо конректнішої інформації про виконання пріоритетів в галузі інфраструктури ми звернулися за коментарем до Олега Берези, депутата міськради від фракції "Самопоміч", екс-директора ЛКП "Львівавтодор" та екс-керівника ЛКП "Львівелектротранс", який на сайті програми Львів 2020 є в команді, що відповідає за цю сферу. Проте Береза відмовився озвучувати нам деталі, мотивувавши це тим, що є лише депутатом ЛМР, а не виконавчою владою.

Каналізування понад 3 тис. будинків виконано на 51%. У звітах йдеться про прокладння понад 1,8 км нових каналізаційних трубопроводів у 2016 році; прокладання 2 км нових колекторів у неканалізованих районах міста в 2017 році та каналізування районів Стара Левандівка, Янівська-Прилбицька (Рясне-2), заміну 1050 м аварійних ділянок каналізаційних мереж у минулому році.

Інфраструктурна частина програми "Самопомочі" та Садового виглядає дуже амбіційною, але водночас є фактично проваленою. Щоб виконати її на 100%, за 2019 та 2020 роки доведеться збудувати десятки кілометрів доріг та звести чимало інфраструктурних елементів, на що міська влада неспроможна. Деякі нинішні обіцянки мера обросли бородою і мешканці слухають їх майже 10 років і, врахувавши невиконання програми зараз, їм доведеться зачекати ще.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ