Парк рухомого складу Львівської залізниці поповнився першим за останні 15 років новим дизель-поїздом. Сьогодні, 16 січня, у перший рейс з Івано-Франківська до Чернівців цю новинку урочисто відправив начальник Львівської залізниці Богдан Піх. Повідомила прес-служба Львівської залізниці.
Дизель-поїзд вітчизняного виробництва (ПАТ «Луганськтепловоз») близько місяця проходив випробування (обкатку), а від сьогодні курсуватиме коліями Буковини, Тернопільщини та Франківщини (за напрямками Коломия-Чернівці, Коломия-Городенко, Коломия-Ворохта, Коломия-Заліщики та Коломия-Делятин).
Новий приміський дизель-поїзд складається з трьох вагонів – два моторних і один причепний. При побудові поїзда використано сучасні вузли та агрегати, зокрема німецьку дизель-генераторну установку, асинхронні тягові двигуни, безщітковий синхронний тяговий генератор тощо. Бокові стінки, настил та дах виготовлено з нержавіючої сталі, повністю закритий перехідний майданчик між вагонами. Також тут збільшено кабіну машиністів, а увесь поїзд обладнано камерами зовнішнього спостереження, щоб машиніст міг контролювати посадку-висадку пасажирів. Пульт керування обладнано дисплеєм мікропроцесорної системи, яка у разі несправності підкаже машиністові, у чому проблема. Також тут встановлено сучасну радіостанцію. Усе це позитивно впливає на зменшення експлуатаційних витрат, а також на ремонт та обслуговування техніки.
Для пасажирів у дизелі працюватимуть три вагони третього класу. Тут обладнано сучасну систему вентиляції повітря та обігріву салону, передбачено біотуалет.
Вартість такого дизель-поїзда склала 41 мільйон гривень. У поїзді можуть подорожувати одночасно 336 пасажирів, а конструктивна швидкість дизеля – 130 км/год.На 100 км дизель споживає в середньому 100 літрів дизель-палива.
Довідка.
Близько 50% усіх приміських перевезень на Львівській залізниці здійснюють дизель-поїздами. Парк дизель-поїздів Львівської залізниці зношений на 90% і є найстарішим серед усіх залізниць України. Тут ще експлуатують дизель-поїзди марки Д1, побудовані у 70-х роках минулого століття. Сьогодні на залізниці курсують 64 дизель-поїзди, 28 з яких марки Д1. Найближчим часом буде списано 5 дизель-поїздів. Експлуатація таких поїздів дуже дорога, адже зношені і застарілі поїзди важко обслуговувати, знаходити для них деталі, які вже не виготовляють. Загалом для Львівської залізниці орієнтовна вартість відновлення технічного стану дизель-поїздів для забезпечення належних умов перевезення пасажирів (проведення капітальних та поточних ремонтів) на 2013 рік складає 388 мільйонів 312 тисяч гривень.
Івано-Франківська дирекція залізничних перевезень (Івано-Франківська і Чернівецька області). Перевезення пасажирів у приміському сполученні здійснюється рухомим складом приписки моторвагонного депо Коломия. Приміські перевезення забезпечують експлуатацією 8 дизель-поїздів серії Д1 (побудови 1974-1978 років), один дизель-поїзд ДТЛ-1 та два ДПЛ-1 (1985-1986 років побудови). Встановлений виробником нормативний термін служби дизель-поїздів Д1 – 20 років. Максимально допустимий термін служби (за умови поетапного продовження) – 45 років. Усі дизель-поїзди Д1 відпрацювали встановлений виробником нормативний термін служби. У 2013 році заплановано списати 2,5 дизель-поїзди Д1.
Вартість відновлення технічного стану дизель-поїздів для забезпечення належних умов перевезення пасажирів на 2013 рік (проведення капітальних та поточних ремонтів) складає 47 млн. 30 тис. грн.