Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Політика  |  Cуспільство

ЛОДА проти ЛОР: на Львівщині назріває війна за бюджетні гроші

У Львівській обласній раді вирішили затвердити "Бюджетний регламент Львівської обласної ради", відповідно до якого представницький орган вирішив перебрати на себе частину повноважень Львівської обласної державної адміністрації.

Як зазначено в пояснювальній записці до проєкту рішення обласної ради "Про затвердження Бюджетного регламенту Львівської обласної ради", його розробили з метою упорядкування процесів формування та використання фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення спільних інтересів територіальних громад області, виконання цільових регіональних програм, коштів, залучених на договірних засадах із місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних та культурних програм, взаємодії між обласною радою та Львівською обласною державною адміністрацією в оперативному управлінні та розподілі бюджетних коштів, залучення громадськості до обговорення рішень, які стосуються обласного бюджету Львівської області. 

Зазначається, що прийняття Бюджетного регламенту зобов'яже Львівську обласну державну адміністрацію дотримуватись його норм під час підготовки, складання, виконання, внесення змін та звітності щодо обласного бюджету Львівської області. 

Сьогодні, 25 жовтня 2021 року, проєкт рішення від 28.04.2021 № 28.08.2021 № 327-ПР "Про затвердження Бюджетного регламенту Львівської обласної ради" розглянули на засіданні постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку ЛОР.

"На мою думку, це документ, який ми приймали відповідно до законодавчих актів, які  прийняті в Україні. Нехай навіть вони носять рекомендаційний характер. Насамперед запропонований календар прийняття бюджету, моніторингу виконання бюджету, моніторингу тих цифр, які дозволяють оцінити ефективність виконання програм. Для мене це приклад відкритих та чітких відносин з департаментом фінансів. Вони у нас, Богу дякувати, складаються добре, проте ми б хотіли їх формалізувати. Щоб ми розуміли, що кожної певної дати, як зазначено в календарі, надходить інформація депутатським комісіям для прийняття  відповідних рішень. Бо зміни і відображення цифр у бюджеті дають підстави проводити аналіз програм. Насправді це така цілісна картинка, яка дозволяє з прийняттям цього документу вибудувати ефективну спільну роботу", - зазначив голова постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Володимир Квурт.

"По даному питанню, я був на засіданні всіх комісій та департаментів, які мають честь працювати з постійними комісіями. Хочу зазначити, що окрім медичної комісії, яка вирішила підтримати з доопрацюванням дане рішення, інші комісії показали, що вони не мають чіткості потреби цього документу. Депутатський корпус ніби погоджується, що можна це приймати, але жоден з депутатів не назвав, для чого потрібен цей документ і чим він допоможе в їх роботі, та що він принесе корисного обласній раді як представницькому органу.

Ми дійшли рішення, що цей документ повинен мати якісніше наповнення та не дублювати бюджетний кодекс. Давайте не приймати документ просто щоб приймати. Давайте створювати та приймати якісні документи", - зазначив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко.

"Ми констатуємо той факт, що для департаменту фінансів Львівської обласної державної адміністрації достатньо нормативно правових актів викладених в Бюджетному кодексі України, законів України та наказів міністерства фінансів України для виконання тих обов'язків, які покладені на виконавчу гілку влади, щодо формування, виконання бюджету та підготовки звітів.

Окрім цього ми говоримо про те, що сьогоднішній регламент роботи Львівської обласної ради містить ключові та базові речі, які потрібно регулювати на обласному рівні у частині співпраці роботи з обласною радою. Причому це апробовано багатьма попередніми роками. 

Не буду деталізувати наші зауваження до проєкту, але всі ми пам'ятаємо ще зі студентських років, що є функціональні обов'язки і повноваження для  представницької і виконавчої гілки влади. Формування і виконання бюджету - це виконавча гілка влади. Затвердження бюджету і контроль - представницька. Тому те, що сьогодні вноситься у проєкт Бюджетного регламенту, не зовсім відповідає тому, що нас вчили", - повідомив начальник департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків.

"Ні одна комісія цей регламент не прийняла. Є пропозиція відкласти це питання. Ми 15 років чудово жили без бюджетного регламенту", - додав секретар бюджетної комісії Олександр Тіщенко.

"Ми без президента Зеленського жили більше років. Ми хочемо жити краще", - зокрема прокоментував Володимир Квурт.

Після обговорення, голова комісії Володимир Квурт запропонував перейти до голосування.

Члени комісії підтримали проєкт рішення "Про затвердження Бюджетного регламенту Львівської обласної ради".

"Рішення прийнято. Наступне питання", - оголосив голова комісії Володимир Квурт.

Доповнено.

Як стало відомо Гал-інфо, після бурхливого обговорення, зокрема в кулуарах, члени комісії повернулись до розгляду даного питання, та не підтримали його після повторного голосування. За його підтримку проголосувало 6 членів комісії при необхідній кількості 7 голосів "За".

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ