Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Львівська школа вийшла у фінал проєкту «Екопатруль – кращі практики»

Львівська середня загальноосвітня школа №100 стала фіналістом на Всеукраїнському екологічному проєкті «Екопатруль – кращі практики».

За звання кращих змагалися 300 учнів із 30 навчальних закладів України. Шкільні команди дистанційно навчалися, виконували домашні завдання, робили дослідження відповідального споживання в родині і місцевих пунктів приймання вторинної сировини. Загалом у межах проєкту було об’єднано в екоактивностях понад 10 тис. учасників.

За умовами конкурсу, фіналісти отримають дипломи та спеціально розроблені матеріали для подальшої ефективної діяльності  у своєму навчальному закладі й громаді: форму для Екопатрульних, методички, інформаційні матеріали, плакати, наліпки, браслети.

Команда Екопатрульних Львівської школи за час проєкту провели 5 навчальних лекцій та 1-ий Загальношкільний челендж по збору макулатури «ЛИСТОпад». Також було написано 2 гранти: до приймальні міського голови та на конкурс від міськради.

«Екопатруль – кращі практики» – це довготривала всеукраїнська освітня програма для соціально відповідальної учнівської молоді, мета якої полягає в запровадженні системи сортування відходів у закладах загальної середньої освіти та сталого розвитку громад.

Організатор проєкту – Міжнародний молодіжний рух «School Recycling World» спільно з Всеукраїнським молодіжним рухом «Let`s do it, Ukraine» за сприяння Міністерства освіти і науки України, Національного еколого-натуралістичного центру, фінансової підтримки PepsiCo Fоundation та генерального партнера PepsiCo Україна. Для організації було залучено п’ятдесят волонтерів з різних куточків країни.

Під час фінальної зустрічі Наталія Фесюн, менеджер з комунікацій з органами влади та громадськістю компанії PepsiCo Україна, у своєму вступному слові зауважила: «Головне наше завдання – це зміни в суспільстві, у якому пластик, папір, тетрапак, скло ніколи не повинні стати відходами. Сьогодні в онлайн-режимі ми продовжуємо об’єднувати екоактив країни та планувати системні зміни в поведінці цілого покоління. Що це означає для нас з вами? Це фантастичне прискорення, це нові можливості, це нові інноваційні формати взаємодії».

На конкурсній основі в проєкт було відібрано понад 300 шкільних екопатрульних, які отримали менторство експертів та безкоштовну можливість протягом місяця брати участь у дистанційних навчаннях для реалізації програми сортування у своїй школі.

«Відповідальне споживання, екологічна культура, сталий розвиток громад – це те, що об’єднало тисячі учасників проєкту 2020 року в різних куточках України. Окремо вдячні кожному, хто долучився, а особливо керівникам та лідерам команд Екопатрульних. Далі наша мета мотивувати до екозвичок всю громаду, жити в стилі еко тут і зараз», – прокоментувала Юлія Мархель, засновниця Міжнародного молодіжного руху «School Recycling World», президент  Всеукраїнського руху «Let's do it Ukraine».

У межах проєкту також відбувся Марафон роздільного збору відходів, де команди презентували програму сортування, знімали мотивуючі відео. Сортували відходи, на такі категорії: макулатура, пластик, скло, батарейки, органіка, TetraPak. Здавали накопичене на вторинну переробку, залучаючи родини, шкільну і локальну громади.

«Не перестаю захоплюватися клопіткою роботою та стрімким рухом вперед. Юні активісти стали прикладом для наслідування, вони не шукали причини під час пандемії, жорстких карантинних обмежень, передвиборчої гонки місцевих виборів та канікул, а знаходили ефективні рішення для свідомого екологічного життя. Цей проєкт став великим початком для кожного із нас. Тепер наше завдання рухатися все далі й далі, передавати всі свої напрацювання майбутнім поколінням» – коментує Ксенія Ренчковська, очільниця Міжнародного молодіжного руху «School Recycling World» в Україні.

Також організатори створили Перший в Україні онлайн курс із запровадження системи сортування відходів у навчальних закладах: https://schoolrecyclingworld.org/online-learning/. 

Після закінчення проєкту учасники не збираються зупинятися на досягнутих результатах. Планують далі підвищувати екологічну культуру громади, залучати всіх учасників освітнього процесу до суспільно-значимої та екологічно-корисної роботи, розвивати бажання учнівської молоді стати ініціатором екологічних стартапів; зменшувати забруднення навколишнього середовища.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ