Як повідомляє прес-служба МОН, понад 70 фахівців ІРЦ пройшли тренінги із сучасних методик – це дозволить підбирати кращі форми навчання для дітей з особливими освітніми потребами
Як використовувати сучасні світові методики для оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами – відповідні тренінги пройшли 75 психологів інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) з усієї України. Навчання тривало упродовж 12-15 березня 2019 року в Києві й було організовано МОН та Фондом Порошенка.
ʺТорік ми вперше масштабно забезпечили регіони сучасними психологічними інструментами для комплексної оцінки розвитку дітей. Відповідні методики МОН закупило для 500 новостворених інклюзивно-ресурсних центрів. Вони дозволяють провести фактично весь спектр потрібних психолого-педагогічних досліджень. Це дуже важливо для того, щоб оцінити спроможність до навчання дітей з особливими освітніми потребами, побудувати для них індивідуальну програму розвитку, освітню траєкторію тощо. Щоб на місцях могли якомога ефективніше використовувати ці методики, ми організували навчання для психологів ІРЦ з усієї країни. Після його проходження вони зможуть стати сертифікованими тренерами та передавати знання вже своїм колегам в регіонахʺʺ, – зазначив перший заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.
Навчання передбачає кілька етапів. Під час першого фахівці ІРЦ опановували теорію та вчилися практично працювати з 5-ма методиками:
- розладів аутистичного спектра ʺCASDʺ
- діагностики розладу дефіциту уваги та гіперактивності ʺConners-3ʺ
- для тестування невербального інтелекту і когнітивних здібностей ʺLeiter-3ʺ
- для тестування вербального інтелекту і когнітивних здібностей ʺʺWISC-IV – шкала інтелекту Векслера для дітейʺʺ
- індивідуалізованого психоосвітнього оцінювання дітей із розладами аутистичного спектра ʺРЕР-3ʺ.
Надалі кожен учасник повинен скласти електронний іспит та протягом місяця виконати домашнє завдання на робочому місці. Це є обов’язковою умовою доступу слухачів до наступного етапу, який відбудеться у середині квітня цього року.
За результатами другої частини навчання та успішного проходження випускного іспиту учасники отримають кваліфікацію та посвідчення тренера. Це дасть їм право надалі вчити інших фахівців ІРЦ на своїх територіях роботі з зазначеними методиками.
Нагадуємо, що Уряд подав до Верховної Ради України проект Закону ʺʺПро повну загальну середню освітуʺʺ, де, зокрема, передбачені нові можливості для розвитку інклюзивної освіти. Так, медіатеки та ресурсні кімнати, які показали високу ефективність як для навчання дітей з особливими освітніми потребами, так і для інших дітей, мають стати нормою для шкіл.