У Львові впродовж двох днів випробовують чеську технологію ремонту дорожнього покритя, зокрема, ямкового ремонту з використанням інфра-термо-червоних пальників. 2 лютого застосування технології бачила і журналістка Гал-інфо.
Заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак розповів про те, як чеська технологія опинались у Львові.
«Торік восени до нас надійшла пропозиція щодо використання чеської технології для ремонту дорожнього покриття. Для щоб переконатись в її ефективності та ознайомитись з процесом на практиці, ми відвідали Чехію. За результатами поїздки ми запросили технологів з однією пробною машиною до Львова, аби ті наочно продемонстрували принцип роботи за своєю технологією. Отож сьогодні ми випробували установку на вул. Тракт Глинянський.
Ця чеська машина може працювати впродовж усього року – це основна її перевага. Максимально низька допустима температура становить -10 С. Тому мінусова температура на стане на заваді ямкового ремонту доріг. До того ж, собівартість такої роботи втричі менша за ту, яку ми поки що використовуємо. Ще перевага у тому, що не потрібно перекривати рух, бо установка працює локально та швидко.
У бункері машини розміщений асфальт, який постійно підігрівають, газова установка та віброкаток. Двоє працівників за день можуть прокласти близько 150-180 кв.м. Важливо використовувати цю технологію, коли тільки з’являється перші тріщина, а не чекати поки утвориться яма. Кладка робиться гладенько, що й не відчувається перехід від залатаної ями до самої дороги. Оскільки асфальт розігрівається, то це гарантує 100% щеплення суміші, яку засипали в яму, та дороги. У Чехії відремонтована ділянка тримається до 5 років і більше.
Загалом ми хотіли би придбати для міста шість таких машини. Проте думаю, що спершу почнемо з двох одиниць такої техніки. Цього має вистачити, щоб за два роки відремонтувати усі львівські ями. Орієнтовна вартість такої установки становить 3,5 млн грн».
Чеський технолог Мірослав Гурка розповів про особливості роботи за такою технологією. «Перевага нашої чеської машини у тому, що вона ефективна завдяки оснащенню інфра-термо-червоними пальниками. Це дозволяє не використовувати відкрий вогонь на дорогах, щоб не пошкодити дорожнє покриття. Спершу ми розігріваємо асфальт ультра-червоними горілками, а потім закатуємо катком, який вібрує. Вже за декілька хвилин після катки можна їхати по залатаній частині дороги. Важливо і те, що такий ремонт безвідходний, адже ми перемішуємо старий асфальт з новим», – зазначив Мірослав Гурка.
Після завершення зимового періоду фахівці комунального підприємства Львова проаналізують стійкість засипаних ям до низьких температур та навантажень. За результатами перевірки буде прийняте рішення щодо закупівлі чеської машинної установки.
Колишній директор ЛКП «Львівавтодор», а тепер директор ЛКП «Львівелектротранс», Олег Береза підтримує придбання такої установки для проведення поточного ремонту дорожнього покриття у Львові.
«Ми вивчали різні технології проведення ямкового ремонту. Коли ми познайомилися з чеською технологією, то побачили, що вона є найбільш ефективною. Маючи такі машини, це дозволило б нашим підприємствам, які займаються дорожньою галуззю, проводити поточні ремонти майже цілий рік. Чеська установка - це економія і в людях, і в техніці і в матеріалах. Тому, я підтримую доцільність закупівлі такої техніки. Однак, буде потрібно провести навчання людей, адже важливий правильний кадровий підбір працівників, які будуть обслуговувати цю техніку», - додав Олег Береза.