Напередодні, 12 грудня, у Львівській обласній державній адміністрації відбулася важлива зустріч представників педагогічної спільноти початкової освіти. І
Ініціатором зібрання став директор департаменту освіти і науки Олег Паска, який наголосив на потенціалі професійних об'єднань у вдосконаленні освітнього процесу.
Учасники зустрічі, представники шести територіальних громад, обговорили ключові виклики сучасної початкової освіти. Серед основних проблем — низька якість підручників НУШ, брак мотивації дітей до навчання, кадровий голод та невисока престижність професії вчителя.
«Діти не знають історію рідного краю та його героїв», — із сумом констатували цей факт педагоги молодшої школи. Для розв'язання цієї проблеми було вирішено створити краєзнавчий посібник «Мандруємо Львівщиною», у якому б у доступній для дітей формі були описані короткі цікавинки з історії, культури й традицій рідного краю; легенди та розповіді про його видатних людей і героїв; природу, замки, музеї та інше. Збирання такого матеріалу варто проводити по кожному району окремо, залучивши до цього також істориків, гідів та МАН. Інформація має бути короткою, цікавою, доступною і захопливою для дітей, бо сучасні діти мобільні та хочуть все швидко, цікаво і коротко.
Особливу увагу педагоги приділили аналізу альтернативних авторських освітніх програм. Зокрема, представники Стрийської територіальної громади поділилися досвідом впровадження чотирьох освітніх програм: «Світ чекає крилатих», «Освіта. Діти. Майбутнє», «Росток» та «Інтелект України».
Кожна з представлених програм має унікальні методологічні особливості. Наприклад, програма «Світ чекає крилатих» робить акцент на цілісному сприйнятті світу дитиною, а «Інтелект України» спрямована на розвиток критичного та творчого мислення.
За підсумками зустрічі прийнято рішення про створення трьох робочих платформ:
- Укладання методичного порадника для вчителів
- Розробка краєзнавчого посібника «Мандруємо Львівщиною»
- Формування мистецької бази навчальних матеріалів
Олег Паска підкреслив важливість підтримки та просування напрацювань педагогічної спільноти, закликавши вчителів вірити у свою місію та прагнути до інновацій в освіті.