Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

На Волині ЗМІ публікують сумнівні соцопитування

У волинських інтернет-виданнях публікують результати соцопитувань із рейтингами потенційних кандидатів та повідомлення про зростання рейтингу політичних сил, котрі декларували плани брати участь у місцевих виборах. Водночас, матеріали не містять повної інформації про виконавця досліджень та інших необхідних реквізитів.

Спостерігачі ОПОРИ виявили публікації із рейтингами кандидатів на сторінках інтернет-видань «БУГ» та «Кордон». Із початком виборчого процесу, котрий стартує 5 вересня, подібне подання інформації міститиме ознаки порушень. Натомість у передвиборчий період воно може впливати на думку потенційних виборців.

Зокрема, 1 вересня на сторінках інтернет-видання «БУГ» опублікували новину «За даними опитування виборців у Володимирі лідирує Ігор Пальонка та партія «За Майбутнє», в той же час половина людей ще не визначилася». Ігор Пальонка, нагадаємо, заявив, що балотуватиметься на посаду міського голови Володимира-Волинського від партії «За майбутнє».

У матеріалі йдеться, що видання отримало результати опитування, «яке провів в кінці серпня штаб однієї з партій у Володимирі-Волинському. Стосувалося воно дослідження рейтингів партій і кандидатів на посаду мера, які раніше заявили, що братимуть участь у виборах». Тут зазначений час, метод, територія проведення, обсяг вибірки та питання, які ставили респондентам, однак немає інформації про замовника дослідження та виконавця.


Того ж дня публікація із результатами цього опитування вийшла під заголовком «Опитування виборців: яка партія та кандидат у мери лідирує у Володимирі-Волинському» на сторінках інтернет-ресурсу «Кордон».

Зауважимо, що «БУГ» та «Кордон» не вперше публікують такі «неповні» опитування. Наприклад, 14 серпня «БУГ» розмістив новину «У Нововолинську провели соцопитування: Борис Карпус лідирує серед кандидатів, в той же час половина людей ще не визначилися».

У тексті зазначалося, що видання отримало «результати одного соцопитування, яке проводили на початку серпня у Нововолинську представники однієї з громадських організацій». Натомість вказано мету опитування – з’ясувати рівень довіри до влади в місті та настроїв виборців напередодні місцевих виборів. Тут вказували, що анкетування проводилося в рамках всеукраїнського опитування: «Зміна влади: за крок до невідомого», однак немає інформації щодо його виконавця та замовника, а також відсутні формулювання питань, інформація про вибірку, час, методи, територію проведення дослідження.

Результати цього опитування також передруковував «Кордон».

Громадянська мережа ОПОРА звертає увагу, що оприлюднення результатів соціологічних досліджень та опитувань громадської думки, пов'язаних з виборами, повинно мати необхідні реквізити відповідно до частин 1 та 2 статті 50 Виборчого кодексу України. Дотримання вже зараз такого стандарту буде свідчити про об'єктивність та неупередженість засобу масової інформації при висвітленні інформації, пов'язаної з виборами, в якому такі опитування публікуються. ОПОРА закликає представників засобів масової інформації надалі утриматись від подібних публікацій без зазначення необхідних реквізитів.

Згідно із частиною 1 статті 50 Виборчого кодексу України підприємства, заклади, установи та організації, що проводять опитування громадської думки, мають право оприлюднювати результати такого опитування, пов'язаного з виборами, з обов'язковим зазначенням часу його проведення, території, яку охоплювало опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статистичної похибки, замовників опитування.

У частині 2 йдеться, що інформаційні агентства, засоби масової інформації у разі поширення результатів опитування громадської думки, пов'язаного з виборами, зобов'язані зазначати повну назву організації, що проводила опитування, замовників опитування, а також інші відомості, зазначені у частині першій цієї статті. Дія положення цієї частини поширюється на випадки поширення засобами масової інформації, інформаційними агентствами результатів опитування громадської думки, пов'язаного з виборами, в мережі Інтернет.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ