Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

«Народна гвардія Львівщини» - реальний захист чи гроші на вітер?

27 березня на комісії з питань бюджету Львівської обласної ради обговорювали Програму матеріально-технічного забезпечення та функціонування КП ЛОР «Народна гвардія Львівщини», яка обійдеться обласному бюджету в 400 тис. грн або ж 760 тис. грн. Про це повідомила депутат Львівської обласної ради Анна Костюк.

Анна Костюк запропонувала громадськості долучитися до обговорення: чи є потреба на Львівщині в реалізації такої програми? Чи потрібно створювати КП ЛОР «Народна гвардія Львівщини»? Чи може громадськість підтримати фінансово таку установу?

Зокрема, Анна Костюк повідомила : «Програму для членів комісії подали лише під час засідання. Оскільки вона умістилась на одному аркушику формату  А4, то у членів комісії виникло багато запитань, постала дискусія. Зокрема, в програмі не вказано чим займатиметься Народна гвардія, що робитимуть залучені спеціалісти, яке матеріально-технічне забезпечення буде закуплено і для чого аж 400 тис. на утримання. (Звідки взялась цифра 760 тис. грн. буде далі).

Водночас в управлінні комунального майна повідомили, що голова Львівської обласної ради Петро Колодій видав розпорядження 25.03.2014 р №31 на призначення Нищука Мар’яна Івановича в.о директора комунального підприємства «Народна гвардія Львівщини». Також комісію повідомили, що в програмі йдеться про 400 тис. грн, а кошторис, який подали представники «Народної гвардії» є значно більшим,  себто оті 760 тис. грн.

Оскільки представників «Народної гвардії» з невідомих причин на комісію не запросили, депутатам залишилося хіба що фантазувати на що ж мали б піти гроші обласного бюджету і які завдання і функції виконуватиме комунальне підприємство «Народна Гвардія Львівщини».

Ось текст Програми матеріально-технічного забезпечення та функціонування КП ЛОР «Народна гвардія Львівщини» (далі – Програма):

«Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма – Ускладнення внутрішньополітичної обстановки, зростання соціальної напруги обумовлює необхідність захисту й охорони життя, прав, свобод і законних інтересів громадян від злочинних й інших протиправних посягань, охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки у взаємодії з правоохоронними органами.

Мета Програми – Забезпечення прав і законних інтересів суб’єктів господарювання та фізичних осіб територіальних громад Львівської області, створення умов для захисту майна, забезпечення контролю за здійсненням заходів з охорони майна та фізичних осіб, забезпечення громадського порядку й громадської безпеки, відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону».

Завдання  Програми – Надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку й громадської безпеки, запобігання адміністративним правопорушенням і злочинам, сприяння органам внутрішніх справ у виявленні та розкритті злочинів.

Фінансове забезпечення Програми – Фінансування заходів Програми здійснюватиметься за рахунок коштів обласного бюджету в межах бюджетних призначень.

Координація та контроль за виконанням Програми – Виконання Програми покладається на управління майном спільної власності Львівської обласної ради, контроль – на постійну комісію з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та комунальної власності Львівської обласної ради. Управління майном спільної власності обласної ради щоквартально (нарощуваним підсумком) до 5 числа місяця, наступного за звітним, подає в постійну комісію з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та комунальної власності Львівської обласної ради інформацію про стан виконання Програми».

Сьогодні (28 березня) вранці я зателефонувала до  Мар’яна Нищука і спробувала таки з’ясувати, на що буде витрачено 400 тис. грн. та попросила надіслати кошторис витрат на цю суму. Мар’ян Онищук повідомив, що він програми не готував і що йому пообіцяли значно більшу суму. Відтак, мені надіслали кошторис на 760 тис. грн, а саме:  заробітня платня (10 чол) відповідно до штатного розпису при середній зарплатні з відрахуваннями у бюджет: 9 місяців 2014 року х 10 чол. х 5 000 грн на місяць = 450 000 гр. Закупівля матеріальної частини для організації оперативного штабу ( комп’ютери, ксерокс, принтер, радіостанції, налагодження зв’язку оповіщення, навчальний матеріал – біноклі, компаси, прилади нічного бачення, муляжі стрілецької зброї тощо – 100 000 гр. Відрядження, паливо – 90 000 гр. Проведення навчань на полігоні та підготовка взводу швидкого реагування – 120 000 тис. грн.

І ще  інформація від Мар’яна  Нищука. Після трагічних лютневих подій з ініціативи Координаційного штабу самооборони міста Львова (вул.Винниченка, 16) було створено ініціативну групу у складі офіцерів Академії сухопутних військ та офіцерів запасу Західного оперативного командування, котра поставила собі за мету створити боєздатне формування з резервістів, які не підлягають призову в регулярні частини збройних сил України. Як правило, це чоловіки віком від 40 років і старші, які мають військовий досвід. Багато хто з них має бойовий досвід служби в гарячих точках, зокрема, в Афганістані, Африці та Югославії. Ініціативу було підтримано головою Львівської обласної ради п. Колодієм та головою

Головною метою новоствореного формування «Народна гвардія Львівщини» буде: оборона та охорона Львівської області, а саме стратегічних об’єктів та комунікацій відповідно до наявного плану Генштабу Збройних сил України, котрими передбачено територіальну оборону. Таких об’єктів у області (у випадку військових дій) налічується більше як 150.

Наступним важливим завданням гвардійців стане запобігання діям диверсійних груп екстремістськи налаштованих елементів. Зрозуміло, що на цей момент сил штатних військових частин, що залишились на території області, а також підрозділів внутрішніх військ явно недостатньо. Новостворене формування за своєю структурою не відрізнятиметься від штатного розпису піхотної дивізії. Особовий склад буде сформовано з добровольців-резервістів. У кожному районному центрі передбачено дислокацію окремого батальйону (399 осіб), загалом  у Львівській області - 26 батальйонів. Важливо, що у кожному селі має перебувати щонайменше відділення. Така структура сприятиме виявленню та знешкодженню диверсійних груп та екстремістських елементів. У разі необхідності наші підрозділи мають бути здатні чинити ефективний опір регулярним збройним силам окупантів.

Для забезпечення розгортання оперативного штабу «Народної гвардії Львівщини» необхідно створити оперативну групу офіцерів (10 чол.), які б проводили вишкіл резервістів при наявності мінімального матзабезпечення (тактика, вогнева підготовка, надання медичної допомоги, антидиверсійна робота та інше). У структурі оперативного штабу передбачено взвод (чоту) швидкого реагування.

Таким чином влада Львівщини матиме незамінний ресурс ефективного оборони та охорони населення та стратегічних об’єктів. Слід врахувати і таке: створення «Народної гвардії Львівщини» не потребуватиме виділення значних коштів для функціонування, оскільки добровольчий особовий склад батальйонів діятиме на основі громадської ініціативи та самозабезпечення.

І от я запрошую громадськість подумати треба чи ні, адже гроші планується потратити чималі».  

Анна Костюк також зазначила, що питання «Про внесення змін та доповнень до рішення Львівської обласної ради від 11.02.2014 № 953» депутати повинні були перейменувати підприємство "Муніципальна дружина" "Народна Самооборона" на "Народна Гвардія Львівщини", однак, це рішення депутати на сесії не підтримали.

Отже і Програми матеріально-технічного забезпечення та функціонування КП ЛОР „Народна гвардія Львівщини” не може бути, оскільки такого підприємства в області не має.

Фото - atn.ua

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ