Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Мерія звернулась до Податкової щодо перереєстрації лікарень та закладів культури

Мерія звернулась до Голови Державної податкової служби України щодо перереєстрації обласною владою лікарень та закладів культури. Про це сьогодні, 11 січня, повідомили в прес-службі ЛМР.
Фото Олена Ляхович

Мерія звернулась до Голови Державної податкової служби України щодо перереєстрації обласною владою лікарень та закладів культури зі Львова в інші населені пункти. Відповідного листа скерували вчора Голові Державної податкової служби України Сергію Верланову.

Відтак, мерія повторно вимагає проведення перевірки фактів порушення бюджетного законодавства комунальним некомерційним підприємством Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня», надання їм належної оцінки та вжиття у межах компетенції заходів впливу та адміністративної відповідальності до осіб, які допустили порушення бюджетного законодавства.

Нагадаємо, комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня» розташоване у м. Львові за адресами: вул. Чернігівська, 3, 5, 7, вул. Некрасова, 4, 6 та було зареєстроване за адресою: 79010, Львівська обл., м. Львів, вул. Чернігівська, буд. 7. У липні 2019 року КНП ЛОР ЛОКЛ змінило адресу реєстрації та зараз зареєстровано за адресою: 81555, Львівська обл., Городоцький район, смт Великий Любінь, вул. Львівська, буд. 64.

Зміна адреси реєстрації не вплинула на фактичне місцезнаходження та фізичне розташування Львівської обласної клінічної лікарні.

«Така ситуація є відвертим порушенням статті 93 Цивільного кодексу України, згідно з якою місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. Необґрунтована перереєстрація також призвела до грубого порушення бюджетного та податкового законодавства.

Згідно з частиною 2 статті 64 Бюджетного кодексу податок на доходи фізичних осіб зараховується податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) юридичної особи.

Тобто, поняття «місцезнаходження» уточняється поняттям «розташування».

Розташування податкового агента Львівської обласної клінічної лікарні залишилося незмінним: м. Львів, вул. Чернігівська, 3, 5, 7 і вул. Некрасова, 4, 6.

Тому, податок з доходів фізичних осіб повинен продовжувати надходити до міського бюджету м. Львова.

Крім того, згідно з частиною 8 ст. 45 Бюджетного кодексу, навіть у разі зміни місцезнаходження суб`єктів господарювання — платників податків, сплата податків після реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду здійснюється за місцем попередньої реєстрації.

Механізм дій податкових органів по виконанню цієї норми законодавства визначений Наказом Міністерства фінансів № 1588 від 09.12.2011 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» (зі змінами).

Зокрема, підпункт другий пункту 10.13 розділу Х Порядку обліку платників податків і зборів чітко встановлює, що до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) — з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

Згідно з п. 10. 14. розділу Х Порядку обліку платників податків і зборів, після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням платник податків продовжує перебувати на обліку в такому органі з ознакою обліку за неосновним місцем обліку, а контролюючий орган стосовно платника податків продовжує адмініструвати податки, збори у частині завершення процедур такого адміністрування до:

закінчення документальної перевірки та узгодження сум грошових зобов’язань за її результатами, якщо перевірка була розпочата;

повернення надміру сплачених платежів, помилково або надмірно зарахованих до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, або їх відшкодування платнику податків, якщо останній відповідно до поданих заяв чи податкових декларацій (звітів, розрахунків) претендує та має право на таке повернення чи відшкодування, у разі якщо до кінця бюджетного періоду спливає строк повернення або відшкодування і відповідно висновки щодо відшкодування виконання в повному обсязі", — зазначено у листі.

Однак, незважаючи на звернення Львівської міської ради в податкові органи Львівської області щодо забезпечення виконання вимог Бюджетного кодексу і Наказу Міністерства фінансів, перерахування податків з доходів фізичних осіб обласною клінічною лікарнею в інший місцевий бюджет почалося з 2-го півріччя 2019 року, чим нанесено збитки бюджету міста орієнтовно 9 млн. грн.

«Необхідно наголосити на тому, що невжиття відповідних заходів з боку фіскальних органів та притягнення винних осіб до відповідальності викликає почуття безкарності та тягне за собою інші правопорушення. Так, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 27 грудня 2019 року змінили місце реєстрації ще один заклад охорони здоров’я Львівської обласної ради: КНП ЛОР «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Миколайчука, 9, проте зараз зареєстрований за адресою: Турківський район, с. Завадівка, вул. Військове містечко, 8а, та комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський історичний музей» — з площі Ринок, 6 у Львові — у місто Червоноград, вул. Пушкіна, 10.

Це дає підстави зробити висновок, що з 2020 року, незважаючи на фактичне перебування і місце праці у Львові, вказані юридичні особи перестануть сплачувати податок з доходів фізичних осіб до міського бюджету міста Львова.

Аналіз цієї ситуації дозволяє небезпідставно вважати, що зміна адреси реєстрації підприємств, закладів, установ та організацій Львівської обласної ради — це свідома політика Львівської обласної ради та її керівництва, яка має на меті нанесення шкоди міському бюджету м. Львова, а відтак і територіальній громаді міста", — зазначено у листі.

Відтак, мерія просить надати належну оцінку діянням податкової служби області за бездіяльність щодо зазначених фактів порушень бюджетного та податкового законодавства, провести відповідну перевірку і вжити заходів, визначених чинним законодавством, для забезпечення перерахування податку з доходів фізичних осіб КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна лікарня», КНП ЛОР «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», КЗ ЛОР «Львівський історичний музей» надалі до бюджету міста Львова.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ