Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Не наукою єдиною: куди кличуть працювати філологів

Під час вступної кампанії 2017 року, згідно з даними Міністерства освіти та науки України, найбільше заяв абітурієнтами було подано на філологічні спеціальності. HeadHunter Україна проаналізував базу вакансій, розміщених на сайті hh.ua, щоб виявити тенденції, на які саме позиції роботодавці шукають людей із філологічною освітою.

У наші дні діяльність філолога може розвиватися у двох напрямках: науково-дослідному та практичному. Якщо йдеться про перший, то робота такого фахівця буде полягати у дослідженні мови та текстів. Практичний напрям діяльності передбачає роботу у різноманітних організаціях та бізнес-структурах. Застосувати отримані у ВНЗ знання можна, працюючи викладачами, перекладачами, вчителями, спеціалістами у сфері внутрішніх та зовнішніх комунікацій, редакторами тощо. Видавництва та поліграфії: хто шукає там роботу.

Найбільше вакантних пропозицій для людей з філологічною освітою розміщені роботодавцями у профсферах «Маркетинг», «Наука, освіта», «Мистецтво, медіа», «Адмін. персонал» та «ІТ, телеком». Нетехнічні професії в IT.

Слід зазначити, що однієї лише філологічної освіти у сучасному світі часом може бути недостатньо, і фахівцям, котрі прагнуть професійної реалізації та кар’єрного зростання, необхідно паралельно здобувати специфічні для певної сфери знання та навички. Наприклад, для сфери реклами та маркетингу слід орієнтуватися у поняттях маркетингових та рекламних стратегій, SWOT-аналізу тощо.

Аналіз бази вакансій також показав, що від філологів, як і від представників інших спеціалізацій, роботодавець очікує певного досвіду роботи. При чому у 67% вакансій, де бажаною освітою була філологічна, очікувалося до 3 років наявного досвіду роботи.

Якщо говорити про зарплатну вилку, котра пропонується роботодавцями фахівцям із філологічною освітою, то пропозиції  доволі різні в залежності від спеціалізації та рівня відповідальності. Так, літературним редакторам пропонують фінансову винагороду за роботу починаючи від 6 тис. грн. Спеціалістам з маркетингу та PR можна розраховувати на суму від 15 тис. грн. Якщо ви готові працювати шеф-редактором ТБ-шоу і приймати участь у роботі знімальної групи, працювати із текстами ведучих, то можете розраховувати на заробітну плату від 25 тис. грн.

Філологічна освіта може слугувати серйозним базисом для старту кар’єри у доволі різних галузях. Але, окрім отриманих в університеті знань, треба здобувати ще й вузькопрофільні навички. Також варто розуміти, що роботодавці нерідко раді бачити кросфункціональних фахівців у команді, а ринок диктує необхідність постійно навчатися і професійно розвиватися.

Дані отримані в результаті аналізу бази вакансій hh.ua за період червень 2017 – травень 2018.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ