Слухай онлайн
Економіка  |  Політика

Львівщина просить не затягувати з фінансуванням ДФРР та субвенції

Львівська обласна ради сьогодні, 24 вересня, ухвалила звернення до Прем’єр-міністра України О. Гончарука, Міністра фінансів України О. Маркарової, Міністра розвитку громад та територій України А. Бабак стосовно неприпустимості затягування у фінансуванні державного фонду регіонального розвитку та субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. Про це повідомила прес-служба Львівської облрали.

«Державний фонд регіонального розвитку є дієвим інструментом прискорення соціально-економічного розвитку регіонів України. Державним бюджетом України на 2019 рік передбачено кошти в сумі 7,67 млрд грн для реалізації проєктів-переможців у конкурсному відборі в рамках ДФРР. Зокрема, після проведення нормативно визначеного відбору, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 492-р для Львівщини затверджено перелік з п’ятдесяти двох проєктів на загальну суму фінансування з ДФРР в обсязі 343 млн гривень.

Ще одним джерелом фінансування будівництва (реконструкції, капітального ремонту) об’єктів інфраструктури комунальної власності, розв’язання проблем адміністративно-територіальних одиниць є субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій.

Зокрема, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 № 500-р місцевим бюджетам громад Львівської області передбачено спрямувати 274 млн гривень.

Вказані розпорядження Кабінету Міністрів України запустили типовий ланцюг дій з боку замовників будівництва щодо визначення виконавців проєктів. Низку  проєктів було  розпочато в попередні періоди, а отже, уже готові до використання передбачених коштів.

Водночас, як свідчить досвід попередніх років, упродовж двох-трьох тижнів (у цьому випадку – до кінця липня) фінансовими органами мали бути завершені всі організаційні процеси та розпочате фінансування в серпні поточного року.

Однак спільноту, причетну до реалізації проєктів розвитку за рахунок ДФРР та згаданої вище субвенції (громадський сектор, замовники, підрядні організації), занепокоїв оприлюднений у ЗМІ лист із Офісу Президента України до Прем’єр-міністра України від 23.07.2019 стосовно призупинення фінансування визначених проєктів. Проте все ж фінансування було розпочато.

Утім 09.09.2019 Державна казначейська служба України, керуючись дорученням Міністерства фінансів України, доручила територіальним підрозділам заблокувати проведення видатків місцевих бюджетів у частині субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій та звернутися до органів місцевого самоврядування з вимогою добровільно надати письмову згоду на їхнє повернення.

Звертаємо Вашу увагу на те, що такими діями Міністерство фінансів України порушує чинне законодавство, адже Бюджетний кодекс України (пункт 32 частини першої статті 2) передбачає, що міжбюджетні трансферти – це кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого. Отже, немає жодних законодавчих підстав для їхнього повернення з місцевих бюджетів до державного бюджету.

Викликає сумнів питання правомірності дій Міністерства фінансів України та Державної казначейської служби України.

Зокрема, на неправомірність їхніх дій вказують такі обставини:
Пункт 2 наказу Міністерства фінансів України від 15.05.2002 № 319 «Про затвердження Порядку призупинення бюджетних асигнувань» вказує, що призупинення бюджетних асигнувань передбачає припинення повноважень на взяття бюджетного зобов'язання на відповідну суму на строк від одного до трьох місяців, натомість Міністерство фінансів України доручив безстроково.
Абзац 1 пункту 3 зазначеного наказу передбачає, що рішення про призупинення бюджетних асигнувань приймає Міністр фінансів України на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до нього документів, натомість інформації про наявність цих документів немає.
Абзац 2 пункту 3 згаданого вище наказу передбачає, що рішення про призупинення бюджетних асигнувань приймає Міністр фінансів України, яке оформляється наказом цього Міністра. Проте жодних відомостей про існування відповідного наказу немає.
За відсутності описаних складових рішення про призупинення є незаконним.

З огляду на вказане вище, беручи до уваги, що питання проведення будівельних робіт на об’єктах соціально-культурного та житлово-комунального призначення є вкрай актуальним, враховуючи, що можливість виконання будівельних робіт у найбільш сприятливий місяць втрачено, а також з метою ефективного використання бюджетних коштів, спрямованих на території в межах чинного законодавства, ми, депутати Львівської обласної ради, просимо:
1. Втрутитися в ситуацію, яка склалася, та притягнути до відповідальності осіб, винних у призупиненні фінансування.
2. Доручити фінансовим органам невідкладно продовжити проведення видатків ДФРР та субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій з оптимальним обсягом фінансування в осінній період поточного року», - йдеться у зверненні

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...

");